تبیان، دستیار زندگی
«تعطیلی‌» پنج‌شنبه مدارس در هیچ یک از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مورد تایید قرار نگرفته است، بلکه در مصوبه شورای عالی، سامان‌دهی زمان آموزشی مطرح است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنجشنبه ها در مدرسه!!!

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت:

«تعطیلی‌» پنج‌شنبه مدارس در هیچ یک از مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش مورد تایید قرار نگرفته است، بلکه در مصوبه شورای عالی، سامان‌دهی زمان آموزشی مطرح است.

ایسنا نوشت:

مهدی نوید ادهم یکی از مولفه‌های موثر در فرآیند تعلیم و تربیت نسل جوان را "زمان آموزشی" خواند و افزود:

زمان آموزش چه به معنای میزان ساعات حضور دانش‌آموزان در کلاس، چه میزانی که در طول روز، هفته یا سال تحصیلی دانش‌آموزان به مدرسه آمده و در کلاس بوده‌اند و یا زمان آموزشی به مفهوم ساعاتی که بر ماده درسی در طول هفته یا سال اختصاص می‌یابد، تماما به عنوان مولفه‌های بسیار جدی در فرآیند تعلیم و تربیت مورد توجه کارشناسان بوده و می‌باشد.

وی ادامه داد: از همین منظر شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان شورای مجمع سیاست‌گذاری در آموزش و پرورش و به استناد سند تحول بنیادین، موضوع سامان ‍ دهی زمان آموزشی را در دستور کار خود قرار داده و برای استفاده بهینه از فرصت حضور دانش‌آموزان در مدرسه و خانواده، تدابیری را اتخاذ کرده است.

نوید ادهم بیان کرد: متاسفانه بخشی از این تدابیر تحت عنوان تعطیلی مدارس در روز پنج‌شنبه در جامعه مشهور است، در صورتی که مصوبه از واژه "تعطیلی" استفاده نکرده است و برای استفاده بهینه از پنج‌شنبه در مدرسه یا خانواده و اختصاص این زمان به فعالیت‌هایی نظیر بازدید علمی، کارگروهی، فعالیت‌های اجتماعی و یا حضور در خانواده و انجام صله رحم و بازخوانی نظریه‌ها نکاتی را داشته است.

وی تصریح کرد: تغییرات انجام شده در نظام آموزشی کشور براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است و مصوبات این شورا به مثابه قانون لازم الاجرا است، بنابراین اجرای این تغییرات، الزام قانونی دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: خوشبختانه دولت جدید التزام خود را به قانون و قانون‌گرایی بارها اعلام کرده است، بنابراین برنامه‌های تحولی به ویژه برنامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محتوای کاری دولت جدید و وزیر جدید است. هرچند ممکن است در فرایند اجرا و در برنامه‌های اجرایی تغییراتی داده شود و بخشی از کاستی‌ها و آسیب‌هایی که امروز به وجود آمده است مورد بازبینی و بازنگری قرار گیرد، لیکن کلیت امر به عنوان یک مصوبه لازم الاجرا، استقرار دارد.

وی درخصوص ادامه تغییر در کتاب‌های درسی اضافه کرد: تغییر محتوای آموزشی و کتاب‌های درسی در نظام آموزشی یک امر مستمر و همیشگی است، زیرا محتوای برنامه‌های درسی و کتاب‌های آموزشی باید انتقال دهنده آخرین یافته‌های علمی پژوهشی به نسل جوان باشند و چون در جامعه به شدت متحول امروز دست‌آوردهای علمی پژوهشی با سرعت روزافزون تولید می‌شود، باید تدابیری اتخاذ کرد تا این محتوا و یافته‌ها به نسل جدید منتقل شود، لذا این تغییرات دائمی است.


منبع: همشهری آنلاین

تنظیم: یگانه داودی