تبیان، دستیار زندگی
جزئیات نحوه دسترسی ادوارد اسنودن به اطلاعات اعلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جزئیات نحوه دسترسی اسنودن به اطلاعات


جزئیات نحوه دسترسی ادوارد اسنودن به اطلاعات اعلام شد.

اردوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا برای دستیابی به اطلاعات و اسناد محرمانه از گذر واژه‌های شماری از همکارانش استفاده کرده است.

اسنودن

خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که احتمال می‌رود اسنودن از 20 تا 25 گذر واژه دسترسی به شبکه یک پایگاه گردآوری و تحلیل اطلاعات واقع در هاوایی استفاده کرده باشد.

این گذر واژه‌ها در حالی به عنوان یک متخصص سیستم‌های کامپیوتری در اختیار اسنودن گذاشته شده بود که گمان نمی‌رفت نتیجه‌اش به جنجالی رسانه‌ای بدل شود.

پتر ویتینگ، سفیر آلمان در سازمان ملل متحد می‌گوید: طی ماه گذشته گزارش‌ها درباره نظارت جمعی بر ارتباطات خصوصی و جمع آوری اطلاعات شخصی به مردم جهان هشدار داده است. آنان پرسش‌هایی قانونی مطرح می‌کنند. این حق آنان است که همچنان در دنیای دیجیتال ما، از حریم خصوصی خود به طور موثر حفاظت کنند.

به گزارش یورونیوز، اسنودن که پس از خروج از آمریکا به روسیه پناه برده است پیشتر نسبت به دریافت پناهندگی سیاسی از آلمان تمایل نشان داده بود.

این در حالی است که 46 درصد مردم آلمان موافق و 48 درصد مخالف اعطای پناهندگی به این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا هستند که از سوی دستگاه قضایی آمریکا متهم به سرقت اطلاعات شده است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که احتمال می‌رود اسنودن از 20 تا 25 گذر واژه دسترسی به شبکه یک پایگاه گردآوری و تحلیل اطلاعات واقع در هاوایی استفاده کرده باشد

اسنودن ظاهرا از گذرواژه همکارانش استفاده می‌کرد

ادوارد اسنودن، همکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا ظاهرا با گذرواژه همکارانش به اطلاعات محرمانه و جاسوسی آمریکا که در اختیار رسانه‌ها قرار داده، دسترسی پیدا کرده است.

روزنامه آلمانی ولت گزارش داد، محافل نزدیک به بازپرسان پرونده اسنودن در دولت آمریکا گفته‌اند اسنودن با هک اطلاعات تعدادی از کارمندان دستگاه جاسوسی آمریکا به داده‌های آنها برای ورود به سیستم دست یافته بود.

این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و از کار معلق شده‌اند. یکی از اشخاص نزدیک به پرونده گفته که اسنودن در مجموع از گذرواژه 20 تا 25 همکار خود برای استخراج اطلاعات استفاده کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا در این باره اظهارنظر نکرده است. ظاهرا حفره‌های امنیتی یا نقض قواعد نقش اصلی را در بزرگ‌ترین افشاگری و رسوایی تاریخ 61 ساله فعالیت این آژانس ایفا کرده است.

دولت آمریکا معتقد است حجم داده‌هایی که اسنودن دانلود کرده، قابل تخمین است. اما محافل نزدیک به بازپرسان پرونده می‌گویند هنوز نمی‌توان گفت چه داده‌هایی و چه میزان از داده‌ها در اختیار اسنودن قرار دارد

در ماه‌های اخیر گزارش شده که آمریکا به دلایل فنی تصمیم گرفته نصب نرم‌افزارهای ویژه در پایگاه خود در هاوایی را به تعویق بیندازد. اسنودن اوایل سال گذشته میلادی حدود یک ماه در هاوایی بود. او در این مدت موفق شده بود به ده‌ها هزار سند طبقه‌بندی شده محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا دست پیدا کند.

دولت آمریکا معتقد است حجم داده‌هایی که اسنودن دانلود کرده، قابل تخمین است. اما محافل نزدیک به بازپرسان پرونده می‌گویند هنوز نمی‌توان گفت چه داده‌هایی و چه میزان از داده‌ها در اختیار اسنودن قرار دارد.

اسنودن در حال حاضر در روسیه ساکن و از پناهندگی موقت بهره‌مند است. رسوایی جاسوسی آمریکا بر روابط این کشور با بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین اثر گذاشته است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : همشهری آنلاین

مطالب مرتبط:

دو جاسوس بزرگ که می شناسید!