تبیان، دستیار زندگی
شاگردان علی دوستی مهر در دیداری تدارکاتی تیم جوانان دورتموند را متوقف کردند. تیم فوتبال نوجوانان ایران در سومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی آلمان به مصاف جوانان دورتموند که عنوان نایب قهرمانی اروپا را یدک می کشد، رفت و با نتیجه تساوی دو بر دو حریف قدرتمند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توقف نایب قهرمان اروپا مقابل تیم فوتبال نوجوانان ایران


شاگردان علی دوستی مهر در دیداری تدارکاتی تیم جوانان دورتموند را متوقف کردند. تیم فوتبال نوجوانان ایران در سومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی آلمان به مصاف جوانان دورتموند که عنوان نایب قهرمانی اروپا را یدک می کشد، رفت و با نتیجه تساوی دو بر دو حریف قدرتمندش را متوقف کرد.
توقف نایب قهرمان اروپا مقابل تیم فوتبال نوجوانان ایران

در این دیدار که به میزبانی شهر دورتموند برگزار شد تیم ایران ابتدا از حریف خود عقب افتاد و نیمه نخست را با شکست به رختکن رفت اما امیر محمد مظلوم در دقیقه 51 گل تساوی بازی را به ثمر رساند.

در ادامه ساسان جعفری دقیقه 60 گل دوم تیم ایران را به ثمر رساند اما هفت دقیقه بعد دورتموندی ها گل تساوی را به ثمر رساندند و در نهایت بازی با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.  شاگردان علی دوستی مهر در دو بازی تدارکاتی قبل خود مقابل پادربورن و آرمینیا بیله‌فلد صاحب پیروزی شده بودند.

دوستی مهر: توانایی شکست دورتموند را داشتیم

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: از عملکرد شاگردانم مقابل دورتموند راضی نیستم و معتقدم که می توانستیم این تیم را شکست دهیم. علی دوستی مهر سرمربی تیم ملی زیر17 سال در خصوص این دیدار گفت: با توجه به شیوه باشگاهداری دورتموند و اینکه این باشگاه یکی از ریشه دارترین باشگاههای آلمان است ایران کار راحتی نداشت.

در این دیدار که به میزبانی شهر دورتموند برگزار شد تیم ایران ابتدا از حریف خود عقب افتاد و نیمه نخست را با شکست به رختکن رفت اما امیر محمد مظلوم در دقیقه 51 گل تساوی بازی را به ثمر رساند

وی ادامه داد: در هر حال من از بازی شاگردانم راضی نیستم چرا که آنها می توانستند تیم دورتموند را با گلهای بیشتری شکست دهند. و هرکدام از بازیکنان اصلی ما چند موفقیت صد در صد را از دست دادند اما به هر جهت این بازی فشار خوبی به بازیکنان آورد و آنها به خوبی محک بخورند. دورتموند یک تیم سرعتی، قدرتی و تاکتیکی بود که مقابل جریان پرس ما ایستاد. علاوه بر این که مربی این تیم زمانی که بازی مساوی بود یکی دو بازیکن تیم زیر22 ساله ها را به میدان آورد.

توقف نایب قهرمان اروپا مقابل تیم فوتبال نوجوانان ایران

دوستی مهر ادامه داد: بازی بسیارخوبی بود و خبرنگاران آلمانی همه بر سر بازی حاضر شدند و پس از پایان بازی عملکرد نوجوانان را بسیار مناسب دانستند. در هر حال ما مقابل تیم قدری به میدان رفتیم و نتیجه خوبی گرفتیم. این بازیها برای تیم ملی در جام جهانی مفید هستند و ما از همین الان در حال آماده شدن برای دیدار با تیم های آرژانتین و کانادا و اتریش هستیم.

دوستی مهر در پایان گفت: دو بازی دیگر باقیمانده که یکی در برابر فورتنا دوسلدورف و دیگری در مونشن گلادباخ خواهد بود که بسیار برای ما مفید است. البته امروز می توانستیم با گلهای بیشتری بازی را به پایان برسانیم. در هر حال فوتبال همین است و اگر نزنی می خوری. ما امروز دقیقا گلی را خورده بودیم که دو سال پیش در عراق و سال پیش در تهران نظیر آن را خورده بودیم. گل می زنیم و خیلی زود گل می خوریم. روی این نقطه ضعف باید کار کنیم تا این نقطه ضعف که به نظرم بیشتر روحی روانی است تا تاکتیکی، برطرف شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فدراسیون فوتبال