تبیان، دستیار زندگی
هفته یازدهم لیگ برتر با یک بازی معوقه به پایان رسید و مربیان با شرایطی متفاوت رودر روی خبرنگاران نشستند. همچون هفته های قبل این صحبت ها پیش روی شما عزیزان است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همراه با مربیان در پایان هفته یازدهم

لیگ برتر


هفته یازدهم لیگ برتر با یک بازی معوقه به پایان رسید و مربیان با شرایطی متفاوت رودر روی خبرنگاران نشستند. همچون هفته های قبل این صحبت ها پیش روی شما عزیزان است.

یاوری: قضاوت خوب بود

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی گفت: من محمود ضد فوتبال نیستم شاید یکی از خود آنها باشد. محمودی یاوری پس از شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس در نشست خبری اظهار داشت: هم تماشاگران و بیننندگان تلویزیونی بازی زیبایی را دیدند و بازی بدون جنجال و زیبا و خوبی بود و اگر بازی مساوی هم می‌شد ضرر نمی‌کردند و فکر نمی‌کنم اشتباه کرده باشم. ما بازیکنان جوانی داریم و تیم نیاز به مرمت دارد و خوشحالم بازیکنانم به خود باوری رسیده‌اند و آنها شایسته توجه هستند. وی در مورد داور مسابقه گفت: مثل اینکه داور را از خارج از کشور آورده بودند و به او خسته نباشید و تبریک می‌گویم او بسیار خوب قضاوت کرد و ما به خودمان باختیم و دو جوان اشتباه کردند و ما باختیم و به داور کاری ندارم. یاوری در مورد اعتراض تماشاگران پرسپولیس، گفت: تماشاگران باید تخلیه شوند محمود ضد فوتبال من نیستم شاید یکی از خودشان باشد ما کی ضد فوتبال بازی کردیم؟  یاوری در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت شاید به خاطر بازی با مس این شعارها سرداده شد، گفت: من باید ناراحت می‌شدم نه هواداران پرسپولیس.

دایی

دایی: برای هر حریفی برنامه داریم

علی دایی پس از پیروزی یک بر صفر مقابل فجرسپاسی در نشست خبری اظهار داشت: بازی خیلی سختی را بردیم ، فجرسپاسی با جان و دل دفاع می‌کرد و لایه‌های دفاعی زیادی داشت و این کار ما را سخت می‌کرد و خدا را شکر می‌کنم در هر دو نیمه از حریف سرتر بودیم و نتیجه عادلانه‌ای رقم خورد و می‌توانستیم با دقت بیشتر گل‌های بیشتری بزنیم. با توجه به اتفاق‌ هفته قبل که تیم ما دچار فشار زیادی شد سه امتیاز را گرفتیم و دوباره خودمان را به بالای جدول برسانیم. وی در مورد اینکه حریفان مقابل پرسپولیس تدافعی بازی می‌کنند، گفت: قبل از دقایق آخر می‌توانستیم گل بزنیم اما نشد. فوتبال همین است مقابل تیمی که دفاعی بازی می‌کند باید همه روش‌ها را امتحان کرد، سانتر از جناحین، شوت و .. در آخر خلاقیت صادقیان به ما کمک کرد و پاس داد و با ضربه سیدصالحی به گل رسیدیم. خدارا شکر می‌کنم در دقایق آخر به گل رسیدیم و این حق ما بود و در آینده می‌تواند به ما کمک کند. دایی در مورد اینکه چطور توانست اتفاق‌های بازی با سپاهان فراموش شود، گفت: سعی می‌کنیم همه فشارها را به خودمان منتقل کنیم تا بازیکنان کارشان را انجام بدهند و من و باشگاه باید از حق بازیکنان دفاع کنیم و جو خوبی در تیم ایجاد کردیم به بازیکنان هم گفتم مصاحبه نکنند. وی در مود بازی ندادن دهنوی  و حقیقی گفت: با یک هافبک دفاعی که کفشگری بود بازی کردیم و نوری هم در بخش جلو بود و کفشگری بسیار خوب کار کرد. دهنوی بازیکن بسیار بزرگی است و حقیقی هم همین شرایط را دارد و بر اساس شیوه بازی حریف بازیکنان را می‌چینم.

خطیبی: محسن فروزان دروازه‌بان تیم ما امروز شاهکار بود، او حقش است که به تیم ملی دعوت شود.

ناظمی: راه آهن با بازی مستقیم داماش را برد

سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان پس از شکست برابر راه آهن گفت: حریف ما در این دیدار تلاش کرد با استفاده از بازی مستقیم به گل برسد که به خواسته اش رسید. افشین ناظمی پس از شکست یک بر صفر تیمش برابر راه آهن سورینت در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه اکباتان تهران ضمن بیان این مطلب افزود: بازی خوبی نبود. من از تلاش بازیکنانم راضی هستم اما از نتیجه ای که رقم خورده راضی نیستم. راه آهن به بازی مستقیم روی آورده بود و از همین روش هم به گل رسید. وی با بیان اینکه تیمش روی اشتباهات فردی گل دریافت کرده است گفت: باید این نقطه ضعف را برطرف کنیم. ما در طول بازی بارها تغییر تاکتیک دادیم تا بتوانیم به گل برسیم اما کیفیت زمین این اجازه را به بازیکنان ما که روی زمین خوب کار می کنند نداد که به دروازه حریف نزدیک شویم. با این حال باید تلاش کنیم در دیدارهای آینده به پیروزی برسیم و سه امتیاز این دیدار را جبران کنیم.

ابراهیم زاده: برنامه داشتیم

سرمربی تیم فوتبال راه آهن سورینت با اشاره به پیروزی تیمش برابر داماش گفت: ما برای رسیدن به سه امتیاز این دیدار برنامه داشتیم و خدا را شکر با زحمات بازیکنان به این مهم دست پیدا کردیم. منصور ابراهیم زاده پس از پیروزی یک بر صفر تیمش برابر داماش در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه اکباتان ضمن بیان این مطلب افزود: ما هفته پرفراز و نشیبی را پشت سرگذاشتیم و می خواهم تشکر کنم از مسئولان باشگاه که حمایت خوبی از ما داشتند و کمک کردند تا بتوانیم در این دیدار با آرامش به پیروزی برسیم. وی در ادامه به دلایل پیروزی تیمش در این دیدار اشاره کرد و افزود: ما روی برنامه های تاکتیکی که از قبل داشتیم به پیروزی رسیدیم. بازیکنان باتجربه و جوان ما نمایش خوبی داشتند و کمک کردن که با برنامه های تاکتیکی که در نظر گرفته بودیم به پیروزی برسیم. سرمربی تیم فوتبال راه آهن با بیان اینکه داماش هم نمایش خوبی داشت خاطرنشان کرد: ما باید روندی که در پیش گرفته ایم را برای دیدارهای آینده هم ادامه دهیم تا بتوانیم به وضعیت مان در جدول رده بندی سروسامان دهیم. الان شرایط خوبی داریم و تمام تلاشمان این است که بتوانیم به این روند ادامه دهیم. منصور ابراهیم زاده در مورد دلایل عصبانیتش در کنار زمین گفت: اتفاقاتی که در کنار زمین رخ می داد باعث شده بود استرس بالایی داشته باشم. صحنه هایی بود که داور در مورد آن قضاوت می کرد اما نمی دانم درست بود یا نه. ولی باعث شده بود که استرس بالایی داشته باشم و کمی عصبی شوم.

خطیبی: با زحمت به امتیاز رسیدیم

مربی تیم گسترش فولاد تبریز گفت: محسن فروزان مقابل مس درخشش خوبی داشت و باید به تیم ملی دعوت شود. حسین خطیبی پس از پیروزی 2 بر یک مقابل مس کرمان در نشست خبری گفت: بازیکنان ما زحمت کشیدند و به پیروزی رسیدند، مس کرمان هم برای سه امتیاز آمده بود اما ما از موقعیت‌های خود نهایت استفاده را بردیم. وی ادامه داد: مس هم روی دروازه ما فشار زیادی آورد اما محسن فروزان دروازه‌بان تیم ما امروز شاهکار بود، او حقش است که به تیم ملی دعوت شود. مربی تیم گسترش فولاد افزود: امیدوارم مس کرمان هم از این وضعیتی که اکنون دارد و در انتهای جدول است خارج شود.

پرویز مظلومی

مظلومی: مس از نظر بدنی و روحی و روانی مشکل دارد

سرمربی تیم فوتبال مس کرمان گفت: این تیم از نظر روحی و روانی و شرایط بدنی مشکل دارد.  پرویز مظلومی پس از شکست 2 بر یک مقابل گسترش فولاد تبریز در نشست خبری اظهار داشت: تیم مس خیلی کار دارد. هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر بدنی به شدت مشکل داریم. ما نیاز به بازیکن و همچنین مربی بدنساز داریم و این مسایل را با مدیرعامل باشگاه درمیان گذاشته‌ام. او باید این مسایل را حل و فصل کند. وی ادامه داد: منتظر اردوی تیم ملی هستیم تا در تعطیلی 10 -12 روزه لیگ بیشتر روی تیم مس کار کنیم. در مقابل گسترش فولاد تبریز در نیمه اول بد بازی کردیم با این حال اگر ادینهو گلزنی می‌کرد شرایط بازی فرق می‌کرد. در نیمه دوم هم چند موقعیت گلزنی داشتیم. وقتی ادینهو و شجاعی این همه موقعیت گلزنی از دست می‌دهند نشانگر مشکل روحی و روانی است نه فنی، باید روی مسایل ذهنی بازیکنان کار کنیم. مظلومی با اشاره به کمبود بازیکن در تیمش گفت: می‌خواستم بازیکن بازیساز بگیرم اما با توجه به گل‌های بدی که خوردیم ابتدا باید هافبک دفاعی بگیریم. یکی دو بازیکن هم مدنظر ما هستند.

گل محمدی: امروز از باخت خیلی عصبی شدم موقعیت‌های گلزنی را خیلی راحت از دست دادیم، بعد از گلی که خوردیم حملات زیادی برای جبران ترتیب دادیم و تراکتورسازی ناخواسته عقب کشید، خواسته ما این بود که روی خطاها به گل برسیم اما اگر 20 درصد توپ‌هایمان وارد دروازه می‌شد امروز برنده بودیم

جلالی: بازی مهمی را بردیم

سرمربی تراکتورسازی تبریز گفت: در بازی مهمی به پیروزی رسیدیم و در این شرایط وضعیت ما بهتر شد. مجید جلالی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل نفت تهران گفت: اعتراف می‌کنم این سنگین‌ترین بازی ما در 11 هفته گذشته بود، نفت با کیفیت خوبش ما را شوکه کرد، بازیکنان ما کمی استرس داشتند اما همه چیز خود را در این مسابقه گذاشتند و خوشحالم که سه امتیاز را کسب کردیم. وی افزود: امروز کیفیت لازم را نداشتیم، با این برد از فشاری که زیر آن بودیم خارج شدیم، بازی بسیار مهمی بود، در ادامه بازی‌های مهمی داریم و با تیم‌های بالای جدول مسابقه خواهیم داد. سرمربی تراکتورسازی در مورد اینکه هواداران محمد ابراهیمی را تشویق می‌کردند و آیا به این خاطر او را تعویض کرد، عنوان کرد: بازی نفس‌گیری بود. مربی‌ای نیستم که برای خوشایند کسی تعویض کنم، ابراهیمی را به این خاطر وارد زمین کردیم که مدافعان حریف را عقب نگه دارد. می‌خواستم مارکو را بیاورم اما چون ایران‌‌پوریان مصدوم شد مجبور شدیم تعویض‌مان را عوض کنیم. جلالی در مورد بازیکن ساحل عاجی حاضر در تمرینات تیمش خاطر نشان کرد: او بازیکن ضعیفی است، ما به یک بازیکن سرعتی، پا به توپ و میدان‌دار که درگیرانه کار کند نیاز داریم و این بازیکن این ویژگی‌ها را ندارد. وی در مورد بازی ندادن به مهدی کریمیان اظهار داشت: فوتبال با اسم نیست، کریمیان بعد از تصادفی که داشته کمی از لحاظ بدنی تحلیل رفته است، با او صحبت کردم تا خود را به شرایط مناسب برساند. این برد کمک می‌کند تا اعتماد به نفس تیم بالا برود. جلالی تأکید کرد: بزرگترین بازیکنان در فضای تخریبی نمی‌توانند کار کنند، اگر بازیکنان را راحت بگذاریم آنها می‌توانند به بهترین شکل کار خود را انجام دهند. تراکتورسازی باشگاه بزرگی است و شاخص‌های ایده‌الی دارد، باید حواشی را کم کنیم، اگر بتوانیم زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم و پول را صرف زیرساخت کنیم بعد از دو سال صبر می‌توانیم نتایج آن را ببینیم.

یحیی گل محمدی

گل‌محمدی: بازنده سربلند بودیم

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: امروز بازی بسیار خوبی را انجام دادیم، به بازیکنانم افتخار می‌کنم و بازنده سربلند بودیم.

یحیی گل‌محمدی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل نفت تهران گفت: باور اینکه شکست خوردیم بسیار سخت است، تراکتورسازی موقعیت‌های خیلی زیادی نداشت به هر حال در یک بازی بزرگ نتیجه را از دست دادیم و بازنده شدیم. بازیکنان بازنده سربلند بودند و به این مسئله افتخار می‌کنم. همچنین جا دارد به تراکتورسازی برای این برد تبریک بگویم، هر چقدر که ما بد‌شانس بودیم حریف‌مان در این مسابقه خوش‌شانس بود. گل‌محمدی در مورد اینکه چرا کت خود را به زمین کوبید، اظهار داشت: امروز از باخت خیلی عصبی شدم موقعیت‌های گلزنی را خیلی راحت از دست دادیم، بعد از گلی که خوردیم حملات زیادی برای جبران ترتیب دادیم و تراکتورسازی ناخواسته عقب کشید، خواسته ما این بود که روی خطاها به گل برسیم اما اگر 20 درصد توپ‌هایمان وارد دروازه می‌شد امروز برنده بودیم. وی افزود: فوتبالم را از تراکتورسازی آغاز کردم، دوستان خوبی در تبریز داشته و دارم و فوتبالم را مدیون این تیم بودم. سرمربی نفت تهران در پاسخ به این سۆال که ‌آیا تراکتورسازی با وجود این نمایش باز هم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد، اظهار داشت: تراکتورسازی امروز تحت فشار بود و به همین خاطر نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد، این تیم بازیکنان خوبی دارد و در ادامه کارش سخت است، امروز در کل شاهد بازی سختی بودیم که نتوانستیم به موفقیت برسیم.

اسکوچیچ: این پنجمین باری است که داوران پنالتی که به نفع ما است را نمی‌گیرند

فرکی: می‌دانستیم ملوان ضدفوتبال بازی نمی‌کند

سرمربی فولاد خوزستان می‌گوید شانس در فوتبال وجود دارد ولی حق ما بود که از لحاظ فوتبالی بازی را ببریم. حسین فرکی در نشست خبری پس از بازی تیمش با ملوان اظهار کرد: به نظر من یک بازی خوب را شاهد بودیم. هر دو تیم نمایش خوبی داشتند. ما از قبل می‌دانستیم که ملوان ضد فوتبال بازی نمی‌کند و همیشه به دنبال جلب رضایت هواداران خود است.  فرکی در ادامه گفت: ما بازی را به دو بخش تقسیم کردیم. در شروع بازی می‌خواستیم که هجومی بازی کنیم و بازی را در دست بگیریم. همین که بازی در نیمه اول مساوی شد، استراتژی ما در نیمه دوم زدن گل به ملوان بود و به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم و تیم من به نحو احسن بازی را به پایان رساند. وقتی که دو بر صفر بازی را جلو افتادیم سعی کردیم که بسته بازی کنیم. کار دفاعی خوبی انجام دادیم و سه امتیاز بازی را کسب کردیم. می‌دانستیم که ملوان به امتیاز این بازی نیاز دارد ولی ما برتر بودیم و برنده شدیم و خوشحالم که سه امتیاز یک بازی خارج از خانه را به دست آوردیم.  وی در پایان گفت: شانس در فوتبال همیشه وجود دارد ولی امروز ما بازی قابل قبولی را انجام دادیم و اصلا روی شانس برنده بازی نبودیم و حق ما بود که از لحاظ فوتبالی بازی را ببریم.

قلعه نویی و مایلی کهن

مایلی‌کهن: از حریف خود بهتر بودیم

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: مستحق باخت نبودیم و از حریف خود بهتر کار کردیم.محمد مایلی‌کهن پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل استقلال خوزستان گفت: بازی جذابی نبود البته موقعیت‌های خطرناک ما خیلی بیشتر از حریف بود، استقلال از کمترین موقعیت خود بهترین استفاده را کرد و توانست به پیروزی برسد. هر دو تیم برای نباختن بازی می‌کردند، ما میداودی را کنترل کردیم و آنها عنایتی ما را از بازی خارج کردند. وی افزود: نتیجه عادلانه نبود، برای این دیدار مساوی خوب بود ولی نشد و باختیم هرچند که تحملش سخت است اما باید نتیجه را پذیرفت. باید در بازی‌های ‌آینده این نتیجه را جبران کنیم و این پیروزی را به ویسی و تیمش تبریک می‌گویم.

اسکوچیچ: گل شانسی خوردیم!

سرمربی تیم ملوان بندرانزلی می‌گوید بعد از گل شانسی که از فولاد دریافت کردند دیگر نتوانستند به بازی برگردند. دراگان اسکوچیچ در نشست خبری بعد از بازی با فولاد گفت: فکر کنم که فولاد یکی از بهترین تیم‌های ایران است. ما امروز دو بازیکن مهم‌مان را به همراه نداشتیم. رافخایی و دغاغله امروز با ما نبودند و امیرحسین فشنگچی هم سه اخطاره بود. بعد از گل شانسی که دریافت کردیم دیگر نتوانستیم به بازی برگردیم.  وی در ادامه گفت: فکر کنم که در نیمه اول بازی متعادلی را شاهد بودیم ولی هرچه که خواستیم نتیجه را جبران کنیم نتوانستیم. قدرت خط حمله ما کم بود. ما همیشه سعی می‌کنیم که بهترین بازیکنان‌مان را در ارنج قرار دهیم. تمام توان ما امروز همین بود.  وی همچنین در مورد صحنه مشکوک دقیقه آخر بازی گفت: من آن صحنه را به درستی ندیدم ولی اگر پنالتی باشد، این پنجمین باری است که داوران پنالتی که به نفع ما است را نمی‌گیرند. حق مردم است که عصبانی باشند و ما باید در دیدارهای آینده بجنگیم و جبران کنیم.

کرانچار: تبدیل شدن کارت قرمز به کارت زرد از سوی کمیته انضباطی ما در جهان فوتبال بی‌سابقه است و این یکی از شاهکارهای این کمیته است

ویسی: به نباختن و پیروزی نیاز داشتیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: به نباختن و پیروز شدن نیاز داشتیم و خدا را شکر توانستیم در این مسابقه به پیروزی برسیم. عبدالله ویسی پس از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل صبای قم گفت: یک بازی منطقی را ارائه کردیم، هم توان فنی و هم جسمی خود را بازیکنانمان به صورت کامل به نمایش گذاشتند تا این پیروزی را کسب کنیم علیرغم اینکه 5 بازیکن اصلی خود را نداشتیم اما بازیکنان جایگزین بسیار عالی عمل کردند. وی افزود: ما به نواختن و پیروز شدن در این دیدار نیاز داشتیم و به آن رسیدیم تا تیم ما از لحاظ روحی بهتر شود. برای من مهم آن است که بازیکن در خدمت تیم باشد و امروز سهراب بختیاری‌زاده برای من و تیم اینچنین بود. سرمربی استقلال خوزستان با تحسین سهراب بختیاری‌زاده تأکید کرد: سهراب علیرغم اینکه یک بازیکن خوب و با تجربه است در زمین نقش یک مربی خوب را هم ایفا می‌‌کند وقتی او در ترکیب اصلی باشد خیالم راحت  است، من از سهراب انتظار دارم یک بازی خوب ارائه دهد و با توجه به شرایط سنی که دارد دو بازی استراحت کند. از این برد نباید مغرور شویم، به تماشاگران واقعی تیممان این پیروزی را تبریک می‌گویم بعد از رقابت‌های قدس کشور تیم استقلال خوزستان تنها تیمی است که اینقدر بازیکن بومی در لیگ برتر دارد. ویسی در پایان افزود:از تماشاگران خوزستانی طرفدار استقلال که به ورزشگاه می‌آیند خواهش می‌کنم بعد از سوت بازی اگر انتقادی دارند بیان کنند اما در حین مسابقه از تیم شهرشان حمایت کنند.

کرانچار سرمربی پرسپولیس

کرانچار: عملکرد کمیته انضباطی شاهکار است!

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: ما امروز با ارائه یک بازی برتر توانستیم هر سه امتیاز این بازی را از آن خود کنیم.

زلاتکو کرانچار در نشست خبری پس از بازی تیم‌های سپاهان و ذوب آهن اظهار کرد: می‌دانستیم که یک بازی سخت را پیش رو داریم اما ما امروز یک بازی خیلی باکیفیت‌تر نسبت به ذوب آهن انجام دادیم و سزاوارانه پیروز میدان شدیم اما از چیزی که راضی نیستم این است که ما فرصت‌های زیادی برای گلزنی ایجاد می‌کنیم اما ضربات آخر را بازیکنان ما بد می‌زنند و فرصت‌سوزی‌های بسیاری داریم و باید این فرصت‌سوزی‌ها اصلاح شود.  وی افزود: از نظر سازماندهی تیمی ما بسیار خوب عمل کردیم و ابتکار عمل را در دست داشتیم. سپاهان توانست یک بازی زیبا را انجام دهد و فرصت‌هایی که ذوب آهن ایجاد می‌کرد به خاطر اشتباه‌های تیم ما بود. البته بازی‌های شهرآورد گاهی ساکن می‌شود اما انتظار می‌رفت که ذوب آهن به عنوان میزبان خیلی بهتر بازی کند و ما حتی می‌توانستیم 4 گل به این تیم بزنیم.  وی در پاسخ به این سوال که رییس کمیته انضباطی اظهارات شما درباره تبدیل شدن کارت قرمز میثم حسینی به کارت زرد را نادرست عنوان کرده است، گفت: فقط می‌توانم بگویم که تبدیل شدن کارت قرمز به کارت زرد از سوی کمیته انضباطی ما در جهان فوتبال بی‌سابقه است و این یکی از شاهکارهای این کمیته است. فقط باید میثم حسینی را یک بازی محروم می‌کردند و این که کارتش را به زرد تبدیل کردند اصلا کار صحیحی نیست و در جهان بی‌سابقه و خنده‌دار است. اگر واقعا کمیته انضباطی نظرش این است و این را قانون می‌داند، پس باید برای تمام بازیکنان تیم‌ها اجرا کند. اعتقاد دارم که این گونه آرا بدنه داوری ایران را ضعیف می‌کند.  سرمربی تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: خط هافبک ما به خوبی بازی را کنترل می‌کند و در چند بازی گذشته بهتر شده است. دستور تاکتیکی ما زدن گل دوم بود که در 10 دقیقه آخر ما افت کردیم و این جا بازی ذوب آهن به چشم آمد. البته آن‌ها خطر جدی ایجاد نکردند.  کرانچار در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا بهتر نیست شما درباره اظهار نظر دیگران که در چند هفته اخیر علیه شما کردند نظر ندهید گفت: من در یک مورد و آن هم در باره سخنان علی دایی موضع‌گیری کردم چرا که اصلا انتظار نداشتم برد به حق سپاهان را زیر سوال ببرد. ما از نظر تاکتیکی بسیار سرتر از پرسپولیس بودیم و در هر شرایطی این تیم را شکست می‌دادیم و درباره کمیته انضباطی هم باید عکس‌العمل نشان می‌دادم چرا که اعتقاد دارم بدنه داوری کشور تضعیف می‌شود و مطمئن باشید که من اصلا وارد حاشیه نمی‌شوم.

بوناچیچ: من تمام مسئولیت این شکست را می‌پذیرم و قبول دارم که در 11 بازی، کسب 12 امتیاز مطلوب نیست و تقصیر از من است چرا که من این بازیکنان را به میدان می‌فرستم. البته شما خودتان ارزیابی بکنید که ما بازیکن باکیفیت آنچنانی نداریم

بوناچیچ: هر کار می‌کنم ذوب‌آهن بهتر نمی‌شود!

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: تنها می‌توانم بگویم سپاهان شایسته این پیروزی بود و این برد را به آن‌ها تبریک می‌گویم.  لوکا بوناچیچ در نشست خبری پس از بازی تیم‌های ذوب آهن و سپاهان اظهار کرد: سپاهان شایسته این پیروزی بود و من این برد را به آن‌ها تبریک می‌گویم. همان طور که قبلا گفته بودم نمی‌دانم چرا بازیکنان ما این گونه بازی می‌کنند. در این بازی تمام تلاش خود را انجام دادند اما نمی‌دانم چرا اینقدر توپ لو می‌دهند. ما امروز از روی اشتباه خودمان یک گل دریافت کردیم و من واقعا نمی‌دانم چرا این اتفاقات برای ما می‌افتد.

وی افزود: البته من تمام مسئولیت این شکست را می‌پذیرم و قبول دارم که در 11 بازی، کسب 12 امتیاز مطلوب نیست و تقصیر از من است چرا که من این بازیکنان را به میدان می‌فرستم. البته شما خودتان ارزیابی بکنید که ما بازیکن باکیفیت آنچنانی نداریم.  سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن تصریح کرد: در این سه ماه گذشته اصلا روحیه بچه‌های ما تغییر نکرده است و آن‌ها روحیه برد ندارند و من نمی‌دانم چرا این گونه هستند. هرچه من جان می‌کنم، به این امید که ذوب آهن بهتر شود، اما بهتر نمی‌شود. من به این امید به ذوب آهن آمده‌ام که برای بالای جدول بجنگیم اما به نظر می‌رسد که بازیکنان ما ظاهرا حرف‌های من را به خوبی نمی‌فهمند.  بوناچیچ گفت: من کار خاصی نمی‌توانم بکنم وقتی 60 توپ را بازیکنان ما به راحتی از دست می‌دهند. باید بروم با مدیرعامل ذوب آهن آقای آذری صحبت کنم چرا که من آبرویم را به این سادگی حراج نمی‌کنم. باید نظرات آذری را هم جویا شوم چون بازدهی مناسب را شاهد نیستیم. امروز عقیلی و شجاعی مدافعان سپاهان هیچ اشتباهی مرتکب نشدند اما ما مرتب خطاهای بی‌مورد انجام می‌دهیم که این خیلی بد است.  وی در پاسخ به این سوال که پس در نیم فصل دوم شاهد حضور بازیکنان جدیدی در ذوب آهن خواهیم بود گفت: شاید در نیم فصل دوم مربی جدیدی به ذوب آهن بیاید تا بازیکنان جدید که این شاید منطقی‌تر باشد.  بوناچیچ در پاسخ به این سوال که آیا شما بازیکنان خود را متهم می‌کنید که علیه شما توطئه‌ای انجام می‌دهند گفت: من اصلا منظورم این نبود و بازیکنان ما حداکثر تلاش خود را کردند و هیچ توطئه‌ای در کار نیست. حداقل ذوب آهن حق برد را که دارد. شاید بازیکنان روش من را نمی‌پذیرند و مهم این است که پتانسیل این بازیکنان را ارزیابی کنیم. ما پارسال 45 گل خوردیم و ما امسال هم می‌گفتیم این بازیکنان مشکل دارند کسی گوش نداد. مشکل ما اساسی است و سه ماه است که اینجا هستیم و من درهیچ جا و در هیچ تیمی مانند ذوب آهن چنین جوی را شاهد نبودم.  سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید میلان میاتوویچ دروازه‌بان شما ظاهرا در چند بازی گذشته به شکل مشابهی گل می‌خورد و چرا شما از گاسپاروف استفاده نمی‌کنید گفت: دروازه‌بان ما به خوبی کار می‌کند و این گل سپاهان را هیچ دروازه‌بانی نمی‌توانست مهار کند. البته بهتر است من دیگر به این سوالات شما جواب ندهم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان