تبیان، دستیار زندگی
یکی از سه تیم پرسپولیس، فولاد یا تراکتورسازی شانس زیادی را دارند که قهرمان نیم فصل لقب بگیرند. رقابت تیم ها در بالای جدول رده بندی سیزدهمین دوره لیگ برتر در تاریخ برگزاری این رقابت ها کمتر اتفاق افتاده و می توان گفت برای نخستین بار در پایان نیم فصل 6 تیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کورس قهرمانی بی‌سابقه در لیگ برتر


یکی از سه تیم پرسپولیس، فولاد یا تراکتورسازی شانس زیادی را دارند که قهرمان نیم فصل لقب بگیرند.
پرسپولیس و فولاد

رقابت تیم ها در بالای جدول رده بندی سیزدهمین دوره لیگ برتر در تاریخ برگزاری این رقابت ها کمتر اتفاق افتاده و می توان گفت برای نخستین بار در پایان نیم فصل 6 تیم برای کسب قهرمانی مسابقات با یکدیگر رقابت می کنند. چنانچه استقلال دو بازی امروز و یکشنبه هفته آینده خود را مقابل مس کرمان و سایپا با پیروزی پشت سر بگذارد،‌ مشخص شدن نام قهرمان نیم فصل تا روز برگزاری بازی این تیم مقابل تراکتورسازی به تعویق می افتد اما در غیر این صورت یکی از سه تیم پرسپولیس، فولاد یا تراکتورسازی این شانس را دارند که قهرمان نیم فصل لقب بگیرند. تراکتورسازی برای رسیدن به این عنوان باید امیدوار باشد که پرسپولیس و فولاد در هفته پایانی امتیاز از دست بدهند که با توجه به بازی های خانگی نسبتا آسان این دو تیم مقابل استقلال خوزستان و گسترش فولاد تا حدودی بعید به نظر می رسد.

به نقل از قانون، فارغ از اینکه کدام تیم قهرمان نیم فصل می شود، رقابت هفت  تیم در کورس قهرمانی (چهار تیم نامبرده به علاوه سپاهان و نفت و استقلال تهران) در فوتبال ایران اتفاق کم نظیری است.

برای نخستین بار در پایان نیم فصل 6 تیم برای کسب قهرمانی مسابقات با یکدیگر رقابت می کنند. چنانچه استقلال دو بازی امروز و یکشنبه هفته آینده خود را مقابل مس کرمان و سایپا با پیروزی پشت سر بگذارد،‌ مشخص شدن نام قهرمان نیم فصل تا روز برگزاری بازی این تیم مقابل تراکتورسازی به تعویق می افتد اما در غیر این صورت یکی از سه تیم پرسپولیس، فولاد یا تراکتورسازی این شانس را دارند که قهرمان نیم فصل لقب بگیرند

در فصول گذشته در این مقطع از فصل دو یا نهایتا سه تیم برای قهرمانی می جنگیدند. رقابت به وجود آمده نوید بازی های پرهیجان در نیم فصل دوم را می دهد. به خصوص اینکه سال جام جهانی هم هست و بازیکنان سعی می کنند در نیم فصل دوم بهترین عملکرد را ارائه بدهند. در عین حال در این دوره رقابت برای کسب سهمیه آسیایی هم بسیار فشرده است و حتی می توان نام سایپا را هم به تیم هایی که شانس کسب سهمیه دارند اضافه کرد. قدرت تیم هایی که در کورس قهرمانی حضور دارند بسیار به هم نزدیک است و انتظار می رود این رقابت میلیمتری تا روز پایانی مسابقات حفظ شود.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان