تبیان، دستیار زندگی
حمید كریم‌خانی با اشاره به تشكیل انجمن سراسری نخبگان وبلاگ‌نویس دینی گفت: تشكیل انجمن نخبگان وبلاگ‌نویس دینی و انتشار مباحث ارزشی راهی است برای انسجام محتوای دینی در كشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل انجمن نخبگان وبلاگ‌نویس دینی؛ راهی برای انسجام محتواهای ارزشی

حمید كریم‌خانی

حمید كریم‌خانی با اشاره به تشكیل انجمن سراسری نخبگان وبلاگ‌نویس دینی گفت: تشكیل انجمن نخبگان وبلاگ‌نویس دینی و انتشار مباحث ارزشی راهی است برای انسجام محتوای دینی در كشور است.

حمید كریم‌خانی، دبیر نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان با اشاره به تشكیل انجمن نخبگان دینی گفت: با ابتكار بعضی از دوستان وبلاگ‌نویس كه فعالیت‌های چندساله در این فضا داشته‌اند تصمیم گرفته شد انجمنی از نخبگان وبلاگ‌نویس دینی تشكیل شود. این انجمن به مرور عضو خواهد گرفت و اعضای خود را گسترش خواهد داد تا نهایتاً شبكه‌ای از فعالان دینی در فضای مجازی تشكیل شود.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌هایی كه قرار است در این انجمن انجام شود گفت: برنامه‌ها و مأموریت‌های مدونی قرار است برای این انجمن در نظر گرفته شود. هدف از تشكیل این انجمن برای همفكری و هماهنگی بین وبلاگ‌نویسان دینی در سراسر كشور به منظور هم‌افزایی بیشتر برای انتشار مباحث ارزشی است.

همفكری با وبلاگ‌نویسان راهی برای انتشار بهتر مباحث ارزشی

وی اضافه كرد: تشكیل انجمن نخبگان وبلاگ‌نویس دینی و در كنار آن انتشار مباحث ارزشی راهی است برای انسجام محتوای دینی در كشور. با اینكار می‌توانیم محتوای ارزشی را كه با همفكری وبلاگ‌نویسان و فعالان فضای مجازی ایجاد شده است در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

كریم‌خانی با بیان اینكه برنامه‌ریزی و نحوه عضویت در این انجمن در آینده‌ای نزدیك بر روی سایت تبیان قم قرار خواهد گرفت گفت: هم‌اكنون هیئت امنای این انجمن متشكل از وبلاگ‌نویسان مذهبی و صاحب‌نام كشور تشكیل شده است و به زودی عضو‌گیری از تمامی علاقه‌مندان و فعالان وبلاگ‌نویس ارزشی كشور در سایت تبیان آغاز شده است.

وی تصریح كرد: انجمن نخبگان وبلاگ‌نویس با هدف انسجام محتوای ارزشی در بین وبلاگ‌نویسان و قرار گرفتن محتوای مناسب و همسان با معارف اسلامی و دینی تشكیل شده است. این انجمن با عضوگیری افراد مختلف در سراسر كشور به صورت ملی فعالیت خود را آغاز خواهد كرد.

دبیر نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان استفاده برخی وبلاگ‌نویسان از محتواهای موجود در سایت تبیان قم را نیز ظرفیت مناسبی برای این سایت فرهنگی‌-‌دینی دانست و تاكید كرد: بیش از یك سال است كه این سایت رونمایی شده و محتوای خوب ارزشی بر روی خروجی آن در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

كریم‌خانی تصریح كرد: برگزاری جشنواره وبلاگ‌نویسی مذهبی تبیان قم و تشكیل انجمن وبلاگ‌نویسان دینی حركتی است كه اگر بتوانیم در آنها تعداد بیشتری از فعالان این حوزه را مورد حمایت قرار دهیم و جریانی را در این فضا برای نشر و گسترش مفاهیم دینی ایجاد كنیم، در رسیدن به اهدافمان موفق بوده‌ایم.

وی بیان كرد: از كارهایی كه قرار است در آینده برای این انجمن انجام دهیم این است كه هر فصل یك نشست تخصصی از اعضا قرار دهیم كه در آن برخی از اعضا بتوانند برنامه‌ها، ایده‌ها و تفكراتشان را مطرح كنند و بتوانیم از آنها استفاده كنیم. در كنار آن كارگاه‌های تخصصی نیز برای افزایش توانمندی وبلاگ‌نویسان و حتی افرادی كه می‌خواهند در این حوزه حضور داشته‌ باشند، تشكیل دهیم.

وی خاطرنشان كرد: امیدواریم با تشكیل انجمن وبلاگ‌نویسان دینی بتوانیم زمینه‌ای را برای وبلاگ‌نویسان دینی فراهم كنیم تا بتوانند با یكدیگر در ارتباط باشند و این ارتباط به‌صورت منسجم ادامه داشته باشد. در این راه می‌توانند از توانمندی‌ها و افكار یكدیگر در راستای توسعه و افزایش كارایی و فعالیت‌های ارزشی دینی در اینترنت استفاده كنند.

دعوت از وبلاگ‌نویسان فعال برای عضویت در انجمن وبلاگ‌نویسان دینی

كریم‌خانی با اشاره به تاریخ تشكیل انجمن بیان كرد: اعضای این انجمن متشكل از وبلاگ‌نویسانی كه سال‌هاست در عرصه فضای مجازی فعالیت می‌كنند و قرار است كه از آنها دعوت ‌شوند تا در این انجمن فعالیت كنند تا انسجام بیشتری در انتشار محتوای ارزشی و دینی ایجاد شود. به زودی نحوه عضویت در انجمن در پایگاه اینترنتی تبیان قم برای علاقه‌مندان منتشر می‌شود.

دبیر نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان افزود: به محض اینكه تعداد انجمن و اعضا به حد مناسب رسید اولین كنگره انجمن را تشكیل خواهیم داد كه در آن اسناد و مدارك این انجمن را شامل اساسنامه و دیگر موارد در اختیار اعضا قرار خواهیم داد.

وی از شركت هزار و 50 وبلاگ‌نویس در جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان قم خبر داد و اظهار كرد: استقبالی كه از این جشنواره شد و جریانی كه برای درج محتواهای دینی شكل گرفت به خوبی نشان داد كه این جشنواره در رسیدن به اهدافش موفق بوده است.

دبیر نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی دینی تبیان با اشاره به اینكه برگزاری جشنواره‌ وبلاگ‌نویسی تبیان در سطح ملی عاری از نقص نیست تصریح كرد: انتقادات سازنده و پیشنهادات مخاطبان و شركت‌كنندگان در جشنواره را برای بالابردن كیفیت جشنواره‌های آینده استفاده خواهیم كرد تا بتوانیم هرچه بهتر این جشنواره را برپا كنیم.

تنظیم: هومن بهلولی