تبیان، دستیار زندگی
تو تبدیل به همان چیزی می شوی که همیشه انجام می دهی. اگر عادت هایت به بهتر شدن زندگی ات کمک نکنند، به تو آسیب خواهند زد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مواظب باش شادی‌هایت را کِرم نخورد!
شادی

تو تبدیل به همان چیزی می شوی که همیشه انجام  می دهی. اگر عادت هایت به بهتر شدن زندگی ات کمک نکنند، به تو آسیب خواهند زد. در این جا به نمونه هایی می پردازیم که اگر به آنها فرصت بدهی  به مرور زمان موجب نابودی شادی هایت می شود.

منتظر لحظه ی ایده ال نباش

بعضی آدم ها منتظرند  ستاره و ماه دست به دست هم بدهند و همه ی شرایط جور شود تا کاری که می خواهند، انجام دهند؛ بی خبر از آنکه " لحظه ایده ال" تنها یک افسانه است و وجود خارجی ندارد. بنابراین بیدار شو و قدر همین لحظه را بدان.

به تنفر پناه نبر

مارتین لوترکینگ می گوید: "تاریکی نمی تواند تاریکی را بیرون براند؛ تنها نور می تواند. تنفر نمی تواند تنفر را بیرون براند؛ تنها عشق می تواند". وقتی ما به تنفر پناه می بریم، به او اجازه می دهیم بهترین چیزهایمان را از ما بگیرد. کم کم فراموش می کنیم چرا متنفریم، از چه متنفریم یا از چه کسی؟ و در انتها بعید نیست از خودمان هم متنفر شویم!

از آنها دوری کن

گاهی باید از بعضی آدم ها دوری کنی، نه برای این که به آن ها اهمیت نمی دهی؛ برعکس، چون آن ها برایت ارزش قائل نیستند. وقتی کسی بارها و بارها به تو صدمه می زند، بنابراین سعی نکن او را تحت تأثیر قرار بدهی و وقتت را تلف نکن که چیزی را برایش ثابت کنی.

به نگرانی ها نچسب

یک روز وقتی به عقب نگاه کنی، متوجه می شوی نگرانی ها و ترس هایت اجازه نداده آن طور که بایداز زندگی و فرصت هایش لذت ببری. بنابراین چرا دست به کار نمی شوی و از همین امروز لذت نمی بری؟

ظاهربین نباش

عاشق ظاهر کسی شدن مثل این است که به خاطر رنگ غذایی عاشق آن بشوی! زیبایی واقعی و جذابیت ماندگار، در درون آدم هاست؛ نامرئی و غیر قابل سنجش.

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع: دوچرخه (ترجمه عباس تربن)

مطالب مرتبط:

امروز، روز هفتم بی‌مهری است

هم شاگردی سلام

زیارت امام رضا(ع) یه چیز دیگه است

خوش‌تأثیر باشید!

دختر رحمت است

یک حرف نابجا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.