تبیان، دستیار زندگی
پاییز در راه است و فقط یکی دو روز تا بازگشایی مدارس باقی مانده است. آغاز فصل پاییز و بویژه ماه مهر بیش از هر چیز خاطره روزهای اول مدرسه و بوی کلاس درس و مدرسه، کتاب و لوازم‌التحریر را در ذهن تداعی می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فناوری‌های اول مهری!


پاییز در راه است و فقط یکی دو روز تا بازگشایی مدارس باقی مانده است. آغاز فصل پاییز و بویژه ماه مهر بیش از هر چیز خاطره روزهای اول مدرسه و بوی کلاس درس و مدرسه، کتاب و لوازم‌التحریر را در ذهن تداعی می‌کند.

دانش آموزان امروزی دغدغه های جدیدی دارند و نیازهایشان فقط به دفتر و مداد و مداد رنگی محدود نمی شود. آنها ترجیح می دهند به جای ابزارهای آموزشی قدیمی که برای همه دانش آموزان دیروز شناخته شده است از امکانات و فناوری های آموزشی جدیدی که صفت دیجیتال را به یدک می کشند، استفاده کنند. در حقیقت این روزها استفاده از گوشی های هوشمند، لپ تاپ، تبلت های دانش آموزی و کتابخوان های دیجیتال در آموزش، جایگاهی درخور را به خود اختصاص داده و به همین دلیل در بسیاری کشورها، کلاس های درس با استفاده از ابزارهای نوین آموزشی برگزار می شود.

قلم های مترجم

چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده ای نزدیک شاهد حضور ابزارهای آموزشی دیجیتال در مدارس خواهیم بود. نمونه ای از ابزارهای کمک آموزشی دیجیتال را که بتازگی به بازار عرضه شده است مورد بررسی قرار می دهیم تا با ویژگی ها و امکانات این ابزارها بیشتر آشنا شویم.

قلم های مترجم

دنیای امروز بسیار کوچک تر از دنیای 50 سال پیش است، چرا که حالا به دلیل همه گیر شدن پرواز با هواپیما یا استفاده از اینترنت بسیاری از افراد این امکان را دارند که به کشورهای مختلف در دنیا سفر کنند یا به شکل مجازی به سیاحت در آنجا یا رفاقت با دوستانی خارجی بپردازند. از این رو یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان پذیرفته شده بین المللی به یکی از ضرورت ها تبدیل شده است و حالا از ابزارهای مختلفی می توان به عنوان مترجم همراه استفاده کرد.

قلم های مترجم

اما این گجت که یک مترجم اختصاصی است به شما امکان می دهد از آن به عنوان یک ابزار کمک آموزشی استفاده کنید. این قلم مترجم می تواند معنی واژه هایی را که شما در حال خواندن آن هستید و زیر آنها خط می کشید به زبان انگلیسی روی صفحه کتاب نمایش دهد.

این گجت از دو قسمت تقسیم شده است. بخشی از آن روی مداد یا خودکارتان نصب می شود. بخش دیگر آن حافظه مترجم است که وظیفه تبادل اطلاعات با رایانه را به عهده دارد و از طریق پایانه USB به رایانه متصل می شود. به این ترتیب می توانید واژه های تخصصی یا حتی همه واژه های یک زبان را به حافظه این ابزارک مترجم اضافه کنید.

استفاده از این ابزار به دانش آموزان کمک می کند بتوانند آموزش زبان انگلیسی را به روشی ساده تر تجربه کنند.

مکان نماهایی برای لمس نکردن

این روزها صفحات لمسی، جایگزین کلیدهای فیزیکی شده است. البته اگر با صفحات لمسی میانه خوبی دارید با مشکلی مواجه نخواهید شد. اما این موضوع برای دانش آموزان با محدودیت های بیشتری همراه است. این مکان نما شبیه قلمی است که می توانید از آن برای تسهیل کار با صفحات لمسی استفاده کنید. در واقع این قلم هنگام کار با صفحات لمسی نقش انگشت شما را ایفا می کند.

دانش آموزان امروزی دغدغه های جدیدی دارند و نیازهایشان فقط به دفتر و مداد و مداد رنگی محدود نمی شود. آنها ترجیح می دهند به جای ابزارهای آموزشی قدیمی که برای همه دانش آموزان دیروز شناخته شده است از امکانات و فناوری های آموزشی جدیدی که صفت دیجیتال را به یدک می کشند، استفاده کنند

به نظر می رسد ابعاد و اندازه بزرگ این مکان نماها، ویژگی منحصر به فرد آن برای دانش آموزانی است که می خواهند از صفحات لمسی استفاده کنند. این مکان نماها ویژگی مغناطیسی دارد و براحتی روی سطوح فلزی می چسبد. در حقیقت شاید این مکان نماها بتواند به نوعی جایگزین مداد یا خودکار باشد و حتی بتوانید از آن برای نت برداری روی تخته های دیجیتال کلاس های درس هم استفاده کنید.

تبلتی برای دانش آموزان

اگر از جمله پدر و مادرهایی هستید که از استفاده دائم بچه ها از لپ تاپ و تبلت شخصی خودتان به ستوه آمده اید، این گجت دانش آموزی چاره کار شماست. این ابزار دیجیتال که راندباکس نام دارد، هم می تواند وسیله ای برای سرگرمی باشد و هم کاربرد آموزشی داشته باشد. این وسیله ترکیبی از ابزارهای کاربردی مختلف از تلویزیون و دستگاه پخش دی وی دی تا دوربین دیجیتال، کنسول بازی، لپ تاپ و تبلت است که در ساختاری کودکانه کنار هم قرار گرفته است.

قلم های مترجم

به گفته طراحان، این وسیله کوچک و جمع و جور فراتر از یک تبلت دانش آموزی است و می تواند همه نیازهای دانش آموزان در محدوده سنی 5 تا 14 سال را پاسخگو باشد. برای استفاده از خدمات و امکاناتی که این ابزار جادویی در خود جای داده است، هم می توانید از صفحه کلید آن و هم از صفحه لمسی اش استفاده کنید، پس داشتن آن به معنی در اختیار داشتن امکاناتی متنوع است. استفاده از این امکانات نیز بسیار ساده است. در حقیقت این وسیله از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به گونه ای طراحی شده که دانش آموزان می توانند براحتی و بدون نیاز کمک از دیگران از آن استفاده کنند.

مطالعه در تاریکی شب

خیلی از افراد عادت دارند شب ها بیدار بمانند و درس بخوانند تا صبح با آمادگی بیشتری در کلاس درس حاضر شوند. اما ممکن است این کار بویژه برای هم اتاقی های آن دسته از دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اقامت دارند، دردسرساز شود. این چراغ های مطالعه به شما امکان می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران شب بیدار بمانید و به درس خواندن ادامه دهید.

قلم های مترجم

این چراغ ها از نظر شکل ظاهری به شکل گیره هایی هستند که براحتی به پشت صفحه کاغذ، کتاب یا حتی کتابخوانی که از آن برای مطالعه کتاب ها یا جزوه های درسی استفاده می کنید، متصل شده و نور لازم برای تسهیل مطالعه شما را تامین می کند. طول عمر هر یک از لامپ های این گجت کاربردی حدود ده هزار ساعت است، بنابراین می توانید برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به تعویض لامپ ها هنگام مطالعه از آن استفاده کنید. بعد از این مدت زمان هم می توانید لامپ ها را عوض کنید.

به نظر می رسد این چراغ مطالعه که وسیله ای اختصاصی است بتواند امکاناتی را برای آنها که اهل کتاب و مطالعه هستند فراهم کند تا بتوانند از هر فرصتی در خلوت خودشان برای افزودن بر دانسته ها و معلوماتشان بهره گیرند.

 بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: جام جم آنلاین