تبیان، دستیار زندگی
تکواندوی ایران برخلاف بسیاری از رشته بیشترین توان خود را در راه برگزاری مسابقات پی در پی گذاشته است. از این رو این رشته همیشه پشتوانه های قابل توجهی دارد. به این دلیل هم هست که همیشه پرمدال است و به پای کره ای ها می پیچد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک هفته با تکواندوی ایران

پشتوانه سازی صحیح

تکواندو در حسرت المپیک


تکواندوی ایران برخلاف بسیاری از رشته بیشترین توان خود را در راه برگزاری مسابقات پی در پی گذاشته است. از این رو این رشته همیشه پشتوانه های قابل توجهی دارد. به این دلیل هم هست که همیشه پرمدال است و به پای کره ای ها می پیچد.

رقابتهای لیگ نونهالان جام شكوفه ها

دیدارهای هفته نهم و دهم از چهارمین دوره رقابتهای لیگ تکواندوی نونهالان باشگاه های کشور در بخش دختران در خانه تکواندو برگزار شد كه در پایان و با اعلام جدول رده بندی مسابقات با اتمام هفته دهم، تیم هیئت تكواندو جنوب غرب تهران با‌81 برد،19باخت و با 28 امتیاز در صدر جدول ایستاد. تیم بازرگانی فرش قلی تبار بابل با ‌76 برد و 24 باخت و با 28 امتیاز و تفاضل 52 دوم شد و هیئت تكواندو تنكابن با ‌73 برد و 27 باخت و 27 امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد. هیئت تكواندو گیلان،‌ صنایع استیل البرز،‌فرهنگ جویبار، هیئت قزوین،‌ هیئت اصفهان،‌هیئت آذربایجان شرقی،‌ هیئت كرمانشاه،‌ هیئت شیراز و هیئت سمنان به ترتیب رده های چهارم تا دوازدهم را از آن خود كردند.

در دیدارهای هفته نهم:

- هیئت تكواندو اصفهان با نتیجه 6 بر 4 در برابر هیئت شیراز به برتری دست یافت.

- هیئت آذربایجان شرقی با نتیجه یك بر 9 مغلوب هیئت تنكابن شد.

- صنایع استیل البرز با نتیجه 8 بر 2 هیئت كرمانشاه را از پیش رو برداشت.

- هیئت تكواندو گیلان با نتیجه 9 بر یك در برابر فرهنگ جویبار پیروز شد.

- هیئت تكواندو جنوب غرب تهران با نتیجه 10 بر صفر هیئت قزوین را مغلوب خود كرد.

- بازرگانی فرش قلی تبار بابل 9 بر یك هیئت سمنان را با شكست روبرو كرد.

در پیكارهای هفته دهم:

- هیئت اصفهان 3 ،‌ صنایع استیل البرز 7

- هیئت آذربایجان شرقی 6 ،‌هیئت شیراز 4

- هیئت كرمانشاه 4،‌ فرهنگ جویبار 6

- هیئت تنكابن 10 ،‌ هیئت قزوین صفر

- هیئت گیلان 10،‌ هیئت سمنان صفر

- هیئت جنوب غرب تهران 5 ،‌ بازرگانی فرش قلی تبار بابل 5

برترین ها

در هفته نهم:

عنوان بهترین مربی به ندا رستاد از هیئت گیلان رسید،‌ سارا نوروزی از هیئت شیراز عنوان بهترین سرپرست را از آن خود كرد،‌ پروانه محمد تقی پور طهرانی و زهرا شجاعی راد از گیلان به ترتیب عناوین بهترین داور و فنی ترین بازیكن را به خود اختصاص دادند.

در هفته دهم:

كلثوم محسن پور از بازرگانی فرش قلی تبار بابل به عنوان بهترین مربی شناخته شد،‌ ژاله شاكری از هیئت كرمانشاه عنوان بهترین سرپرست را از آن خود كرد،‌ عنوان بهترین داور به مرضیه احمدی از قم رسید و پریسا جوادی از هیئت تنكابن عنوان فنی ترین بازیكن را از آن خود كرد.

لیگ نونهالان تهران

دیدارهای هفته سوم و چهارم از هشتمین دوره مسابقات لیگ نونهالان پسر استان تحت عنوان جام آینده سازان بر روی چهار شیابچانگ خانه تکواندو پایتخت برگزار و طی آن در هفته سوم تیم اتحاد هشت بر 2 از سد هوگوپوشان فرمانیه گذشت، میثاق ده بر صفر شهر قدس را شکست داد، استیل البرز هشت بر دو از سد هوگوپوشان بسیج فاطمه الزهراءگذشت، صباشهر 4 بر 6 مغلوب کیان جنوب غرب شد، هیئت تکواندو ملارد و مدرسه تکواندو در رقابتی نزدیک و فشرده به تساوی 5 بر 5 رضایت دادند، آکادمی قهرمان صدف نه بر یک بخش مرکزی بومهن را شکست داد و شهرداری ورامین 4 بر6 مغلوب هوگوپوشان هیئت جنوب غرب شد.

در دیدارهای هفته چهارم، اتحاد ده بر صفر از سد هوگوپوشان شهر قدس گذشت، استیل البرز 7 بر 3 فرمانیه را شکست داد، میثاق 4 بر 6 مغلوب کیان جنوب غرب شد، مدرسه تکواندو و بسیج فاطمه الزهرا به تساوی 5 بر 5 رسیدند، آکادمی قهرمانان صدف 8 بر 2 صباشهر را شکست داد، شهرداری ورامین 6بر 4 از سد هیئت تکواندو ملارد گذشت و هیئت جنوب غرب 10 بر صفر بخش مرکزی بومهن را مغلوب کرد.

در پایان دیدارهای هفته سوم و چهارم رقابت های لیگ باشگاه های استان تهران از سوی مسئولان سازمان لیگ، بهترین های این مسابقات به این شرح معرفی شدند:

بهترین سرپرست: ابوالفضل فرش فروش از تیم فرمانیه

بهترین مربی: حمید باقی نژاد از تیم اتحاد

بهترین داور:هومن صادق نیا و مهدی سلطانی

فنی ترین بازیكن:محمد قیاسی از تیم آکادمی قهرمانان صدف

تیم اتحاد به عنوان فنی ترین تیم، شهرداری ورامین با اخلاق ترین تیم ‌ برگزیده شدند.

جدول رده بندی تا پایان هفته چهارم :

1- اتحاد با کسب (12 امتیاز ) و تفاضل 28

2- کیان جنوب غرب با کسب (12 امتیاز )و تفاضل12

3- استیل البرز با کسب ( 10 امتیاز )

4- آکادمی قهرمانان صدف با کسب (8 امتیاز )

5- هیئت جنوب غرب با کسب (8 امتیاز )

6- شهر قدس با کسب ( 6 امتیاز )

میثاق تهران، مدرسه تکواندو، شهرداری ورامین، ملارد، بسیج فاطمه الزهراء، فرمانیه صباشهر و بخش مرکزی بومهن به ترتیب رتبه های هفتم الی دوازدهم جدول رده بندی را به خود اختصاص دادند.

تهران نایب قهرمان تکواندو پایتخت های جهان

هفته دوم دور رفت لیگ نقش جهان

دیدارهای هفته دوم از گروه یك و دوم و از دور رفت نوزدهمین دوره رقابتهای لیگ دسته یك باشگاه های كشور در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان و تحت عنوان جام نقش جهان،‌ در خانه تكواندو برگزار شد.در پایان این رقابتها و در رده بندی گروه یک، آکادمی قهرمانان اسلامشهر با 15 برد و یک باخت و تفاضل 14 و با 6 امتیاز در صدر جدول رده بندی جای گرفت، شرکت پالایش نفت آبادان با 13 برد و 3 باخت و تفاضل 10 و با 6 امتیاز رده دوم را به خود اختصاص داد و هیئت آذربایجان غربی با 8 برد و 8 باخت و 3 امتیاز سوم شد.همچنین در این رده بندی، تیم های مقاومت خوزستان، هیئت کاشان، خودران وفا و شهرداری سیرجان به ترتیب رده های چهارم تا ششم را از آن خود کردند.در گروه دو نیز باشگاه مقاومت با 12 برد، 3 باخت و 6 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت، هیئت قزوین با 9 برد و 7 باخت و تفاضل 2 و با 3 امتیاز و هیئت کرمانشاه با 8 برد و 8 باخت و 3 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.در رده بندی تیمی گروه دوم نیز، رتبه های چهارم تا ششم به ترتیب به تیم های هیئت کیش، هیئت ملایر و سریع سیستم جنوب تعلق گرفت.

در دیدارهای هفته دوم:

- شرکت پالایش نفت آبادان با نتیجه 5 بر 3 خودران وفا را پیش رو برداشت.

- سریع سیستم جنوب با نتیجه یک بر 7 در برابر هیئت کیش مغلوب شد.

- آکادمی قهرمانان اسلامشهر در برابر مقاومت خورستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد.

- تکواندوکاران ملایر با نتیجه 5 بر 3 در برابر هیئت کرمانشاه به برتری رسیدند.

- هیئت آذربایجان غربی با نتیجه 7 بر یک شهرداری سیرجان را مغلوب خود کرد.

- باشگاه مقاومت در برابر هیئت قزوین با نتیجه 5 بر 3 پیروز شد.

برترین ها

در گروه یك:

احمد خدائی از توابع تهران به عنوان بهترین داور معرفی شد،‌ عنوان بهترین سرمربی و مربی به محمدرضا برزگر از تیم آكادمی قهرمانان اسلامشهر رسید،‌ مصطفی گودرزی عنوان بهترین سرپرست را به خود اختصاص داد و آیدین شاه میرزا به عنوان فنی ترین مبارز شناخته شد.

در گروه دوم:

احمد خدائی از توابع تهران، مرتضی پورآذری از هیئت كیش،‌ میرحسین زینال حسینی از باشگاه مقاومت و آرش پیربابایی از هیئت كرمانشاه به ترتیب عناوین بهترین داور،‌ سرمربی و مربی، سرپرست و فنی ترین مبارز را از آن خود كردند.

پایان دیدارهای هفته هفتم لیگ نونهالان

هفته ششم و هفتم از نهمین دوره رقابتهای لیگ تكواندوی نونهالان باشگاه های كشور در بخش پسران تحت عنوان "جام شکوفه ها"، به مدت 2 روز در خانه تكواندو برگزار شد.در این دوره از رقابتها، ‌تكواندوكاران نونهال 29 تیم در قالب 3 گروه با یكدیگر به رقابت پرداختند كه در پایان از سوی سازمان لیگ فدراسیون تكواندو،‌برترین های دیدارهای هفته هفتم این مسابقات بدین شرح معرفی شدند.

در گروه اول:

هیئت تکواندو استان تهران با 47 برد،23 باخت انفرادی و با کسب 21 امتیاز در صدر جدول رده بندی این گروه قرار گرفت. مجتمع تولیدی کردان با 46 برد و 24 باخت و کسب 15 امتیاز دوم و همچنین تیم هیئت تكواندو كرمانشاه با 42 برد و 28 باخت و کسب 15 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.همچنین تیم های باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان، تیم فرهنگ جویبار ، موسسه آموزش عالی زند فارس، رهروان شهیدنادری ابهر، یاسین بانک انصار، سریع سیستم جنوب و تیم یاری به ترتیب رده های چهارم تا دهم گروه اول رقابت های لیگ نونهالان را از آن خود کردند.

در گروه دوم:

صنایع استیل البرز با 56 برد،14 باخت انفرادی و با کسب 19 امتیاز در صدر جدول رده بندی این گروه قرار گرفت، بیمارستان جم نیز با 50 برد و 20 باخت و کسب 17 امتیاز دوم و همچنین تیم مجتمع فرهنگی ورزشی جوانه با 47 برد و 22 باخت و کسب 15 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.همچنین تیم های مژدهی رشت، قوامین ناجا، هیئت تكواندواستان قزوین، هیئت تكواندو قم، هیئت تکواندو تنکابن ، هیأت تكواندو استان سمنان و آکادمی تکواندو رکنی اهواز به ترتیب رده های چهارم تا دهم گروه دوم رقابت های جام شکوفه ها کسب کردند.

در گروه سوم:

پاس قوامین با 53 برد، 7 باخت انفرادی و با کسب 16 امتیاز در صدر جدول رده بندی این گروه قرار گرفت، تیم ملی پوشان البرز با 41 برد و 19 باخت و کسب 14 امتیاز دوم و همچنین تیم مرحوم حاجی پور بابل با 40 برد و 20 باخت و کسب 12 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.همچنین تیم های هیات تکواندو استان آذربایجان شرقی، اسدی فریدونکنار، الماس بتن همدان، هیئت تکواندو شمیرانات، هیات تکواندو بروجرد و آموزش و پرورش همدان به ترتیب رده های چهارم تا نهم گروه سوم این رقابت ها را از آن خود کردند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان