تبیان، دستیار زندگی
مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم حمایت علما و تشكل‌های مردمی از طرح‌های فرهنگی حوزه دین تاكید كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیركل تبلیغات اسلامی قم تاكید كرد

لزوم حمایت علما و تشكل‌های مردمی از طرح‌های فرهنگی حوزه دین

حجت الاسلام اسکندری

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم حمایت علما و تشكل‌های مردمی از طرح‌های فرهنگی حوزه دین تاكید كرد.

به گزارش روابط عمومی،‌ حجت‌الاسلام عباس اسكندری در دیدار با آیت‌الله العظمی مكارم شیرازی از كاهش تعداد روحانیون مستقر روستاها به دلیل كمبود اعتبار خبر داد و گفت: از سال گذشته در زمینه اعزام مبلغ و طرح استقرار روحانی مستقر با بحران كمبود اعتبارات مواجه شدیم و متاسفانه تعداد روحانیون مستقر در روستاهای استان از 40 نفر به 25 نفر كاهش یافته است.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم تاكید كرد: در سه چهار سال اخیر تلاش‌های زیادی برای حل مشكلات زیربنایی كمبود اعتبارات انجام شده ولی توفیقی در این زمینه حاصل نشد و حمایت مجموعه استان از طرح‌های فرهنگی حوزه دین ضعیف بود.

وی حمایت علما و تشكل‌های مردمی از طرح‌های فرهنگی و دینی را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری كرد كه با توسعه این حمایت‌ها می‌توان كارهای ریشه‌ای و اساسی انجام داد.

به گفته حجت‌الاسلام اسكندری، اداره كل تبلیغات اسلامی استان قم با وجود اینكه در محدودیت شدید مالی قرار داشت ولی با حمایت سازمان مركز، كارهای ماندگار و تاثیرگذاری در دو سه سال اخیر انجام داده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور هزاران نفر از معلمان و دبیران مدارس استان را یكی از برنامه‌های این اداره كل ذكر كرد و افزود: در این دوره‌ها علاوه بر دانش افزایی معلمان برای پاسخ به شبهات اعتقادی و دینی دانش آموزان، جلسات اخلاق و مهدویت نیز برگزار شد كه مورد استقبال مسئولان آموزش و پرورش و معلمان قرار گرفت.

حجت‌الاسلام اسكندری برگزاری دوره‌های تربیت مربی – مبلغ دینی، همكاری با جامعه الزهرا(س) برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلبه‌های خواهر، تربیت مربیان قرآنی در بخش‌های تابعه استان، تامین مربیان مدارس قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای اصناف، تشكیل خانه‌های قرآن در تعدادی از روستاهای استان، برگزاری دوره‌های متنوع برای ائمه جماعات و تشكل‌های مردمی امر به معروف و نهی از منكر، طراحی و راه اندازی شبكه اینترانت مساجد و... را از دیگر فعالیت‌های این اداره كل برشمرد.

وی با اشاره به توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در هیئات مذهبی گفت: در سال گذشته علاوه بر برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن كریم، به تفسیر قرآن كریم در هیئات مذهبی توجه شده، به گونه‌ای كه در سال گذشته 60 جلسه تفسیری در این هیئات برگزار شد كه این تعداد در ماه مبارك رمضان امسال به 180 جلسه افزایش یافت.

مدیركل تبلیغات اسلامی استان قم تقویت سایت تبیان قم را یكی دیگر از فعالیت‌های این اداره كل ذكر كرد و در مورد مجتمع فرهنگی نور گفت: این مجموعه بزرگ، با وجود محدودیت‌های مالی برنامه‌های اثرگذاری به خصوص در زمینه خانواده و جوانان اجرا كرده است اما مجتمع فرهنگی نور برای تداوم و گسترش برنامه‌های فرهنگی نیاز به حمایت مسئولان دارد.