تبیان، دستیار زندگی
کوروش باقری پس از کسب عنوان سومی جهان توسط تیم وزنه‌برداری ایران از سمت خود استعفا داد که این اتسعفا با مخالفت رضازاده روبرو شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استعفای باقری و مخالفت رضازاده


کوروش باقری پس از کسب عنوان سومی جهان توسط تیم وزنه‌برداری ایران از سمت خود استعفا داد.


رضازاده و باقری

باقری پس از کسب مقام سومی تیم ملی وزنه برداری در رقابتهای  جهانی لهستان که برای دومین بار در طول تاریخ به دست می آمد گفت: از اینکه بچه‌ها در این سالها من را در اردوها تحمل کردند متشکرم اما دیگر نمی‌توانم در وزنه‌برداری بمانم. از رضازاده که بدون کوچک‌ترین مشکلی من را تحمل کرد تشکر می‌کنم و از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم ممنون هستم.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران تأکید کرد: من دیگر سرمربی تیم ملی نیستم و رسماً کناره گیری‌ام را اعلام کردم. برای نفرات جدید نیز آرزوی موفقیت دارم.

رضازاده: با این استعفا موافقت نمی‌کنم

حسین رضازاده با ابراز رضایت از تکرار عنوان سومی دنیا توسط تیم ملی وزنه برداری گفت: سال بعد از المپیک سال توجه به جوان‌هاست. ما هم با این تفکر تیمی جوان را به رقابت‌های جهانی لهستان فرستادیم که خوشبختانه با کسب امتیازات درخور توجه توانست برای دومین‌بار در طول تاریخ روی سکوی سوم رقابت‌های جهانی بایستد.

وی تاکید کرد که این تیم و این نفرات آینده‌سازان وزنه برداری ایران هستند و با انگیزه بالایی که دارند در بازی‌های آسیایی 2014 و المپیک 2016 می‌توانند افتخارات پرشماری را برای ورزش ایران به ارمغان بیاورند.

رضازاده در ادامه با اشاره به کسب عنوان سومی جهان افزود: متاسفانه برخی‌ها که اسم خود را کارشناس وزنه برداری گذاشته‌اند اما هیچ چیز جز شکست وزنه برداری آنها را خوشحال نمی‌کند، در رسانه‌ها اینطور عنوان کرده‌اند که تیم ایران هفتم شده که این موضوع کذب محض است. در رده‌بندی تیمی رقابت‌های وزنه برداری چیزی که اهمیت دارد امتیاز وزنه برداران است نه مدالی که به دست می‌آورند.

رضازاده و باقری

رئیس فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: در همین رقابت‌های جهانی کشورهای زیادی مدال کسب کردند اما در پایان تیم ایران به عنوان تیم سوم رقابت‌ها معرفی شد و کاپ قهرمانی گرفت. در همین رقابت‌ها کره شمالی 10 مدال طلا، نقره و برنز گرفت، اما چرا به مربی آنها کاپ داده نشد. این درست نیست که با سوءاستفاده از فرصتی که رسانه ملی در اختیار  افراد می‌گذارد، به جای حقیقیت دروغ به مردم گفت تا ارزش کار تیمی که اکثر آنها برای اولین بار در رقابت‎های جهانی شرکت می‌کردند پائین آورده شود. من شنیدم یکی از کارشناسان حتی رئیس فدراسیون و کادر فنی جدید را هم معرفی کرده که واقعا جای تاسف دارد!

رضازاده درباره تصمیم کوروش باقری برای استعفا از سرمربیگری تیم ملی نیز گفت: من با این استعفا موافقت نمی‌کنم. به هر حال طی این چند ماه اخیر فشار زیادی به سرمربی تیم ملی وارد شد. در جریان همین رقابت‌ها نیز بسیاری از کسانی که خود را عضوی از خانواده وزنه برداری می‌دانند، به جای روحیه دادن به تیم جوان ایران، در تهران با صحبت‌های غیر کارشناسانه، همه تلاش خود را کردند تا روحیه بچه‌ها و کادر فنی را تخریب کنند. پ

رئیس فدراسیون وزنه برداری یادآور شد: در چنین فضایی هر کس جای کوروش باقری باشد سلامتی خود را به تحمل این فشارهای غیر منصفانه ترجیح می‌دهد. اما نباید فراموش کنیم که این سرمربی یکی از ارکان اصلی موفقیت‌های وزنه برداری ایران طی این سه چهار سال اخیر بوده است. کوروش با توجه به مشکل قلبی که برایش بوجود آمد نیاز به استراحت دارد، اما من مخالف استعفای او هستم و مطمئن هستم با گذشت چند روز، تصمیم منطقی‌تری اتخاذ خواهد کرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع سایت فدراسیون وزنه برداری