تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی سه بر صفر مقابل تایلند در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا دو بازی مانده به پایان رقابت های این گروه حکم صعود خود را دریافت کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی مقابل تایلند و صعود به استرالیا


تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی سه بر صفر مقابل تایلند در مسابقات مقدماتی جام ملت های آسیا دو بازی مانده به پایان رقابت های این گروه حکم صعود خود را دریافت کرد.


بازی ایران و تایلند

تیم ملی ایران(2)3- تیم ملی تایلند(0)صفر

گل: اشکان دژاگه(28) ، رضا قوچان نژاد(42) و علیرضا جهانبخش (90+4) برای ایران

پاس گل: مهرداد بیت آشور(42) و محمدرضا خلعتبری(90+4)

داور: بنجامین ویلیامز با کمک متیو جیمز کرم و هاکان آناز

اخطار: مجتبی جباری(15) ، آندرانیک تیموریان(32) ،اشکان دژاگه(54) و احسان حاج صفی از ایران و جانتاکام(31) و چوتونگ(75) از تایلند

اخراج: سووا ناچارت(90) از تایلند

تماشاگر: حدود 7هزار نفر

ورزشگاه: راجا مانگالای بانکوک

زمان برگزاری: جمعه 24-8-92- ساعت 30/15

ایران: دانیال داوری(3)، مهرداد بیت آشور(3)، جلال حسینی(3)، پژمان منتظری(3)، احسان حاج صفی(3)، اشکان دژاگه(4)، جواد نکونام(3)کاپیتان، آندرانیک تیموریان(3)، مجتبی جباری(3)(69- محمدرضا خلعتبری)(2)، مسعود شجاعی(3) (85- علیرضا جهانبخش)(2) و رضا قوچان نژاد(3) (82- کریم انصاری فرد)(1)

مربی: کارلوس کی روش

تایلند: سین تا ویچای(3)، پیتا فان(3)، چوتونگ(3)، جانتا کام(3)، سوچای(3)(80- آپی پو)(1)، چا تری(2)(70- تونگ بلو)(2)، دانگ دا(3) کاپیتان، جاکا فان(3)، پی چیت(3)، نارونگ(2)(34- سووانا چارت)(3)، و واسان(3)

مربی: سورا چایی

اشکان دژاگه با رسیدن به مرز آمادگی هم گل زد و هم پایه گذار اغلب حملات ایران از جناح راست بود

نگاه کلی:  تیم ملی ایران صدرنشین گروه بعد از پیروزی بازی رفت در دیدار برگشت با اولین حضور دانیال داوری درون دروازه به مصاف تایلند رفت. بازی با برتری محسوس ایران شروع شد و تایلند با فکر حفظ دروازه همچون بازی رفت به فکر ضد حمله بود. ایران علاوه با برتری در مرکز زمین با ارسال های مواج دژاگه به گلزنی از راه هوا می اندیشید. دو تیم با آرامش فراوان احتیاط را در دستور کار داشتند. با بی انگیزه نشان دادند ایرانی ها تایلند کمی پیش کشید تا سرو صدای نکونام درآید. پس از آن رویه برتری ایران ادامه یافت. بعد از دو بخت معمولی دژاگه با ضربه ای عالی گل روحیه بخش ایران را زد تا آرامش به اردوی تیم ملی برود. پس از آن برتری ایران به گونه ای ادامه یافت تا با گل قوچان نژاد خیال ایران بابت پیروزی و صعود در همان نیمه اول راحت شد. نیمه دوم با احتیاط ایران و جلو کشیدن میزبان همراه بود. این بهترین فرصت بود تا ایران از فضای به وجود آمده بهره ببرد. تعویض های دیرهنگام کی روش اجازه داد تا همکاری خلعتبری و جهانبخش گل سوم را رقم بزند.

بازی ایران و تایلند

لحظات حساس: در دقیقه 3ضربه خطرناک نارونگ از 7متری را داوری کنترل کرد. در دقیقه 7 منتظری از 6 متری فرصتی عالی را با ضربه ای آرام از دست داد. در دقیقه 26 پس از فرصتی که دژاگه از دست داد ضربه عالی جباری را دروازه بان تایلند برگشت داد. در دقیقه 52 جلال حسینی با فداکاری سد راه ضربه مهاجم تایلند شد. در دقیقه 58 نوبت به منتظری رسید تا با شجاعت خود را در مسیر ضربه خطرناک سوچای قرار دهد. در دقیقه 67 روی پاس چباری، قوچان نژاد به توپ کوبید ولی دروازه بان تایلند آن را برگشت داد. در دقیقه 70 حمله خطرناک تایلند بوی پنالتی می داد که داور چنین اعتقادی نداشت.

گل: در دقیقه 28 دژاگه به طور اتفاقی پاس شجاعی را با ضربه ای حسابشده از 25 متری به تور دروازه میزبان دوخت. در دقیقه 42 حمله همه جانبه ایران با پاس خوب بیت آشور به قوچان نژاد فرصت داد تا با ضربه ای خوب از 9متری گل دوم را بزند. در وقت های تلف شده سماجت و پاس خلعتبری به جهانبخش فرصت داد تا از 6متری گل سوم را بزند.

حادثه ویژه: برای رسیدن به گل روحیه بخش نیاز به فشار فراوان نیست. دژاگه با هوشیاری از یک توپ ساده یک گل ساخت تا بردن راحت تر از حد تصور باشد.

بهترین بازیکن میدان: اشکان دژاگه با رسیدن به مرز آمادگی هم گل زد و هم پایه گذار اغلب حملات ایران از جناح راست بود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان