تبیان، دستیار زندگی
کسانی که می‌خواهند تا چند وقت بعد آی‌فون ۵S بخرند، لابد دلایل محکم و قانع‌کننده‌ای برای انتخاب پرهزینه دارند، اما یک مسئله جانبی برای آنها این است که کدام رنگ را برگزینند؟ «رنگ»، یک چالش عمده در هنگام خرید آی‌فون ۵S است و البته آی‌فون ۵C است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیفون چه رنگی بخریم؟

طلایی، نقره ای یا خاکستری


کسانی که می‌خواهند تا چند وقت بعد آی‌فون 5S بخرند، لابد دلایل محکم و قانع‌کننده‌ای برای انتخاب پرهزینه دارند، اما یک مسئله جانبی برای آنها این است که کدام رنگ را برگزینند؟ «رنگ»، یک چالش عمده در هنگام خرید آی‌فون 5S است و البته آی‌فون 5C است.

آیفون چه رنگی بخریم؟

در هنگام خرید آی‌فون تا مدت‌ها ما یک انتخاب بیشتر نداشتیم: آی‌فون مشکی، بعدها این امکان پیدا شد که آی‌فون سفید هم بخریم و حالا سه سه انتخاب موقع خرید این گوشی «های اند» داریم: نقره ای، طلایی و خاکستری.

البته توجه داشته باشید که بخش جلویی آی‌فون‌های طلایی و نقره‌ای سفید هستند، بنابراین در صورت خریدن این گوشی‌ها رنگی که غالب اوقات خودتان می‌بینید، رنگ سفید است و تنها اطرافیان شما هستند که رنگ طلایی یا نقره‌ای را گاهی می‌بینند، آن هم در صورتی که شما گوشی را داخل کیسی نگذاشته باشید که پشت گوشی را پوشانیده باشد. البته می‌توان انتظار داشت که به زودی کیس‌هایی با رنگ طلایی و نقره‌ای که با رنگ اصلی مو نزند، وارد بازار شوند!

تناسب رنگ بدنه با کاربری شما

هیچ فکر کرده‌اید که چرا غالبا بدنه تلویزیون‌ها مشکی ساخته می‌شود؟ چون شما موقع تماشای برنامه‌ها، فیلم‌ها یا گیم، حواستان پرت نشود و معطوف بدنه رنگی نشود. در مورد آی‌فون هم چنین مسئله‌ای وجود دارد و شماری درست به همین خاطر، جز رنگ مشکی، رنگ دیگری را انتخاب نمی‌کنند.

در مقابل کسانی هستند که رنگ سفید در جلوی گوشی را دوست دارند، اینها کسانی هستند که کمتر ویدئو می‌بینند یا گیم بازی می‌کنند و بیشتر کارشان چک کردن ایمیل، وب‌گردی با سافاری یا پیامک زدن است، چون رنگ غالب در محیط این برنامه‌های سفید است، طبعا با رنگ سفید قسمت جلویی گوشی تباین بیشتری دارد.

البته بعضی‌ها هم می‌گویند که کسانی که این حرف را می‌زنند، بیش از حد حساسند و عملا کسی با رنگ بدنه گوشی حواسش پرت نمی‌شود.

آیفون چه رنگی بخریم؟

نگرانی در مورد از رنگ و رو رفتن آی‌فون!

زمانی که آی‌فون 4 سفید عرضه شد، این شایعه پخش شده بود که گوشی به تدریج وقتی نور بخورد، تحت تأثیر پرتو فرابنفش خورشید، رنگ و رویش می‌رود. اما عملا کسانی که این گوشی را خریدند، متوجه شدند این شایعه صحت ندارد.

بنابراین این مورد نباید نگرانی‌ای برای شما ایجاد کند، طوری که آی‌فون نقره‌ای یا طلایی نخرید.

نگاه زیبایی‌شناسانه

مشکی همیشه رنگ محبوب در مورد محصولات الکترونیک بوده است، اما باید توجه داشت از تکنیکی انودیزه کردن رنگ مشکی خالص بسیار دشوار است و به همین خاطر است که در آی‌فون 5 رنگ مشکی، چیزی شبیه به رنگ مشکی زغال بود و در آی‌فون 5S هم به جای رنگ مشکی خالص، رنگی شبیه رنگ گرافیت را داریم.

پس آن دسته از شما که علاقه خاصی به رنگ مشکی دارند و به همین خاطر می‌خواهند رنگ مشکی را انتخاب کنند، باید توجه داشته باشند که رنگ خاکستری در آی‌فون 5S ممکن است از نظر زیبایی‌شناسی نظرشان را جلب نکند.

اگر می‌خواهید همه، حتی آنهایی که اخبار گوشی‌ها را دنبال نمی‌کنند و نمی‌دانند تفاوت آی‌فون و گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های غیرهوشمند چیست، متوجه خرید تازه شما بشوند، رنگ طلایی را انتخاب کنید

از سوی دیگر باز هم از منظر زیبایی‌شناسی، انتخاب رنگ سفید ممکن است مزیت‌هایی داشته باشد، این رنگ تباین بهتری با کیس‌هایی با رنگ روشن دارد، در صورتی که اگر یک آی‌فون مشکی را داخل یک کیف رنگی بگذارید، رنگ می‌بازد.

در مورد رنگ طلایی هم بحث‌هایی وجود دارد، پاره‌ای ممکن است آن را رنگی برای خودنمایی بپندارند، تصور کنید که در ایران بعضی‌ها خرید آی‌فون را کاری برای خودنمایی تصور می‌کنند، حالا پیش چشم بیاورید که یک آی‌فون طلایی ممکن است چه اتهاماتی را متوجه شما کند! به علاوه نگرش سنتی در مورد رنگ‌های دخترانه و پسرانه هم وجود دارد.

از سوی دیگر خیلی‌ها هم برای دل خودشان زندگی می‌کنند و واقعا رنگ طلایی را که پیش از این در آی‌دیوایس‌ها سابقه نداشته، دوست دارند و دوست دارند تجربه‌ای متفاوت داشته باشند.

آیفون چه رنگی بخریم؟

نگرانی در مورد مشخص شدن خراش‌ها

آی‌فون 5S بدنه آلومینیومی یک تکه دارد که با شیوه خاصی پوشش داده شده است، اگر رنگ نقره‌ای را انتخاب کنید و خراشی روی گوشی ایجاد شود، به سختی مشخص می‌شود، اما در مورد آی‌فون خاکستری که انودیزه شده، یک خراش به آسانی مشخص می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که آی‌فون احتمالا در مورد آی‌فون خاکستری تدابیری اندیشیده است، به رنگ خاکستری جدید اصطلاحا space gray گفته می‌شود و احتمالا مشکلات کمتری از نظر نشان دادن خراش‌ها دارد. با این همه باید منتظر بمانیم و ببینیم، آی‌فون جدید آیا از نظر خراش برداشتن به خصوص در لبه‌ها مثل آی‌فون 5 است و آیا لازم است از همان ابتدای خرید بلافاصله آن را داخل کیس و پوششی بگذاریم، یا نه.

بحث کیس‌ها

آیا شما وقتی یک پالتو می‌پوشید، دیگر رنگ پیراهنی که در بر می‌کنید، برایتان اهمیت ندارد؟!

در مورد آی‌فون، کسانی که گوشی را داخل یک کیس می‌گذارند، نگاه‌های متفاوتی دارند، بعضی‌هاچون می‌دانند سرانجام گوشی را داخل یک کیس می‌گذارند، در مورد انتخاب رنگ اصلا سخت‌گیری نمی‌کنند، اما بعضی‌ها که کیس نمی‌خرند و یا با لایه نازکی از پلاستیک شفافا گوشی‌شان را محافظت می‌کنند، خیلی به رنگ اهمیت می‌دهند. در این میان کسانی هم هستند که دوست دارند، کیس با گوشی تضاد رنگ داشته باشد و رنگ سفید یا مشکی گوشی، بتواند خودش را نشان بدهد.

آیفون چه رنگی بخریم؟

چه کسی باید رنگ خاکستری را انتخاب کند؟

اگر می‌خواهید آی‌فونی داشته باشید که رنگش هنگام بازی یا تماشای ویدئو، حواستان را پرت نکند، رنگ خاکستری را نتخاب کنید. خاکستری رنگ کلاسیک‌تری است و با شخصیت جدی بعضی از شماها بیشتر جور است!

چه کسی باید رنگ نقره ای را انتخاب کند؟

اگر قبلا آی‌فون مشکی داشتید، با خرید آی‌فون نقره ای، همه متوجه خرید جدید شما می‌شوند! آی‌فون نقره ای کمتر خراش‌ها را نشان می‌دهد.

چه کسی باید رنگ طلایی را انتخاب کند؟

اگر می‌خواهید همه، حتی آنهایی که اخبار گوشی‌ها را دنبال نمی‌کنند و نمی‌دانند تفاوت آی‌فون و گوشی‌های اندرویدی و گوشی‌های غیرهوشمند چیست، متوجه خرید تازه شما بشوند، رنگ طلایی را انتخاب کنید!

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: یک پزشک