تبیان، دستیار زندگی
اینستاگرام یک برنامه جدید و رایگان برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است.این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها را در محدود یک کادر مربع قرار دهند و از این رو شبیه دوربین‌های کداک‌اینستامتیک و دوربین‌های پولاروید است. کاربران می‌توانند فیلترهای مختلفی
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مینا محمدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینستاگرام؛ شبکه ١٥٠ میلیونی


اینستاگرام یک برنامه جدید و رایگان برای به اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است.این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها را در محدود یک کادر مربع قرار دهند و از این رو شبیه دوربین‌های کداک‌اینستامتیک و دوربین‌های پولاروید است. کاربران می‌توانند فیلترهای مختلفی روی عکس‌ها قرار دهند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام

با نرم افزار اینستاگرام می توان جلوه قدیمی یا Sepia (قهوه ای) و عجیب و غریب مانند Earlybird ، Hudson یا Sutro را برروی عکس ها اعمال کرد و با یک دکمه عکسها را شبیه به عکس‌های دهه 50 و یا مورد نظر كرد یکی از جالب ترین جلوه های اینستاگرام ایجاد محوی در اطراف کادر عکس می باشد که می‌تواند فوکوس بیشتری را روی سوژه میان تصویر ایجاد کرده و عکس را زیباتر کند. همچنین به طور طبیعی می‌توان آنها را روی Twitter و Facebook و غیره نیز منتشر کرد.

برای استفاده از سرویس اینستاگرام برنامه را روی گوشی هوشمند یا تبلت خود نصب کرده و توجه داشت که وقتی برای نخستین بار برنامه را اجرا می‌ شود ، باید در اینستاگرام ثبت نام صورت گیرد، كه این ثبت نام نیز بسیار ساده بوده و در حد وارد کردن یک نام و ایمیل است.

گفتنی است اپلیکیشن اینستاگرام به عنوان محبوبترین شبکه اختصاصی عکاسی و اشتراک گذاری عکس با موبایل در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده كه بزودی تمامی کاربران این شبکه می توانند از طریق پروفایل خود بر روی وب سایت اینستاگرام به پروفایل، عکس ها، لایک ها، کامنت ها و دوستانشان دسترسی داشته باشند و فعالیت روزانه خود را از طریق وب نیزمدیریت كنند.

در آوریل سال 2012، شرکت فیس‌بوک اینستاگرام را به قیمت 715 میلیون دلار با 13 کارمند خریداری کرد

تا این تاریخ جز ویرایش مشخصات پروفایل هیچ سرویس دیگری از طریق وب بصورت رسمی از طرف اینستاگرام ارائه نمی شد، البته باز هم مدیران اینستاگرام تاکید دارند که اینستاگرام مخصوص موبایل خواهد ماند و این دسترسی جهت تسهیل در سرعت انجام دوستیابی، کامنت گذاری، لایک و مدیریت پروفایل خواهد بود و کاربران فقط از طریق گوشی های موبایلشان اجازه آپلود عکس های جدیدشان را خواهند داشت.

اینستاگرام

گذری كوتاه بر تاریخچه اینستاگرام:

شرکت اینستاگرام واقع در سیلیکون‌ولی شهر سان فرانسیسکو آمریکا اولین نسخه این اپلیکیشن را در اکتبر 2010 برای سیستم عامل iOS ارائه داد و در آوریل 2012 اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید منتشر شد.

این اپلیکیشن توسط دو دانشجوی دانشگاه استنفورد کالیفرنیا تولید شد. کوین سیستروم پایه‌گذار و مدیر عامل کم‌سن شرکت اینستاگرام، پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مدیریت علوم مهندسی در سال 2006، در شرکت اودئو که بعدها توییتر نامیده‌شد،  کارآموزی خود را آغاز کرد. 2 سال در شرکت گوگل کار کرد و سپس پروژه بوربون را آغاز کرد.

او به دلیل علاقه‌اش به عکس و فضای سایبر تصمیم گرفت پروژه‌اش را در راستای یک هدف خاص پیش ببرد و پس از پیوستن به مایک کریگر دیگر موسس شرکت نام instagaram را که برگرفته از دو مفهوم instant-telegram که به معنی تلگراف فوری می‌باشد، انتخاب کردند.

در آوریل سال 2012، شرکت فیس‌بوک اینستاگرام را به قیمت 715 میلیون دلار با 13 کارمند خریداری کرد. این اپلیکیشن داغ‌ترین اپلیکیشن سیستم عامل iOS در سال 2010 شناخته شد.

ساده سازی ابزار و وسایل ارتباطی و عمومی كردن آن جهت استفاده عامه مردم با كمترین امكانات مانند یك گوشی موبایل در نوع خود امر مطلوبی است و این كه افراد در لحظه می توانند با گوشی تلفن همراه اطلاعات را همراه با گزارش تصویری مخابره و به اشتراك بگذارند شاید زنگ خطری باشد برای اینكه بفهمیم پشت پرده این نرم افزار رایگان چیست؟

در سال 2013 اینستاگرام با خرید تیم و تکنولوژی لوما (میدنوکس سابق) به طور همزمان، قابلیت ضبط فیلم از 3 تا 15 ثانیه و اشتراک آن‌را به امکاناتش افزود.تعدادی کاربران فعال ماهانه اپلیکیشن اینستاگرام با 50 درصد افزایش نسبت به پنج ماه گذشته، به بیش از 150 میلیون نفر رسیده‌ است.

به گزارش وال استریت ژورنال، وقتی شرکت فیس‌بوک این اپلیکیشن را سال گذشته از بنیانگذاران آن خریداری کرد، تنها 22 میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می‌کردند.

اینستاگرام

این افزایش کاربران اینستاگرام خطر جدی برای شبکه اجتماعی توییتر محسوب می‌شود که در ماه مارچ امسال رکورد 200 میلیون کاربر را زد. با این حال اینستاگرام درآمد زیادی برای فیس‌بوک نداشته‌است. فیس‌بوک در شش ماه گذشته دو نفر از مدیران ارشد خود را به امید افزایش سود دهی و درآمدزایی این سرویس اشتراک عکس به اینستاگرام فرستاده است.

ساده سازی ابزار و وسایل ارتباطی و عمومی كردن آن جهت استفاده عامه مردم با كمترین امكانات مانند یك گوشی موبایل در نوع خود امر مطلوبی است و این كه افراد در لحظه می توانند با گوشی تلفن همراه اطلاعات را همراه با گزارش تصویری مخابره و به اشتراك بگذارند شاید زنگ خطری باشد برای اینكه بفهیم پشت پرده این نرم افزار رایگان چیست؟ شركت ها و یا غول های ارتباطی دنیا با فراهم كردن سرگرمی برای مخاطبان اطلاعات آنها را به راحتی دریافت می كنند شاید بتوان گفت ضریب اطمینان عكس بیشتر از مطالب باشد.

شاید اگر كمی بدبینانه یا بهتر بگویم محتاطانه به این موضوع نگاه كنیم به جاسوسی پاك برسیم. از این رو بهتر نیست مسئولین امر و فضای مجازی تحقیق بیشتری در این رابطه انجام داده و هشدارهای لازم را به كاربران این برنامه بدهند.

مینا محمدی

بخش ارتباطات تبیان