تبیان، دستیار زندگی
روزنامه مصر «الوطن» یک فیلم صوتی و تصویری از «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر که مربوط به اظهارات وی در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست، در سایت خود قرار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار نخستین اعتراف مرسی در زندان


روزنامه مصر «الوطن» یک فیلم صوتی و تصویری از «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر که مربوط به اظهارات وی در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست، در سایت خود قرار داد.

روزنامه الوطن اظهارات مرسی در داخل زندان را برای نخستین بار منتشر کرد که مربوط به اظهارات وی در دیدار با «کاترین اشتون» است.

مرسی

بر اساس فیلم صوتی و تصویری که از مرسی منتشر شده وی در این دیدار بار دیگر تاکید کرد که رئیس جمهور منتخب مصر است و افزود: می‌دانم که برخی‌ها برکناری «قندیل» را می‌خواستند اما کسانی نیز بودند که می‌گفتند قندیل برای نخست‌وزیری مناسب است.

وی اظهار داشت: اسرائیل شیطان است و تنها طرفی است که از حوادث کنونی مصر بهره می‌برد.

مرسی در این دیدار برای نخستین بار اعتراف کرد که 30 ژوئن میلیون‌ها نفر علیه وی به خیابان‌ها آمدند.

اشتون نیز به مرسی گفت: قضیه تنها مربوط به انتخابات پارلمانی نبود بلکه به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نیز مربوط می‌شود و شما بایستی به میلیون‌ها مصری که به خیابان‌ها آمدند، گوش می‌دادید.

مرسی همچنین گفت: کودتایی در مصر رخ داد...من بر اساس قانون اساسی کشور رئیس جمهور هستم...مرجعیت همه نیز قانون اساسی است.

مرسی احتمالا به آمریکا منتقل می‌شود

«کمال الهلباوی» از رهبران سابق جماعت اخوان المسلمین اعلام کرد که احتمالا وزیر خارجه آمریکا در سفر به قاهره انتقال «محمد مرسی» به این کشور را درخواست نماید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الیوم السابع، هلباوی اظهار داشت که احتمالا بین محاکمه «محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر و سفر «جان کری» به قاهره ارتباطی وجود داشته باشد و دولت حاکم مصر از ادامه محاکمه ترس و نگرانی دارد.

کودتایی در مصر رخ داد...من بر اساس قانون اساسی کشور رئیس جمهور هستم...مرجعیت همه نیز قانون اساسی است

وی تصریح کرد که کری در این سفر و دیدار با مقامات دولت، نوع روابط بین مصر و آمریکا را بررسی خواهد کرد و ممکن است حامل درخواستی از آمریکا برای انتقال مرسی به این کشور جهت اقامت در آن باشد.

قرار است مرسی فردا دوشنبه به همراه 14 تن از رهبران حماس به اتهام تحریک به قتل تظاهرات‌کنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه، محاکمه شوند.

از سوی دیگر منابع مصری گزارش دادند که کری احتمالا امروز یکشنبه به قاهره سفر می‌کند.

این در حالی است که برخی منابع مصری و آمریکایی هر گونه ارتباط سفر کری با محاکمه مرسی را رد کرده‌اند.

بخش سیاست تبیان

منبع : تابناک