تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین دیدار نیم فصل اول خود در لیگ برتر برابر استقلال صنعتی به تساوی خانگی رضایت داد تا به خاطر تفاضل گل نسبت به فولاد خوزستان در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف پرسپولیس مقابل استقلال


روز دوم از هفته پانزدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال با برگزاری یک بازی ادامه یافت. در این دیدار که از ساعت 15:15 امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد تیم های پرسپولیس و استقلال صنعتی به تساوی بدون گل دست یافتند.


پرسپولیس

شاگردان دایی با این تساوی 27 امتیازی شدند و به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان جای این تیم را در صدر جدول رده‌بندی گرفتند.

پرسپولیس که انگیزه‌های زیادی برای صدرنشینی و قهرمانی در نیم فصل داشت، در این دیدار تلاش نسبتا زیادی به خرج داد تا دروازه حریف آبی پوش خود را باز کند. شاگردان دایی به خصوص در نیمه دوم حریف را کاملا تحت تاثیر خود قرار دادند ولی در روزی که صادقیان کاملا  عصبی بود و خلعتبری هم روی فرم ایده آل خود قرار نداشت این تیم نتوانست قفل دروازه حریف را باز کند و در تهران متوقف شد.

قرمزها در نیمه نخست هم با وجود اینکه چندان خوب بازی نکردند از حریف خود بهتر بودند. این تیم در همان دقیقه پنجم بازی نخستین خطر را روی دروازه حریف ایجاد کرد. ضربه سر سیدصالحی را دروازه‌بان استقلال صنعتی از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا از یک گل زودهنگام جلوگیری کند.

بعد از این گل نیز پرسپولیس میدانداری بیشتری کرد و بازی رو به جلو را تداوم بخشید اما در این شرایط آبی‌پوشان استقلال صنعتی با تجمع در یک سوم دفاعی خود، فضاها را از میزبان گرفتند و اجازه موقعیت‌سازی را به آنها ندادند.

دومین موقعیت جدی قرمزها در این نیمه روی یک ضربه کاشته حاصل شد. در دقیقه 35 بازی ضربه کاشته خلعتبری از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی به بیرون رفت تا این فرصت هم از دست برود و قفل دروازه‌ها بسته بماند. شاگردان دایی اگرچه در ادامه میداندار بودند ولی نتواستند موقعیت دیگری را خلق کنند تا این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

پرسپولیس در نیمه دوم کاملا تهاجمی ظاهر شد و فرصت‌های زیادی را بازیکنان این تیم خراب کردند. شوت کفشگری که از بالای دروازه به بیرون رفت آغاز حملات این تیم در نیمه دوم بود. در دقیقه 58 بازی عالیشاه از چپ فرار کرد و با پاس بیرون خود صادقیان را در موقعیت گل قرار داد ولی ضربه پای چپ و زمینی این تیم را دروازه‌بان حریف مهار کرد.

پرسپولیس که هر لحظه فشار را بیشتر می کرد در دقیقه 80 نیز روی ضربه قیچی برگردان عباس زاده تا آستانه گلزنی پیش رفت ولی ضربه این بازیکن با بدشانسی به بیرون رفت. سه دقیقه بعد میداودی در یک ضد حمله صاحب موقعیت شوتزنی شد که ضربه این بازیکن دقت لازم را نداشت.

در دقیقه 85 نیز پرسپولیس توسط عباس زاده موقعیت خوبی را از دست داد تا آه از نهاد دایی بلند شود. در دقیقه 89 نیز بنگر با ضربه سر سیدصالحی را در موقعیت گل قرار داد ولی کنترل ناقص او این موقعیت را هم از قرمزها گرفت تا در نهایت دیدار دو تیم با تساوی خاتمه یابد.

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب نیلسون، محسن بنگر، سیدجلال حسینی، سیدمیثم حسینی، حسین ماهینی، امید عالیشاه، مهرداد کفشگری، رضا حقیقی، پیام صادقیان، سیدمهدی سیدصالحی و محمدرضا خلعتبری(67- محمد عباس‌زاده) به میدان رفت.

حسین محمدی
بخش ورزشی تبیان