تبیان، دستیار زندگی
سید عبدالمجید قائم محمدی در چهل و یكمین نشست آموزشی مدیران و كارشناسان روابط عمومی های استان، به خلأ برنامه و چشم انداز در روابط عمومی ها اشاره كرد و افزود: تدوین و تصویب سند راهبردی روابط عمومی های استان كه برای اولین بار در سطح كشور انجام گرفته، اقدامی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای اولین بار در کشور سند راهبردی روابط عمومی ها تدوین شد

چهل و یكمین نشست آموزشی مدیران و كارشناسان روابط عمومی های استان یزد

سید عبدالمجید قائم محمدی در چهل و یكمین نشست آموزشی مدیران و كارشناسان روابط عمومی های استان، به خلأ برنامه و چشم انداز در روابط عمومی ها اشاره كرد و افزود: تدوین و تصویب سند راهبردی روابط عمومی های استان كه برای اولین بار در سطح كشور انجام گرفته، اقدامی ارزنده در راستای رفع این خلأ است.

وی با بیان ارزش و اهمیت سند راهبردی و تلاش های صورت گرفته برای تدوین این سند، تلاش ویژه مسئولان روابط عمومی ها برای اجرایی شدن این سند را خواستار شد.

مدیركل روابط عمومی استانداری یزد با اعلام خبر پایان دوران خدمت و فرارسیدن موعد بازنشستگی خود، گفت: همزمان با سفر پر خیر و بركت رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) مسئولیت اینجانب در روابط عمومی استانداری یزد آغاز شد و به لطف خداوند حدود 70 ماه در این پست خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده ام.

وی تغییر نگاه عموم مردم و مدیران به روابط عمومی ها را از مهمترین نتایج تلاش خود در این چند سال بیان كرد و اظهار داشت: در ابتدا ضرورت توجه به آموزش به عنوان سر لوحه كار و نیاز اساسی روابط عمومی ها شناخته شد كه در این راستا تاكنون 41 نشست آموزشی برگزار شده است.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد در ادامه سایر اقدامات صورت گرفته در روابط عمومی استانداری را یادآور شد كه تقویت شورای هماهنگی روابط عمومی ها، برگزاری 34 جلسه شورای اطلاع رسانی استان با 102 مصوبه اجرا شده، برگزاری 85 نشست خبری استاندار و مدیران استان به غیر از سلسله نشست های روز انتخابات، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و راه اندازی پورتال خبر از جمله این اقدامات بود.

وی از تعامل بسیار خوب با رسانه های استان به عنوان یكی دیگر از افتخارات روابط عمومی استانداری در این70 ماه یاد كرد و با بیان اینكه روابط عمومی ها بدون رسانه ها نمی توانند كاملا موفق باشند بر تداوم این تعاملات و همكاری ها تاكید كرد.

تكمیل شناسنامه رسانه های استان، شناسنامه روابط عمومی های فرمانداری ها، كارنامه فعالیت روابط عمومی ادارات، بولتن اقدامات شورای اطلاع رسانی و ... از موارد دیگری بود كه قائم محمدی به آن اشاره كرد و گفت: مستندات همه اقدامات تجمیع و تدوین شده است.

برگزاری جشنواره پنجم، تهیه سرود اختصاصی روابط عمومی ها، تقسیم كارآموزان روابط عمومی در ادارات با هماهنگی روابط عمومی استانداری،انتصاب و به كارگیری مسئولین روابط عمومی ادارات با نظر شورای هماهنگی از جمله برنامه های محقق نشده ای بود كه مورد اشاره وی قرار گرفت.

دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در بخش دیگر سخنان خود به عدم توجه كافی برخی از مدیران به روابط عمومی دستگاه اشاره كرد و اظهار داشت: یكی از مهمترین دلایل كم توجهی برخی از مدیران این است كه روابط عمومی آن اداره همه پتانسیل خود را در پیشبرد اهداف سازمان به كار نگرفته است تا نظر مدیر را جلب كند.

قائم محمدی با بیان اهمیت جایگاه روابط عمومی گفت: در كارتان در مورد شنیده ها و حتی نوشته هایی كه مورد استفاده قرار می دهید تحقیق و تفحص كنید تا خدای ناكرده مطالب و برداشت های اشتباه منعكس نشود.

در این مراسم از كتاب سند راهبردی روابط عمومی های استان یزد رونمایی شد و با اهدای لوح تقدیر از زحمات سیدعبدالمجید قائم محمدی دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد و مشاور استاندار كه به افتخار بازنشستگی نائل شده، تجلیل شد.

تنظیم: هومن بهلولی