تبیان، دستیار زندگی
با وجود اینکه هنوز شبکه بی بی سی فارسی از اقدام خود در توهین به فرهنگ و تمدن ایرانی عذرخواهی ننموده است،اینبار شاهد آن هستیم که رسانه دولتی آمریکا به کمک بی بی سی آمده و پروژه توهین به تمدن ایرانی را در آن سوی دنیا نیز به اجرا در آورده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

VOA انتقام «مرگ بر آمریکا» را از کوروش گرفت!


با وجود اینکه هنوز شبکه بی بی سی فارسی از اقدام خود در توهین به فرهنگ و تمدن ایرانی عذرخواهی ننموده است،اینبار شاهد آن هستیم که رسانه دولتی آمریکا به کمک بی بی سی آمده و پروژه توهین به تمدن ایرانی را در آن سوی دنیا نیز به اجرا در آورده است.

بی بی سی

پس از ماجرای توهین مجری بی بی سی فارسی در جعلی خواندن ایران، شاهد ادامه این روند در ضلع دیگر رسانه های فارسی زبان غربی یعنی صدای آمریکا هستیم.

برنامه "افق" ک در هفته های اخیر بارها با دعوت از افراد معلوم الحال، از توهین به تاریخ و تمدن ایران و تشکیک در یافته های کارشناسان تاریخ و فرهنگ ایران زمین فروگذار نکرده که با گذری کوتاه بر آرشیو برنامه افق می توان موارد متعددی از این دست را برشمرد.

هفته گذشته، در یکی از قسمت های این برنامه که با اجرای "سیامک دهقانپور" روی آنتن رفت، با دعوت یکی از روزنامه نگاران وابسته به دولت سعودی، ایرانیان را -چه در دوران پیش از اسلام و چه پس از آن- به خونریزی و جنگ طلبی متهم کرد که مجری این برنامه نیز به سادگی از توهین به ایرانیان عبور کرد.

بی بی سی

همچنین در برنامه دیگر افق که روز هفتم آبان به موضوع "میراث کوروش" اختصاص یافت، مهمان این برنامه به نام "ضیاء صدرالاشرافی " (تحت عنوان تاریخ شناس) بدون توجه به مستندات فراوان در مورد منشور کوروش که به عنوان "اولین منشور حقوق بشر" جایگاه مهمی در معرفی تمدن ایرانی به جهان دارد، با تشکیک در اصالت منشور کوروش، آن را "جعلی" دانست و بارها در اظهارات خود تأکید کرد که افراد مدعی انتساب این منشور به کوروش، باید به عقل خود رجوع کنند!؟

بی بی سی

این مهمان صدای آمریکا در سال 1388 نیز با طرح برخی ادعاهای بی اساس در مناقشات فراوانی که در کانال های ماهواره ای علیه تمدن و فرهنگ ایران ایجاد کرد، کوشید تجزیه طلبی و ادبیات نژادپرستانه را در داخل کشور ترویج کند.

میهمان صدای آمریکا در گفتگو با روزنامه شهروند در تورنتوی کانادا می گوید: «ملتی به نام ایران وجود خارجی ندارد[!] بلکه به طور مشخص ترک و فارس و کرد و عرب و لر و بلوچ و ترکمن و مازندرانی و گیلانی و... وجود دارد، پس به چه دلیلی باید نام کشور ما ایران باشد؟»[!]

حال با توجه به سابقه این فرد در تلاش برای ترویج تجزیه طلبی اقوام ایرانی و اقدامات وی در راستای توهین به فرهنگ ایرانی، چه دلیلی می تواند موجب دعوت گردانندگان صدای آمریکا از وی برای اظهارنظر راجع به میراث کوروش و نقش بنیانگذار سلسله هخامنشی در تکریم بشر باشد؟!

ملتی به نام ایران وجود خارجی ندارد[!] بلکه به طور مشخص ترک و فارس و کرد و عرب و لر و بلوچ و ترکمن و مازندرانی و گیلانی و... وجود دارد، پس به چه دلیلی باید نام کشور ما ایران باشد؟»[!]

با مرور اهانت های مکرر مقامات ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی در ماه های گذشته نظیر اظهارات وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا که در اهانتی بی سابقه مدعی وجود عنصر "فریبکاری" در ژن ایرانیان شد، به نظر می رسد جسارت وقیحانه نادر سلطانپور مجری شبکه  دولتی بی بی سی در جعلی خواندن ایران و سریال اهانت های شبکه دولتی آمریکا به ایران، حاکی از برنامه هماهنگ رسانه های ضدانقلاب برای تحت تأثیر قرار دادن ویژگی میهن پرستی و غیرت ملی ایرانیان است.

بی بی سی

این توهین آشکار رسانه های آمریکایی و انگلیسی به تمدن و مردم ایران در حالی است که به نظر می رسد ناتوانی این رسانه ها در مقابل شعار به حق "مرگ بر آمریکا" باعث شده تا در آستانه روز تاریخی 13 آبان پروژه ای سریالی برای توهین به تمدن و ملت ایران طراحی کنند و انتقام اربابان خود را از کوروش بگیرند.

بخش ارتباطات تبیان

منبع: جام نیوز

مقالات مرتبط:

سهم صدای آمریکا از بودجه 2013

گشت‌ارشاد به صدای‌آمریکا رفت!