تبیان، دستیار زندگی
چه کسی این وسایل را اداره می‌کند و چند درصد از جهت کنترل در اختیار حاکمیت است، اینها وظیفه وزارت ارشاد است و باید آنها را تغذیه می‌کرد، آیا این امر انجام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آماری از تغییر محتوای اینترنت توسط آمریکا!


چه کسی این وسایل را اداره می‌کند و چند درصد از جهت کنترل در اختیار حاکمیت است، اینها وظیفه وزارت ارشاد است و باید آنها را تغذیه می‌کرد، آیا این امر انجام شد.

حسن نجفی سولاری در نخستین نشست فعالان حوزه‌ رسانه‌های دیجیتال ابراز داشت: ابزارهای زندگی در اختیار اندیشه و معرفی مکتب است. بی‌توجهی به این مسئله باعث شکست می‌شود.

اینترنت

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال افزود: مقام معظم رهبری بر مدیریت فرهنگ از نگاه انقلاب تأکید داشتند چرا که موفقیت در این مسیر است.

وی ادامه داد: برای بیان اهمیت این جلسه باید بگویم که مقام معظم رهبری در زمان تأسیس شورای عالی فضای مجازی به یکی از فعالان گفتند که اگر وقت داشتم مسئولیت این حوزه را خودم برعهده می‌گرفتم و این نشان از اهمیت فضای فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه بنده هم‌اکنون مانند مظلومی که از بقیه مظلومین رسانه‌های دیجیتال است صحبت می‌کنم من امشب به عنوان معلم صحبت‌های خود را ارائه می‌دهم و خطاب من به بالاتر از سطح وزارتخانه، به مجلس و همچنین نهادها و دستگاه‌هایی است که با وجود تأکید مقام معظم رهبری در حدود 10 الی 15 سال اخیر در این حوزه چه کرده‌اند.

نجفی سولاری با بیان اینکه اتفاقی که در دنیا می‌افتد یک تغییر اساسی در نوع جنگ‌ها است، ادامه داد: مقام معظم رهبری اسم آن را جنگ نرم یا تهاجم فرهنگی از طریق ناتوی فرهنگی گذاشته‌اند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال بیان داشت: براساس مطالعات و تحقیقاتی که انجام شده برای سال 2010 که منابع متعدد نیز آن را تأیید کرده‌اند، در سال 2019 غلبه با رادیو و تلویزیون نیست و غالب محتواهای مجازی و دیجیتال می‌شود.

وی با بیان این سوال که هم‌اکنون مسئولیت اینترنت، موبایل، تلویزیون، بازی‌ها و بسیاری وسایل دیگر کجاست، ادامه داد: چه کسی این وسایل را اداره می‌کند و چند درصد از جهت کنترل در اختیار حاکمیت است، اینها وظیفه وزارت ارشاد است و باید آنها را تغذیه می‌کرد، آیا این امر انجام شد.

نجفی سولاری با بیان اینکه 72 درصد از محتواهای فضای مجازی را آمریکا تغییر می‌دهد یادآور شد: سۆال اینجا است که چند درصد از کانال رسمی می‌آید.

وی ادامه داد: در جواب این سۆال باید گفت برای همه متأسفم چرا که فقط بر سه دهم درصد اشراف داریم البته معنی آن این نیست که ما از دست رفته هستیم.

در جواب این سۆال باید گفت برای همه متأسفم چرا که فقط بر سه دهم درصد اشراف داریم البته معنی آن این نیست که ما از دست رفته هستیم

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با بیان اینکه صنعت دیجیتال از ایده تا دیده در اختیار ما قرار دارد، گفت: مگر همه صنایع به این شکل هستند.

وی یادآور شد: در نظام جامع رسانه‌ای از ما چه توقعی رفته است، در قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه تأکید بر نکاتی شده است که راه حل آن مدیریت محتوا است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال بیان داشت: براساس آماری که در سال 88 یکی از دانشجویان ارائه داد، حدود 5 هزار نفر سالانه فارغ‌التحصیل با گرید بالا از حوزه فناوری دیجیتال می‌شوند و همچنین برخی از برترین شرکـت‌های بزرگ بین‌المللی، ایرانی‌هایی هستند که از کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد با بیان اینکه ما داد خود را به چه کسی بگوییم، ادامه داد: در طول 20 سال اخیر که فناوری رسانه‌های دیجیتال وارد بازار ایران شده چه میزان منابع در اختیار آنها قرار گرفته است. آیا به اندازه 10 درصد صنایع دیگر بوده است و آیا به اندازه زمین‌های فوتبالی که ایجاد شده به آن توجه شده است، البته ایجاد زمین‌های فوتبال در جای خود اهمیت دارد اما تأکید ما بر شناخته شدن سهم صنعت رسانه‌های دیجیتال است.

براساس مطالعات و تحقیقاتی که انجام شده برای سال 2010 که منابع متعدد نیز آن را تأیید کرده‌اند، در سال 2019 غلبه با رادیو و تلویزیون نیست و غالب محتواهای مجازی و دیجیتال می‌شود

نجفی سولاری با بیان اینکه حوزه فناوری‌های دیجیتال می‌تواند سهم 10 تا 20 درصدی در افزایش اشتغال داشته باشد، گفت: ما حمایت قانونی می‌خواهیم و این امر وظیفه قوه مقننه است.

وی بیان داشت: از سال 75 تاکنون اختصاصاً برای تولید برخی امور دیجیتال چه تعداد قانون گذاشته شده است.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال افزود: امضای بنده به عنوان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال باید شرایط بهبود کار را در سازمان‌‌های دولتی فراهم کند آیا هم‌اکنون چنین شرایطی وجود دارد.

نجفی سولاری با بیان اینکه احساس کردیم که نمی‌توانیم به تنهایی این وزنه را برداریم و حرکت در این مسیر به تنهایی از عهده وزارت ارشاد برنمی‌آید، گفت: در این خصوص 15 برنامه به وزیر ارشاد ارائه دادم همچنین 65 عنوان عملیات دارم ضمن آنکه در این باره حدود 200 گویه مربوط به 8 نوع حوزه را پیش‌بینی کرده‌ام.

وی با بیان اینکه اساس کار مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مبتنی بر اصل برنامه‌ای است که وزیر ارشاد به مجلس شورای اسلامی ارائه داده است، اضافه کرد: این برنامه‌ها چتر فکری ما است که مبتنی بر برنامه‌های دولت است.

بخش ارتباطات تبیان

منبع : فارس

مطالب مرتبط:

تلفن همراه چند درصد تعاملات رسانه ای را گرفته است؟