تبیان، دستیار زندگی
پس از افشاگری 90 و برخی رسانه های سالم ، دیگر مسلم شده است که مافیای داوری بخاطر رد و بدل شده پولهای کلان کاملا شریان حیاتی را به دست گرفتند و گستاخانه جولان می دهند و بعضا نتایج فوتبال را رقم زدند و می زنند . متاسفانه دیگر مشخص شد که برخی قهرمانی ها چقدر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازسورتمه علی پروین تا نود دایی


پس از افشاگری 90 و برخی رسانه های سالم ، دیگر مسلم شده است که مافیای داوری بخاطر رد و بدل شده پولهای کلان کاملا شریان حیاتی را به دست گرفتند و گستاخانه جولان می دهند و بعضا نتایج فوتبال را رقم زدند و می زنند . متاسفانه دیگر مشخص شد که برخی قهرمانی ها چقدر بی ارزش بوده است چون...

در دهه هفتاد برو بیایی بود در میدان هفتم تیر تهران و نمایشگاه سورتمه كه پاتوق علی پروین بود و خیلی ها به اینجا رفت و آمد می كردند. از بازیكن و مربی و داور و خبرنگار بگیر تا دلال و حراف و پولدار و بی پول و خلاصه همه رقم آدم اونجا رفت و آمد داشتند. علی پروین پرسولیس خوبی بسته بود و انتظار می رفت كه تیم خوبی را از سرخپوشان ببینیم.

پروین و دایی

راوی می گفت: از وی پرسیدیم كه علی آقا امسال كدوم تیم شانس قهرمانی داره؟ یك داور که اونجا بود اشاره كرد به داور و با همون ادبیات خاص خودش گفت ...!

ظاهرا یك داور و دو كمك داور در همان دهه هفتاد به تبریز می روند تا قضاوت كنند و ارتباطاتی از طریق یك د؟ با د؟ برقرار می شود تا به نفع فلان تیم بازی رو در بیاره. تیم داوری و دو تیم دارند وارد زمین میشن كه ....شاید شایعه باشه !؟

بازی تموم میشه و داوران بلافاصله با هواپیما بر می گردند تهران و كمك داور بازی میره دوش بگیره كه به خانمش می گه حوله منو از توی ساكم بده. حاج خانم در ساك شوهرشو كه باز می كنه از دیدن آن همه پول شوكه میشه و از خوشحالی فریاد میكشه تا اینكه شوهرش میاد بیرون. تلفن خانه جناب كمك داور به صدا در میاد و ..(واسطه مورد نظر پولها را اشتباهی در كیف كمك داور جای میده و اینم از بخت بده آقای داور بوده) شاید شایعه باشه !؟

همچنین پرسپولیس در فینال جام حذفی سال 82 در اصفهان با یك تیم بازی داشت. یك پنالتی مسلم پرسپولیس را جناب داور آن بازی نگرفت و در بازی برگشت هم پرسپولیس باخت اما بعدا صحبت از بسته های گزی شد كه به جناب داور داده بودند و این در حالی بود كه شایعه شد ، گزها بوی سكه طلا می داد و بعدا هم گفتند اشتباه شده یا هدیه بوده و خلاصه اینكه نادیده گرفتند.

یك تیم داوری در مقدماتی جام جهانی برای قضاوت مسابقه بین دو تیم عربی در هتل مشغول استراحت هستند كه واسطه یكی از تیم های وارد اتاق آقایان میشه. جناب سرداور پیشنهاد میشه كه 100 هزار دلار هدیه تیم ... به شما و فقط به عنوان هدیه است. گوش های هرسه نفر تیز میشه اما جناب سرداور میگه فعلا قبول نمی كنم تا ببینم مصلحت چیه.

هدیه را قبول می كنه اما به واسطه اعلام میكنه شتر دیدی ندیدی! بازی در جریانه كه مربی خارجی یكی از تیم های عربی میره كنار خط و با اشاره انگشتان خود به جناب سرداور می گه كه میدونم هدیه گرفتی! در زمان ریاست دكتر دادكان یك بنده خدایی میاد فدراسیون فوتبال و میگه فلان آقای داور پول می گیره و منم مداركی دارم كه پول خوبی از تیم .... گرفته.

جمله آخر را با کلام حضرت محمد (ص) به پایان می بریم که فرمود : هر آن کس که می داند ولی سکوت می کند خیانت کار است

دادكان تلفن میزنه و از داور متهم میخواد كه فورا بیاد فدراسیون فوتبال. مخبری كه مدعی است آقای ... پول گرفته آن طرف دیوار شیشه ایی یا پارتیشن بوده و دادكان و این داور متهم هم این طرف. دادكان قرآن میذاره جلو آقای داور و میگه قسم بخور كه از فلان تیم پول نگرفته ایی كه بنده خدا شوكه میشه و حاشا می كنه و به درو دیوار میزنه تا انكار كنه و قسم هم نخوره ولی آقای دكتر دادكان از فرد آگاه میخواد با آقای داور روبرو بشه. آن داور را دادكان برای همیشه محروم كرد ولی هیچگاه اسمی نیاورد و به داور درگوشی گفت:

برو دنبال كارت و چون آبروت نمیخوام جلو زن و بچه ات بره بهتره هم تو سكوت كنی و هم ما چیزی نخواهیم گفت.

پروین و دایی

علی دایی بعد از بازی جنجالی سپاهان و پرسپولیس به طور واضح از جریانی صحبت كرد كه بسیار تكان دهنده بود و البته نگران نباشید، به احتمال زیاد با محروم كردن یك نفر سروته این موضوع هم جمع خواهد شد...!؟

اما جریان فساد در فوتبال ما رسوخ كرده و دامن اغلب افراد درگیر را گرفته است.

پول زیاد و بی حساب و كتابی كه به فوتبال وارد می شود بسیاری را وسوسه می كند تا اگر دستشان می رسد سهمی از آن بردارند و متاسفیم كه باید بگوییم در این آشفته بازار هستند در چرخه فوق از برخی مدیرعامل گرفته تا برخی مربی و بازیكن و دلال و تعدادی داور و لیدر و مدیر برنامه و تا سرچشمه آن به نوعی آلوده پول های بادآورده شده اند و دست به هر كاری می زنند. با محروم كردن یك مربی و یك داور و یك تیم مشكل حل نخواهد شد.

آیا می دانید چرا پای داور خارجی از دربی قطع شد ؟ چون داوران ایرانی که بعضا در حد جهانی سوت می زنند ! با خیالی آسوده به فکر فوتبال ایران احساس مسئولیت کنند!

پس از افشاگری 90 و برخی رسانه های سالم ، دیگر مسلم شده است که مافیای داوری بخاطر رد و بدل شده پولهای کلان کاملا شریان حیاتی را به دست گرفتند و گستاخانه جولان می دهند و بعضا نتایج فوتبال را رقم زدند و می زنند ...

حال دیگر عیان شده است که فلان سرمربی یا فلان مدیر که قاطعانه حرف از برد حتی در دربی می زند حتما پشتوانه ای دارد...

پس از افشاگری 90 و برخی رسانه های سالم ، دیگر مسلم شده است که مافیای داوری بخاطر رد و بدل شده پولهای کلان کاملا شریان حیاتی را به دست گرفتند و گستاخانه جولان می دهند و بعضا نتایج فوتبال را رقم زدند و می زنند ...

دیگر عیان شده است فلان مربی با تیمی جدا از بازیکنانش که بسیار قویتر از بازیکنانش است به افتخارات زیادی دست یافته و همیشه طلبکار است ...از نظر شرایط مالی در سطح عالی قرار دارد و هر کس بر علیه او حرف بزند خائن است

متاسفانه دیگر مشخص شد که برخی قهرمانی ها چقدر بی ارزش بوده است چون...

آب از سر چشمه گل آلود است بزرگان. باید ریشه را زد نه شاخه و برگ را . چرا با فلان مسئول فوتبال مماشات می كنید؟ چرا با مدیری كه رشوه می دهد مماشات می كنید؟ چرا با مربی كه با پول و تقسیم كردن قرارداداش با چند مسئول و چند واسطه همواره از این تیم به آن تیم می رود مبالغ كلانی هم می گیرد برخورد نمی كنید؟

چرا مربی منشوری کارشناس بازی استقلال و سئول درشبکه خبر میشه ؟ چرا دلال معروف مجریگری می کند ؟ خیلی حرفها و مستندات داریم ...

البته خبرهای خوبی در ارتباط با قطع دستهای آلوده از فوتبال از مسئولان ذیربط به گوش می رسد که مایه دلگرمی ماست .

جمله آخر را با کلام حضرت محمد (ص) به پایان می بریم که فرمود : هر آن کس که می داند ولی سکوت می کند خیانت کار است .

بخش ورزشی تبیان


منبع: تابناک