تبیان، دستیار زندگی
جودوی ایران از روزهای خوش فاصله گرفته و تلاش های امروز برای آینده شاید ثمرساز باشد. جودو با مسابقات محدود بیشتر در فکر تشکیل اردو است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک هفته با جودوی ایران

تیمداری فدراسیون

جودو


جودوی ایران از روزهای خوش فاصله گرفته و تلاش های امروز برای آینده شاید ثمرساز باشد. جودو با مسابقات محدود بیشتر در فکر تشکیل اردو است. فدراسیون به جای پرداختن به تیم داری باید رویه برگزاری مسابقات پی در پی و نیز حمایت از هیات ها را پیشه کند. چند خبر از جودو را با هم مرور می کنیم.

بلوطی سرپرست دبیری فدراسیون جودو شد

با استعفای درخشنده، محمد بلوطی به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون جودو منصوب و مشغول به کار شد.  مدتی قبل مهدی درخشنده بخت دبیر فدراسیون جودو از سمت خود استعفا داد که این استعفا از سوی رئیس فدراسیون مورد موافقت گرفت. پس از قبول این استعفا، رئیس فدراسیون محمد بلوطی را به عنوان سرپرست دبیری فدراسیون جودو منصوب کرد. بلوطی متولد 1351 در تهران است و با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در این رشته و عضویت در تیم های ملی جوانان و بزرگسالان در خلال سالهای 68 تا 72 این مسئولیت را قبول کرد.

ملی پوشان جودو به اردو می‌روند

دور جدید تمرینات تیم ملی جودو در تالار شهید کبگانیان  تهران آغاز شد.   دور جدید تمرینات تیم ملی جودو با دعوت از 21 جودوکار برای حضور در رقابتهای بین‌المللی ازبکستان آغاز ‌شد. این اردو به مدت 12 روز برگزار می‌شود که در پایان اسامی نفرات اعزامی به مسابقات بین‌المللی ازبکستان از سوی کادر فنی اعلام خواهد شد.

بر همین اساس علی باقرصفاپور و حمیدرضا سجادی‌فر(اصفهان)، سجاد خسروی‌نژاد (ایلام)، فیروز اسدی (البرز)، محمد جمالی، محمدرضا سعیدی ، سعید ملایی و وحید حسن‌زاده (تهران)، مجتبی نیک‌بین، امیر قاسمی‌نژاد، محمد پهلوانلو، جواد محجوب، جعفر پهلوانی و کامران رستمی (خراسان رضوی)،  مسعود خان احمدلو (زنجان)، سعید مرادی (قزوین)، بهزاد وحدانی (خراسان شمالی)، ناصر ناصری‌پور و طیب طالبی (خوزستان)، احسان بهرامیان (لرستان) و مهران جلالی (مازندران) جودوکارانی بودند که شنبه خود را به کادر فنی معرفی کردند. محجوب، قاسمی‌نژاد، طالبی، ملایی و مرادی تمرینات خود را با اردونشینان جوانان آغاز کردند. رقابتهای بین‌المللی ازبکستان 13 و 14 مهرماه در تاشکند برگزار خواهد شد.

سقوط آزاد جودو ایران

پایان اردوی جودوکاران نوجوان

مرحله نخست اردوی آماده سازی تیم نوجوانان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با شناخت نفرات برتر به پایان رسید. این اردو با هدف حضور تیم ملی در رقابتهای قهرمانی آسیا 23 شهریورماه در مدرسه جودو ماکو آغاز شد که در پایان با برگزاری یک دوره مسابقات انتخابی، نفرات اول و دوم اوزان مختلف معرفی شدند. این اردو با حضور 36 جودوکار از نفرات اول تا سوم مشترک رقابتهای قهرمانی کشور به میزبانی خوب هیات جودو ماکو برگزار شد . بایرام احمدی رئیس هیات جودو ماکو در این خصوص گفت: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا آینده سازان جودو ایران یک دوره تمرینی خوب را در ماکو پشت سر بگذارند و در این راه تمام امکانات شهرستان در اختیار نوجوانان بود. وی ادامه داد: این اردو برای جودو ماکو نیز مفید بود، مربیان جودو با حضور در تمرینات یک دوره کلاس آموزشی خوب و سطح بالا را پشت سر گذاشتند و جودوکاران ما نیز با تمرین در کنار بهترین های ایران تجربه خوبی کسب کردند. احمدی در پایان گفت: این اردو دستاوردهای خوبی برای جودو ماکو داشت و امیدواریم بتوانیم با کمک اسپانسرهای شهرستان بازهم میزبان اردوهای تیم ملی باشیم.

نفرات برتر رقابتهای انتخابی:

وزن 46-کیلوگرم: محمد برقمدی (تهران) و محمد خسروی (خراسان شمالی)

وزن 50- کیلوگرم: محمد عباس‌نژاد (لرستان) و کیوان مهدیزاده (خوزستان)

وزن 55- کیلوگرم: محمد رشنونژاد (خوزستان) و محمد صدیقی (البرز)

وزن 60- کیلوگرم: کاویان بیرانود (لرستان) و حسین خورشیدی (آذربایجان غربی)

وزن 66- کیلوگرم: مهدی فتحی‌پور (فارس) و علیرضا خجسته (البرز)

وزن 73- کیلوگرم: ایمان نیک اقبال (اصفهان) و یاسین تقوی (خراسان رضوی)

وزن 81- کیلوگرم: حامد رشیدی (خراسان شمالی) و عبدلوهاب وهابیان (خراسان رضوی)

وزن 90- کیلوگرم: رامین صفویه (قزوین) و سیاوش سوری (تهران)

وزن 90+ کیلوگرم: حسین عربی (تهران) و احمد یزدان‌پناه (خراسان رضوی)

بهمن اسدی
بخش ورزشی تبیان