تبیان، دستیار زندگی
ساعت های هوشمند یکی یکی از راه رسیده‌اند. این مطلب در ادامه مطلب قبل، گزارشی کامل است از تمام ساعت های هوشمند موجود که می توانید بخرید و بپوشید!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زمانی برای ساعت‌های هوشمند

(قسمت دوم)


ساعت های هوشمند یکی یکی از راه رسیده‌اند. این مطلب در ادامه مطلب قبل، گزارشی کامل است از تمام ساعت های هوشمند موجود که می توانید بخرید و بپوشید!

قسمت اول

Cookoo

ساعت هوشمند کوکو، ساعتی متفاوت است. این ساعت قابلیت های متعددی دارد، اما صفحه نمایش لمسی ندارد (یا به نوعی اصلا صفحه نمایش ندارد!). در عوض، از آیکون هایی برای اطلاع رسانی به شما بهره می برد: به عنوان مثال، دریافت ایمیل جدید.

ساعت‌های هوشمند

وقتی دکمه دستور روی ساعت کوکو را فشار می‌دهید کمی هوشمند می‌شود و شما از طریق آن می‌توانید سه عملیات خاص را تعریف کنید که با فشار دادن کوتاه، متوسط یا دراز مدت دکمه فعال می‌شوند. این سه عملیات می‌توانند شامل موارد مختلف از جلمه چک کردن وضعیت فیس بوک، عکس گرفتن از راه دور با دوربین آیفون یا به صدا درآوردن زنگ آیفون در زمانی که نمی دانید گوشی خود را کجا جا گذاشته‌اید باشد.

ساعت کوکو، بلوتوث چهار داشته و با نسل سه و چهار آی پد، آیفون 4 و 5 و آی پد مینی و سیستم عامل آی او اس 5 و 6 کار می کند.

Martian

ساعت‌های هوشمند

این ساعت هوشمند از بعضی نظرها شبیه ساعت کوکو است؛ مثلا این ساعت هم صفحه نمایش لمسی ندارد. یک ساعت هوشمند با ظاهری قدیمی که عمر باتری معقولی دارد و می‌تواند پیام‌ها و تماس‌های شما را نشان دهد. البته برای دستورات سیری و پخش صدای تماس از طریق اسپیکر نیز کاربرد دارد. هم چنین این ساعت قابلیتی دارد که می تواند متن را برای شما به صورت صوتی بخواند.

I’m Watch

ساعت‌های هوشمند

این ساعت نیز، نمونه دیگری از ساعت های هوشمند است که به شما اجازه می دهد، بدون در آوردن موبایل تان از جیب، به تماس ها، پیغام ها و ایمیل ها دسترسی داشته باشید؛ آن هم روی مچ دستتان! صفحه نمایش لمسی این ساعت با حرکات مختلف دستور اجرا می کند؛ مانند اشاره روی صفحه، کشیدن دست روی صفحه و تکان دادن مچ دست. این ساعت دوربین ندارد اما به شما این امکان را می دهد که عکس های گوشی خود را روی ساعت تماشا کنید.

اپلیکیشن‌های دوربین، موزیک پلیر، S Voice، گالری، نقشه، اپلیکیشن‌های مختلف ورزشی، اپلیکیشن Pocket برای خواندن صوتی مقالات مورد نظر و اپلیکیشن چت Snapchat از جمله کاربردهای خوب Galaxy Gear هستند

Sony Smartwatch 2

این ساعت تنها با گوشی های هوشمند اندرویدی سازگار است. این ساعت ضد آب است و از فناوری NFC و بلوتوث برای ارتباط با تلفن هوشمند، پشتیبانی می‌کند. از نرم افزارهای پیش فرض این ساعت می توان به این موارد اشاره نمود: برقرای یا رد تماس تلفنی، اعلانیه مربوط به تماس‌های از دست رفته، ارسال و دریافت پیامک، ایمیل، جیمیل، فیس بوک، توییتر، کنترل موزیک، تقویم و اسلاید شو تصاویر.

ساعت‌های هوشمند

وقتی ساعت را روشن می‌کنید با محیطی شبیه به اندروید روبر می‌شوید سه دکمه استاندارد اندروید شامل بازگشت به عقب، صفحه اصلی و منو در لبه پایین ساعت وجود دارند. اپلیکیشن‌ها نیز در قالب آیکون‌های در دسترس هستند. اتصال بین ساعت هوشمند با تلفن‌های هوشمند از طریق بلوتوث به آسانی میسر می‌‌شود.

WIME NanoSmart

ساعت‌های هوشمند

این ساعت در واقع یک گوشی کوچک جی اس ام است که می توانید آن را روی مچ خود ببندید. طراحی صفحه آن تا حدودی شبیه iOS است. می توانید تقویم و وقایع آن، پیغام های جی میل، تماس ها، دفتر تلفن و پیغام هایتان را ببینید. هم چنین می توانید به رادیو FM نیز دسترسی داشته باشید.

Samsung Galaxy Gear

گلکسی گیر به یک اسپیکر و میکروفون مجهز شده و با کمک میکروفون خنثی کننده نویز قادر است به تماس‌ها پاسخ دهد و یا از طریق اپلیکیشن S Voice فرمان‌های صوتی شما را اجرا کند. ساعت هوشمند سامسونگ در ابتدا با 70 اپلیکیشن مخصوص عرضه شده که برای ساعت هوشمند رقم شگفت‌انگیزی است. اپلیکیشن‌های دوربین، موزیک پلیر، S Voice، گالری، نقشه، اپلیکیشن‌های مختلف ورزشی، اپلیکیشن Pocket برای خواندن صوتی مقالات مورد نظر و اپلیکیشن چت Snapchat از جمله کاربردهای خوب Galaxy Gear هستند.

ساعت‌های هوشمند

برخلاف شایعات ساعت سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید استفاده نمی‌کند و باید توسط بلوتوث به گوشی یا تبلت شما متصل شود.

یک قابلیت جالب دیگر قفل کردن هوشمند گوشی شماست؛ اگر شما بیش از یک و نیم متر با گوشیتان فاصله داشته باشید، به طور مثال آن را در جیبتان نداشته باشید ساعت به صورت خودکار آن را قفل کرده و وقتی نزدیک شدید دوباره قفل آن را باز می‌کند. همچنین با قابلیت Find My Device یا “دستگاه مرا پیدا کن”‌ می‌توانید از روی ساعتتان فرمانی به گوشی بفرستید تا آژیر بزند، روشن شود و یا بلرزد.

این ساعت همچنین به یک دوربین 1,9 مگاپیکسلی با سنسور BSI مجهز شده که قابلیت فیلم‌برداری اچ‌دی را نیز دارد.

راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: readwrite