تبیان، دستیار زندگی
حتما برای‌تان پیش آمده که وسیله‌‌ای تازه یا تصمیمی جدید را به برخی اشخاص رو کرده‌اید و آنها به جای ابراز خوشحالی و تشویق شما با انتقادهای نابه‌جا و زبان تند حسابی ناراحت کرده باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با دخالت‌های بی‌جا در برنامه‌ عروسی چه کنید؟


حتما برای‌تان پیش آمده که وسیله‌‌ای تازه یا تصمیمی جدید را به برخی اشخاص رو کرده‌اید و آنها به جای ابراز خوشحالی و تشویق شما با انتقادهای نابه‌جا و زبان تند حسابی ناراحت کرده باشند. در این مواقع آدم دلش می‌خواهد جواب تندی بدهد اما زنجیرهای ادب چنین اجازه‌ای نمی‌دهند. در اینجا چند نوع اظهار نظر ناخوشایند و جواب‌های مناسب برایشان را آورده ایم.


دخالت در برنامه عروسی

«مطمئنی می‌خوای ازدواج کنی؟»

معنی: چنین پرسشی معمولا از طرف افرادی مطرح می‌شود که یا از ازدواج می‌ترسند یا برای زندگی مشترک آمادگی ندارند یا اصلا ازدواج کرده‌اند اما در آن موفق نبوده‌اند و به آرامش نرسیده‌اند.

جواب: اصلا اجازه ندهید کسی بخواهد ناکامی‌های خود را با نقد نابخردانه تصمیم شما جبران کند. خجالت نکشید و لبخندبزنید:« صد در صد! .... همسری ایده‌آل است و عاشق هم هستیم و می‌خواهیم تا آخر عمر کنار هم باشیم»

«این روزها ازدواج‌ها ثباتی ندارند»

معنی: این فرد یا یک قصه عشق بی‌سرانجام داشته یا در رابطه پدر و مادرش هیچ‌گونه خوشبختی را لمس نکرده است. در هر دوصورت او سعی می‌کند با نظرات منفی در ناکامی خود را با دیگران شریک شود.

جواب: شما خیلی راحت می‌توانید در برابر این جور افراد جبهه بگیرید اما بهتر است خون خود را کثیف نکنید و از شوخی و کنایه استفاده کنید:« ... جان مثل این‌که امروز روز ناراحتی داشتی‌ ها!» یا « داری مثل شخصیت‌های تاریک قصه‌ها حرف می‌زنی عزیزم»

«چند هزار سال است که با هم نامزدید؟»

ترجمه: بسیاری از مردم نامزدی بیش از 1 سال را طولانی می دانند اما طول دوران نامزدی به توانایی دو نفر برای نزدیک شدن به یکدیگر و جمع و جور کردن مقدمات عروسی بستگی دارد.

جواب: خیلی راحت توضیح دهید که ما برای شناخت یکدیگر و آماده شدن برای ازدواج زمان نیاز داریم و معتقدیم آهسته و پیوسته رفتن از شتاب‌زدگی اثربخش‌تر است. اگر هم باید درس خود را تمام کنید یا مسکن و جهاز تهیه کنید یک توضیح سربسته کافی است.

این که هر کسی چه حلقه‌ای انتخاب می‌کند به نوع شخصیت و دیدگاه‌های خودش بستگی دارد. اگر کسی در مورد حلقه یاهر آنچه که می‌خرید ایده‌ای داشته باشد می‌تواند به نحوی بهتر مطرحش کند نه این که تیر منفی نظرش مستقیم به سمت شما شلیک شود

«شما که همین چند وقت پیش نامزد کردید چرا این‌قدر برای عروسی هول هستید؟»

معنی: کسی که این سوال را از شما می‌پرسد اصولا از ازدواج واهمه دارد.

جواب: بدون این که برافروختگی از خود نشان دهد بگویید که در این مدت شناخت کافی از هم پیدا کرده‌اید و مقدمات عروسی‌تان هم آماده اند، چرا دست روی دست بگذاریم و بنشینیم؟

« واقعا این حلقه‌ را انتخاب کردی؟»

معنی: این که هر کسی چه حلقه‌ای انتخاب می‌کند به نوع شخصیت و دیدگاه‌های خودش بستگی دارد. اگر کسی در مورد حلقه یاهر آنچه که می‌خرید ایده‌ای داشته باشد می‌تواند به نحوی بهتر مطرحش کند نه این که تیر منفی نظرش مستقیم به سمت شما شلیک شود. اگر طرف مقابل‌تان به خودش اجازه می‌دهد انتخاب کاملا شخصی شما تحقیر کند حسادت او را بو بکشید و رفتار زشت او را بگذارید پای ضعف و کمبودش.

جواب: برخورد زشت او را مثل خودش جواب ندهید: «آره من و... خیلی دوستش داریم و برای نشان دادنش به بقیه لحظه شماری می‌کنیم» سپس زود موضوع بحث را تغییر دهید.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از: نوعروس

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.