تبیان، دستیار زندگی
سیدمظفر شجاعی،‌ مدیر اجرایی انتشارات نیستان از تجدید چاپ دو کتاب از سیدعلی شجاعی و رمان ابوالفضل زروئی‌نصرآباد خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فصل شیدایی لیلاها


سیدمظفر شجاعی،‌ مدیر اجرایی انتشارات نیستان از تجدید چاپ دو کتاب از سیدعلی شجاعی و رمان ابوالفضل زروئی‌نصرآباد خبر داد.

فصل شیدایی لیلاها

شجاعی، مدیر اجرایی انتشارات نیستان درباره تجدید چاپ كتاب‌های این نشر در حوزه ادبیات داستانی گفت: مجموعه داستان «عاشقی به وقت كتیبه‌ها»، رمان «فصل شیدایی لیلاها» و رمان «ماه به روایت آه» چند روز گذشته از چاپخانه به انتشارات منتقل شدند.

شجاعی ادامه داد: مجموعه داستان «عاشقی به وقت كتیبه‌ها» كه به قلم سیدعلی شجاعی نوشته و در سال 88 روانه بازار كتاب شده بود، به چاپ سوم رسید. این مجموعه شامل 9 داستان كوتاه با مضامین اجتماعی و مذهبی است كه تلخی‌ها و روابط آدم‌های ساده هم‌روزگار ما را روایت می‌كند.

وی افزود: «سیاهی چكیده بر همیشه این روزها»، «بلاهت شرقی»، «رنگین‌كمان میان مشق‌های باران خورده»، «یك نسخه برای شیدایی»، «لعنت بر این بازی بی‌قاعده»، «شاید شبیه جحم یك بودن»، «این همانی پیام و رسانه»، «عاشقی به وقت كتیبه‌ها» و «این روزها چه رنگی‌اند» از داستان‌های این مجموعه هستند.

در بخشی از این كتاب آمده است: «هم می‌دانم كه این اصلا شبیه آخرین دفاع یك متهم به قتل نیست، آن هم قتل دو نفر. بیشتر به آخرین اعتراف یك محتضر می‌ماند، كه باز هم برای من فرقی نمی‌كند، فردا نه پس فردا، سرم بالای چوبه دار است. وقتی خودم قبول دارم كه دو بار اعدام كه هیچ، ده بار هم برایم كم است؛ دفاع كار مسخره‌ای نیست؟»

چاپ سوم مجموعه داستان «عاشقی به وقت كتیبه‌ها» در 132 صفحه، با شمارگان دو هزار و 200 نسخه، به قیمت 6 هزار تومان از سوی انتشارات نیستان روانه بازار كتاب شد.

مدیر اجرایی انتشارات نیستان با اشاره به تجدید چاپ رمان «فصل شیدایی لیلاها» نوشته سیدعلی شجاعی نیز گفت: «فصل شیدایی لیلاها» كه شامل مضامین عاشورایی است به چاپ چهارم رسید. این رمان در سال 89 برای نخستین بار روانه بازار كتاب شده بود. «فصل شیدایی لیلاها» كه درباره دو گروه از اصحاب كربلا است، از 23 فصل تشكیل شده است. »

وی درباره این كتاب كه توانسته جایزه جشنواره ملی جوان ایرانی را كسب كند، افزود: این كتاب از یك سو داستان اصحابی را روایت می‌كند كه ابتدا یار امام حسین(ع) بودند، اما در لحظات آخر ایشان را تنها گذاشتند و از سوی دیگر داستان افرادی را به تصویر می‌كشد كه ابتدا، به هر نحوی با امام نبودند اما در ادامه از یاران وفادار ایشان شدند.

«فصل شیدایی لیلاها» كه شامل مضامین عاشورایی است به چاپ چهارم رسید. این رمان در سال 89 برای نخستین بار روانه بازار كتاب شده بود. «فصل شیدایی لیلاها» كه درباره دو گروه از اصحاب كربلا است، از 23 فصل تشكیل شده است.

در معرفی این كتاب آمده است: «این كتاب روایت هفت راوی از حرکت حضرت حسین(ع)، از 18 ذی‌الحجه خروج از مکه تا غروب عاشورا است. آن‌ها که کمتر می‌شناسیم و کمتر شنیده‌ایم از روزگارشان. زهیر بن قین، ضحاک بن عبدالله مشرفی، حر بن یزید ریاحی، عبیدالله بن حر جعفی، عمرو بن قرظه انصاری، شبث بن ربعی و من. چه در کنار امام چه در مقابل. آن‌جا که لیلاها عاشق و مجنون می‌شوند و گاه که سنگ هم می‌گرید اما انسان کوچکترین رحم نمی‌آورد. نگاه به بعدی دیگر از عاشورا. و حرکت در لایه آسمانی مسیر عاشورا. امام می‌داند و پیش می‌رود و ... و لیلاها را می‌خواند و مرزی می‌شود تا قیامت برای روز و شب و نور و ظلمت...»

چاپ چهارم رمان «فصل شیدایی لیلاها» شامل 182 صفحه، با شمارگان دو هزار و 200 نسخه و به قیمت 9 هزار و 800 تومان روانه بازار كتاب شد.

شجاعی با اشاره به تجدید چاپ رمان «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی نصرآباد نیز گفت: این رمان كه به زندگی حضرت ابوالفضل(ع) از نگاه طرافیان و یارانش می‌پردازد، به چاپ چهارم رسید.

وی با اشاره به این‌كه این كتاب از زبان دوازده راوی نوشته شده است، ادامه داد: این رمان از زبان مادر و همسر حضرت عباس(ع)، بعضی از اصحاب ایشان، امام حسین(ع) و ام كلثوم روایت می‌شود كه با جمع‌بندی این روایت‌ها و كنار هم قرار دادن آن‌ها، به روایت كلی از زندگی ایشان می‌رسیم.

در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «از دور صدای عمربن‌سعد را می‌شنوم كه بر سر عمروبن حجاج زبیدی فریاد می‌كشد: خدا رویت را سیاه كند ای عمرو، مگر تو را با پانصد نفر مامور بازداشتن یاران حسین از آب نكرده‌ایم؟ می‌شود بگویی چطور با پانصد سپاهی نتوانسته مانع چهل پنجاه نفر بشوی؟»

چاپ سوم رمان «ماه به روایت آه» در 190 صفحه، با شمارگان هزار و 200 نسخه، به قیمت 10 هزار تومان از سوی انتشارات نیستان روانه بازار كتاب شده است.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع:ابینا