تبیان، دستیار زندگی
در حال نزدیک شدن به زمان رونمایی از گوشی نکسوس ۵ ال جی هستیم و این روزها اطلاعات بیشتری از این گوشی در محیط وب منتشر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکسوس 5، یک گوشی پرچم‌دار جدید


در حال نزدیک شدن به زمان رونمایی از گوشی نکسوس 5 ال جی هستیم و این روزها اطلاعات بیشتری از این گوشی در محیط وب منتشر می‌شود.

نکسوس ۵

گوشی نکسوس 4، گوشی خوبی بود، مشخصات سخت‌افزاری آن در حد گوشی‌های «های اند» نبودند،  اما این گوشی کاملا خوش‌ساخت، روان و با قیمت مناسب بود. در ایران هم خرید آن برای کسانی که می‌خواستند یک گوشی اندروید خوب اما با قیمتی بین یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان تومان داشته باشند، بسیار وسوسه‌کننده بود.

اما گویا راهبرد در زمینه گوشی‌های سری نکسوس عوض شده است و ما این بار با گوشی های اند روبرو خواهیم شد که به شدت رقبای اندرویدی دیگر را تهدید می‌کند.

در زمینه عملکرد گرافیکی این گوشی حتی می‌تواند با آی‌فون 5S هم رقابت کند، آی‌فون 5S در تست‌های انجام شده تا حالا رقبای اندرویدی را در هم کوبیده بود.

گرچه هر دو گوشی از پردازنده مشابهی یعنی پردازنده چهارهسته‌ای اسنپ‌دارگون 800 استفاده می‌کنند، اما فرکانس پردازشی نکسوس 5 اندکی بیشتر است و به علاوه به نظر می‌رسد این گوشی رم 3 گیگی داشته باشد، یعنی یک گیگ بیشتر از G2

به احتمال فراوان این گوشی مشخصات زیر را دارد:

* پردازنده اسنپ‌داراگون 800

* نمایشگر 5 اینچی 1080p

* پشتیبانی از پروتکل LTE هفت باندی

* دوربین 13 مگاپیکسلی

* رم 2 یا 3 گیگ

* باتری 2700 میلی آمپرساعتی

* و البته اندروید 4,4 موسوم به اندروید کیت‌کت

نکسوس ۵

حالا سۆال این است آیا نکسوس 5 ال جی می‌تواند گوشی پرتوان G2 این شرکت را هم به چالش بکشد، به نظر می‌رسد که چنین خواهد بود.

بعضی از دلایل واضحند: استفاده از اندروید کیت کت، رابط کاربری خالص اندروید که بار کمتری به پردازشگر وارد می‌کند.

از لحاظ عملکرد، گرچه هر دو گوشی از پردازنده مشابهی یعنی پردازنده چهارهسته‌ای اسنپ‌دارگون 800 استفاده می‌کنند، اما فرکانس پردازشی نکسوس 5 اندکی بیشتر است و به علاوه به نظر می‌رسد این گوشی رم 3 گیگی داشته باشد، یعنی یک گیگ بیشتر از G2.

اما یک چیز بسیار مهم، قیمت این گوشی خواهد بود، قیمت مدل آنلاک گوسی G2 دست‌کم 550 دلار است، نکسوس 4 در حال حاضر 229 دلار قیمت دارد و حدس زده می‌شود که قیمت نکسوس 5، حدود 400 دلار باشد.

شخصا علاقه خاصی به گوشی‌ها و تبلت‌های نکسوس دارم، برای آگاهی کامل از گوشی جدید ما باید تا دو هفته بعد، یعنی 14 اکتبر منتظر بمانیم.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: یک پزشک