تبیان، دستیار زندگی
، سالروز تولد پرل باك (نویسنده آمریكایی) خانم «پرل سید نستریكر باك»pearl S.Buck نویسنده و بیوگرافی نویس بزرگ آمریكایی در 26 ژوئن1892 در یكی از شهرهای غربی ایالت ویرجینیا متولد گردید. والدین او كاتولیك های مؤمنی بودند كه برای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 تیر ماه ، 26 ژوئن، سالروز تولد پرل باك

(نویسنده آمریكایی)

خانم «پرل سید نستریكر باك»pearl S.Buck نویسنده و بیوگرافی نویس بزرگ آمریكایی در 26 ژوئن1892 در یكی از شهرهای غربی ایالت ویرجینیا متولد گردید. والدین او كاتولیك های مؤمنی بودند كه برای تبلیغ مسیحیت به چین رفتند و پرل زبان چینی را در كودكی آموخت.

پس از عزیمت به  پاریس، پرل دو سال در مدرسه ی آمریكایی در پاریس تحصیل كرد و در هفده سالگی به آمریكا مراجعت نمود و در عرض سه سال دوره ی كالج «راندلف میكن» را به پایان رسانید. در سال 1925 مجدداً به آمریكا مراجعت نمود و اولین اثر خود را تحت عنوان «باد شرق، باد غرب»(1) منتشر كرد. در سال 1927 بار دیگر به چین بازگشت لیكن این بار یك نویسنده بود؛ یك نویسنده آمریكایی، بااندیشه غنی كه از مشرق زمین مایه می گرفت.

وی در سال 1930 اثر جالب و ارزنده خود را به نام «خاك خوب»(2) منتشر كرد كه توجه هنر دوستان و تحسین منتقدین را برانگیخت و به دریافت جایزه ی «پولیتزر» نایل آمد. دو سال بعد شهرت نویسنده ی این كتاب، سراسر جهان را فرا گرفت و  پرل باك دنباله ی آن را با نام «پسران»(3) منتشر كرد.

كتاب«خانه ی قسمت شده»(4) كه در سال 1935 نگارش یافت سومین كتاب او است، از آثار برجسته و ارزنده دیگر این نویسنده می توان كتاب های «همه مردان برادرند»(5)، «مادر»(6)، «میهن پرست»(7)، «نسل اژدها»(8) و «خدایان دیگر»(9) را نام برد.

وی با انتشار «مادر» به درجه افتخاریM.A از دانشگاه ییل نائل آمد و در سال 1935، آكادمی هنرو ادب آمریكا مدال «هاولز» را به وی اعطا كرد و به عضویت افتخاری انجمن ملی هنر و ادبی انتخاب شد. در 1938، به خاطر تجسم زنده از زندگی روستائیان چینی و قدرت وی در بیوگرافی نویسی، برنده جایزه نوبل گردید.

از آخرین كتاب های خانم باك «عشق من بازگرد»، «دنیاهای گوناگون»(10) و «اندیشه» را می توان نام برد.

1)WindEast Wind :West

2) the Good Eearth

3)Sons

4)A House Divided

5)All Men Are Brothers

6)the Mother

7)Patriot

8)Dragon seed

9)Others Gods

10)My Several Worlds

. زندگی نامه

. گالری تصاویر

. فهرست آثار