تبیان، دستیار زندگی
همان‌طور که می‌دانید سهم بزرگی از بازار تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها به سیستم‌عامل اندروید اختصاص دارد. در این میان سیستم‌عامل آی‌.او.‌اس نیز با توجه به پشتیبانی بسیار قوی شرکت سازنده و محصولات لوکس اپل، از محبوبیت زیادی.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسباب‌کشی به ویندوزفون


همان‌طور که می‌دانید سهم بزرگی از بازار تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها به سیستم‌عامل اندروید اختصاص دارد. در این میان سیستم‌عامل آی‌.او.‌اس نیز با توجه به پشتیبانی بسیار قوی شرکت سازنده و محصولات لوکس اپل، از محبوبیت زیادی در میان کاربران برخوردار است، ولی بتازگی محبوبیت محصولات مجهز به سیستم‌عامل ویندوزفون نیز روزبه‌روز در حال افزایش است.

اسباب‌کشی به ویندوز فون

با توجه به روند افزایشی استفاده از محصولات مجهز به سیستم‌عامل ویندوزفون، قصد داریم در این مطلب شما را با روش‌های انتقال اطلاعات از تلفن‌های همراه مجهز به اندروید و آی‌.او.‌اس به این سیستم‌عامل آشنا کنیم.

موارد قابل انتقال

اطلاعات و برنامه‌های بسیاری در تلفن‌های همراه کاربران وجود دارد، اما بخشی از این اطلاعات مهم هستند و ‌باید از تلفن همراه قبلی به تلفن همراه جدید شما منتقل شوند. تماس‌ها، تقویم‌ها، موزیک‌ها، اسناد متنی، تصاویر، ویدئوها و دیگر اطلاعات ذخیره شده روی حافظه اصلی و حافظه جانبی تلفن همراه شما از جمله مواردی است که می‌توانید براحتی نسبت به انتقال آنها به حافظه تلفن همراه مجهز به ویندوزفون اقدام کنید.

انتقال آسان به نوکیا

اگر تلفن همراه شما نوکیاست، راه سختی را پیش‌رو نخواهید داشت. نرم‌افزارهای مختلفی برای انتقال اطلاعات به نوکیاهای مجهز به ویندوزفون طراحی شده‌اند که یکی از آنها Transfer my Data است.

این نرم‌افزار امکانات متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برخی از آنها عبارت است از:

** انتقال آسان فهرست مخاطبان از انواع تلفن‌های همراه مجهز به سیستم‌عامل‌های مختلف (سیمبیان، اندروید، آی‌.او.‌اس، بلک‌بری، ویندوزفون و...) به تلفن همراه مجهز به ویندوزفون از طریق بلوتوث.

** انتقال پیام‌های کوتاه متنی و تصویری از برخی مدل‌های تلفن‌های همراه از طریق بلوتوث

** فراخوانی فهرست مخاطبان از کارت حافظه و انتقال فهرست مخاطبان به کارت حافظه

اسباب‌کشی به ویندوز فون

همچنین نرم‌افزار قدرتمند Welcome Home to Windows Phone از دیگر ابزارهایی است که می‌توانید با استفاده از آن براحتی انواع اطلاعات اعم از مخاطبان، آدرس‌های ایمیل، رخدادها و قرارهای ملاقات، تصاویر و آلبوم‌ها، موزیک‌ها و ویدئوها را به تلفن ویندوزفونی خود انتقال دهید.

این نرم‌افزار نیز از دستگاه‌های مجهز به آی‌.او.‌اس، بلک‌بری و اندروید پشتیبانی می‌کند. 

ایمیل‌ها

یکی از ساده‌ترین موارد قابل انتقال بین تلفن همراه قدیمی و تلفن همراه جدید شما، ایمیل‌های شماست. شما می‌توانید براحتی با اضافه کردن کاربری ایمیل خود Cloud.com ،Exchange ،”‰Outlook.com، Google و...) در دستگاه مجهز به ویندوزفون، ایمیل‌هایتان را در دستگاه جدید مدیریت کنید.

مخاطبان و تقویم‌ها

انتقال فهرست مخاطبان و تقویم‌های تلفن همراه قدیمی شما به دستگاه جدید به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است.

در ادامه شما را با انواع این روش‌ها آشنا می‌کنیم:

اگر اطلاعات شما در یک سرویس آنلاین ذخیره شده است: در این شرایط می‌توانید براحتی با تعریف نام کاربری خود در ویندوزفون نسبت به هماهنگ‌سازی و به‌روزرسانی اطلاعات در تلفن جدید خود اقدام کنید. این قابلیت در Google, Outlook.com, Facebook و دیگر سرویس‌های عمومی قابل استفاده است.

تماس‌ها، تقویم‌ها، موزیک‌ها، اسناد متنی، تصاویر، ویدئوها و دیگر اطلاعات ذخیره شده روی حافظه اصلی و حافظه جانبی تلفن همراه شما از جمله مواردی است که می‌توانید براحتی نسبت به انتقال آنها به حافظه تلفن همراه مجهز به ویندوزفون اقدام کنید

اگر اطلاعات شما در سیمکارت ذخیره شده است: در صورتی‌که قصد داشته باشید سیمکارت تلفن قدیمی خود را نیز در تلفن جدیدتان قرار دهید، در بیشتر موارد با جابه‌جایی سیمکارت، اطلاعات ذخیره شده در آن نیز براحتی به تلفن جدید منتقل می‌شود.

اگر اطلاعات شما در رایانه ذخیره شده است: اگر از سرویس اوت‌لوک در رایانه استفاده می‌کنید، می‌توانید با هماهنگ‌سازی (sync) مخاطبان و تقویم‌ها میان رایانه و تلفن همراه، عملیات انتقال اطلاعات را به‌انجام برسانید.

اگر اطلاعات شما هر جای دیگری غیر از موارد ذکر شده است: در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم از ابزار Sync wizard که به همین منظور طراحی شده است کمک بگیرید.

اسباب‌کشی به ویندوز فون

اسناد متنی

اگر اطلاعات و اسناد متنی خود را در سرویس SkyDrive ذخیره کرده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم؛ چراکه با وارد کردن کاربری مایکروسافت خود در ویندوزفون، این اطلاعات به‌طور خودکار در Office Hub به نمایش درآمده و می‌توانید به استفاده از آنها بپردازید.

اگر از گوگل درایو یا iCloud برای ذخیره اطلاعات خود کمک گرفته‌اید، ‌باید اطلاعات موردنظر را روی رایانه خود دانلود سپس نسبت به انتقال آنها به تلفن همراه اقدام کنید. (همچنین می‌توانید فایل‌های دانلود شده را در سرویس SkyDrive آپلود کنید تا به‌طور خودکار در آفیس‌هاب به ‌نمایش درآید.

موزیک‌ها

انتقال موزیک‌ها نیز همچون انتقال مخاطبان به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. این روش‌ها عبارت است از:

 اگر موزیک‌های شما در Google Play قرار دارند: با استفاده از Google Play Music Manager موزیک‌های دلخواهتان را روی رایانه دانلود کرده و پس از آن نسبت به هماهنگ‌سازی آنها با تلفن همراه خود اقدام کنید.

اگر موزیک‌های شما در Amazon MP3 یا Amazon Cloud Player قرار دارد: با استفاده از Amazon MP3 Downloader نسبت به دانلود آنها روی رایانه و هماهنگ‌سازی با تلفن همراه اقدام کنید.

اگر موزیک‌های شما در iTunes قرار دارند: با استفاده از نرم‌افزار Windows Phone app for desktop، نسبت به هماهنگ‌سازی ویندوزفون با iTunes در سیستم‌عامل ویندوز یا مک اقدام کنید.

اگر موزیک شما در نرم‌افزارهای دیگری ذخیره شده است: در این شرایط پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه ویندوزفون سری بزنید و نرم‌افزار موردنظر برای هماهنگ‌سازی موزیک‌هایتان با ویندوزفون خود را دانلود کنید.

اسباب‌کشی به ویندوز فون

عکس‌ها و ویدئوها

انتقال عکس‌ها و ویدئوها نیز از روش پیچیده‌ای برخوردار نیست. تنها کاری که ‌باید انجام دهید، این است که با استفاده از نرم‌افزارها و دیگر روش‌هایی که قبلا از آنها استفاده می‌کرده‌اید، عکس‌ها و ویدئوهای موردنظرتان را به هارددیسک رایانه خود منتقل کنید. سپس با هماهنگ‌سازی این اطلاعات، آنها را از رایانه به ویندوزفون انتقال دهید.

توجه داشته باشید تصاویر به اشتراک‌گذاشته شده در سرویس‌های آنلاین همچون فیسبوک، پس از وارد کردن اطلاعات کاربری فیسبوک شما در ویندوز فون، در بخش Photos Hub به ‌صورت آلبوم‌های آنلاین به‌ نمایش درخواهد آمد.

چنانچه تمایل دارید تصاویرتان را همیشه و روی هر دستگاهی در اختیار داشته باشید، می‌توانید پس از انتقال آنها به رایانه، با استفاده از سرویس SkyDrive، آنها را در فضای ابری اختصاصی خود آپلود کنید.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: کلیک