تبیان، دستیار زندگی
آیین اختتامیه چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی عصر دوشنبه(13 آبان) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. سردار سرتیپ پاسدار نقدی در این مراسم اظهار کرد: شعری که برای مقاومت و ترویج بیداری اسلامی سروده شود، ماندگار و همیشگی خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رسالت‌مهم شعر مقاومت


آیین اختتامیه چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی عصر دوشنبه(13 آبان) در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد. سردار سرتیپ پاسدار نقدی در این مراسم اظهار کرد: شعری که برای مقاومت و ترویج بیداری اسلامی سروده شود، ماندگار و همیشگی خواهد بود.

رسالت‌مهم شعر مقاومت

وی ادامه داد: در دنیایی که یک طرف زور و ستمگری و جای دیگر مردمانی با دستان خالی است، آن چه که مردمان تهی‌دست را پیروز می‌کند، ایمان و تقوا است. شعر نیز یکی از راه‌های رسیدن به ایمان به شمار می آید.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج با بیان این‌که بزرگ‌ترین سلاح دشمن بشریت تزویر، نیرنگ و حیله است، افزود: امروزه دشمن در همه جبهه‌ها خلع‌سلاح شده و به ناچار به تزویر رو آورده است. آن‌ها امروزه از رسانه بیشترین بهره را می‌برند؛ به‌گونه‌ای که اگر رسانه را از آن‌ها بگیرید، از او جز لاشه‌ای متعفن باقی نمی‌ماند.

سردار نقدی عنوان کرد: دشمن به واسطه این تزویرهاست که می‌تواند میان کشورها حکومت کند و اختلاف بیندازد. در چنین شرایطی است که شاعران بیش از گذشته نقش موثری ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: روشنگری حقایق صحنه و پرده‌برداری از حیله‌های دشمن از رسالت‌های مهم شعر مقاومت به شمار می‌آیند. شعر مقاومت باید به وحدت و یکپارچگی ملت ما کمک کند. بنابراین، از همه شاعران این عرصه می‌خواهم ندای وحدت ملت مسلمان را به جهانیان برسانند.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج اظهار کرد: دشمن آخرین نفس‌ها را می‌کشد؛ برای از میان برداشتن آن تنها اندکی استقامت و هوشیاری لازم است. آن‌ها میان ما بمب‌گذاری می‌کنند و ما باید به ازای هر کشتاری که رخ می‌دهد، یک مرگ بر آمریکا بگوییم و به دنبال وحدت و یکپارچگی باشیم.

سردار نقدی با بیان این‌که با در نظر گرفتن دو رکن اصلی «وحدت و یکپارچگی» و «پایداری و مقاومت» در مسیر مبارزه با دشمن همواره پیروز هستیم و خواهیم بود، افزود: امروز آمریکا از هر حرکتی ناتوان است و نان اختلاف میان ما را می‌خورد. بنابراین، باید به ترویج بیداری اسلامی اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری روز گذشته در سخنان خود جملات عمیقی را ارایه کردند که پُر از حرف و اندیشه برای ملت ایران است. امام خمینی(ره) از آمریکا تنها با عنوان شیطان یاد نکرده‌اند بلکه ایشان حدود سه هزار و 500 بار از نام آمریکا به زشتی یاد کرده‌اند.

س از اتمام سومین دوره کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی توانستیم فعالیت رسانه‌ای خود و ارتباطمان با نظام‌های شعری را افزایش دهیم؛ این عوامل باعث شد که چهارمین کنگره شعر مقاومت با حضور گسترده‌ای از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهایی که در آن‌ها مباحث بیداری اسلامی و مقاومت مطرح است، مواجه شود.

بهروز اثباتی، دبیر چهارمین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی با بیان این‌که تعامل میان شاعران داخلی و خارجی ماحصل این دوره از کنگره است، گفت: با پایان سومین دوره این کنگره در استان کرمانشاه، ستاد کنگره شعر مقاومت همچنان حفظ شد و توانستیم کمیته علمی خود را به حضور سه نفر از دوستان خود از کشورهای لبنان، مصر و یمن مزین کنیم.

وی ادامه داد: پس از اتمام سومین دوره کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی توانستیم فعالیت رسانه‌ای خود و ارتباطمان با نظام‌های شعری را افزایش دهیم؛ این عوامل باعث شد که چهارمین کنگره شعر مقاومت با حضور گسترده‌ای از کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهایی که در آن‌ها مباحث بیداری اسلامی و مقاومت مطرح است، مواجه شود.

دبیر چهارمین دوره کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی توضیح داد: در این دوره، 30 نفر از 24 کشور اسلامی، غیراسلامی و عربی به ارایه آثار اقدام کردند. یمن، عربستان، تاجیکستان، کویت، لبنان، الجزایر و مصر عناوین برخی از این کشورها را تشکیل می‌دهند.

اثباتی افزود: در این دوره از کنگره، جلسه‌های بسیار خوبی برگزار شد. آیین افتتاحیه به شیوه‌ای کاملا پسندیده در شهر قم برپا شد. دیروز سه نشست موثر علمی در حوزه ادبیات مقاومت و سه شعرخوانی برگزار شدند.

وی عنوان کرد: در این دوره از کنگره شعر مقاومت علاوه بر تولید شعرهای بسیار خوب حوزه مقاومت، چند جلد کتاب تدوین شد که از آن‌ها رونمایی خواهیم کرد.

اثباتی افزود: در این دوره از کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی از سایر کشورها برای برگزاری دوره بعدی این کنگره در آن کشورها پیشنهاد‌هایی ارایه شده است که امیدواریم در دوره بعدی شاهد تحقق آن باشیم.

در این مراسم جمعی از شاعران داخلی و خارجی شعرخوانی کردند. در پایان، از مجموعه‌ای از کتاب‌های مرتبط با ادبیات مقاومت اسلامی که ماحصل کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی هستند، رونمایی شد.

بخش ادبیات تبیان


منبع: ایینا