تبیان، دستیار زندگی
در این میان روزنامه‌هایی که تیراژ بالاتری دارند و از کیفیت محتوایی بهتری نیز برخوردار هستند، باید یارانه‌ بیشتری دریافت کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزنامه هایی که پول بیشتری می گیرند


روزنامه‌هایی که تیراژ بالاتری دارند و از کیفیت محتوایی بهتری نیز برخوردار هستند، باید یارانه‌ بیشتری دریافت کنند

تیتراژ روزنامه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ضوابط آگهی‌های تبلیغاتی در رسانه‌های کشور مشخص است، گفت: به روزنامه‌هایی که تیراژ بیشتری دارند و از کیفیت محتوایی بالایی برخوردارند، یارانه بیشتری اختصاص می‌یابد.

علی جنتی، در جمع خبرنگاران با تأکید بر ضرورت آموزش خبرنگاران و همچنین تقویت کیفی دفاتر خارجی خبرگزاری‌ها، اظهار داشت: مجموعه‌های خبرگزاری‌ها باید شیوه‌های نوین برای ادامه فعالیت خود استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: باید فعالیت‌ها در مجموعه خبرگزاری‌ها روزآمد شود و روش‌های سنتی کنار گذاشته شود.

صرفاً بر انعکاس اخبار مکتوب بسنده نشود

وی متذکر شد: باید در حوزه رسانه به انتشار اخبار تصویری نیز توجه شود و صرفاً بر انعکاس اخبار مکتوب بسنده نشود.

وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود درباره چگونگی صدور مجوز برای خبرگزاری‌ها، بیان داشت:‌ خبرگزای‌ها در شرایط مختلفی فعالیت می‌کنند و بنابراین شرایط صدور مجوز نیز بر همین اساس خواهد بود.

تجدید نظر در روند صدور مجوز برای خبرگزاری‌ها

وی ادامه داد: در این میان برخی از سایت‌ها خبر تولید نمی‌کنند و فقط از اخبار تولیدی سایر خبرگزاری‌ها بهره‌برداری می‌کنند اما در مورد خبرگزاری‌ها شرایط متفاوت است، بر همین اساس لازم است که در روند صدور مجوز برای خبرگزاری‌ها تجدید نظر صورت بگیرد.

جنتی همچنین درباره چگونگی تخصیص یارانه به مطبوعات کشور، بیان داشت: لازم است که ضوابط جدیدی در پرداخت یارانه‌ها به مطبوعات وضع شود به‌طوری‌که کیفیت و تیراژ مطبوعات در نظر گرفته شود.

وی متذکر شد: در این میان روزنامه‌هایی که تیراژ بالاتری دارند و از کیفیت محتوایی بهتری نیز برخوردار هستند، باید یارانه‌ بیشتری دریافت کنند.

در این میان برخی از سایت‌ها خبر تولید نمی‌کنند و فقط از اخبار تولیدی سایر خبرگزاری‌ها بهره‌برداری می‌کنند اما در مورد خبرگزاری‌ها شرایط متفاوت است، بر همین اساس لازم است که در روند صدور مجوز برای خبرگزاری‌ها تجدید نظر صورت بگیرد

ضوابط آگهی تبلیغاتی مشخص است

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برخورد وزارت ارشاد با رسانه‌هایی که آگهی‌های تبلیغاتی را در قالب خبر به خورد مخاطبان می‌دهند، خاطرنشان کرد: ضوابط آگهی تبلیغاتی مشخص است و چنانچه خارج از این باشد دستگاه‌ها و نهادهای دولتی بیان می‌کنند که طبیعتاً آگهی محسوب نمی‌شود و در قالب خبر انتشار می‌یابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در باغ کتاب، گفت: اگر امکانات و شرایط باغ کتاب به گونه‌ای باشد که بتوان نمایشگاه کتاب را در آنجا برگزار کرد، قطعا این کار را می‌کنیم اما بررسی این شرایط هنوز انجام نشده است.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: فارس