تبیان، دستیار زندگی
ملاک‌های‌تان را نوشته‌اید و سوالاتی نیز برای هر کدام طرح کرده‌اید. در جلسات خواستگاری هم تمام تلاش‌تان را می‌کنید که بتوانید یک همراه مناسب برای زندگی‌تان بیابید اما یک معیار هست که نیازی به طرح سوال و گفتگو و تحقیق ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معیاری که ناگهان مهم می‌شود


ملاک‌های‌تان را نوشته‌اید و سوالاتی نیز برای هر کدام طرح کرده‌اید. در جلسات خواستگاری هم تمام تلاش‌تان را می‌کنید که بتوانید یک همراه مناسب برای زندگی‌تان بیابید اما یک معیار هست که نیازی به طرح سوال و گفتگو و تحقیق ندارد. هر چند خیلی‌ها می‌گویند این معیار در اولویت نیست و مهم اخلاق و اصالت است اما یکی از چیزهایی است که باید به آن توجه کنید.


معیار

البته منظور این نیست که خواستگار شما باید شبیه فلان هنر‌پیشه‌ی معروف باشد و یا جلسات خواستگاری‌تان مانند فستیوال انتخاب ملکه‌ی زیبایی انجام شود اما اگر به حرف قدیمی‌ها که می‌گفتند علف باید به دهن بزی شیرین بیاید، اعتقاد داشته باشید‌، باید شعار دادن را کنار بگذارید و همسری انتخاب کنید که ظاهرش را می‌پسندید.

درست است که قیافه تکراری و عادی می‌شود اما قرار است تا آخر عمر تنها با یک نفر زندگی کنید‌. قرار است با او لذت‌های زیادی را تجربه کنید. لازم نیست قیافه‌ی شریک احتمالی آینده‌تان را در شابلون نظرات دیگران بگذارید. همین که ظاهرش را دوست داشته باشید‌، کافیست.

اما چرا ظاهر برای برخی این‌قدر مهم است؟ چرا شما که فکر می‌کردید قیافه برای‌تان مهم نیست حال که به انتخاب همسر رسیده‌اید‌، اهمیت پیدا کرده است؟ دلایل زیادی وجود دارد که ناخودآگاه به دنبال زیبایی شریک زندگی باشید‌. که به دو دلیل مهم‌تر آن اشاره می‌شود؛

قهرمان زیبا

در قصه‌های کودکی ما شاهزاده‌ی سیندرلا پسر زیبا و مهربانی بود که با هم خوشبخت شدند. در فیلم‌ها و سریال‌های ما، قهرمان قصه دختر مهربان و زیبا‌رو یا پسر با‌مرام و خوش‌تیپی است که خیلی زود عکسش بر روی مجلات نقش می‌بندد. شاید چیزهایی که از کودکی می‌بینیم و می‌شنویم باعث می‌شود در ناخود‌آگاه ما زیبایی یک معیار مهم برای انتخاب همسر شمرده شود.

ارزش‌های نخ‌نما شده

متاسفانه این روزها از مارک تلفن همراه تا وسیله‌ی نقلیه و ...همه و همه عاملی است برای فخر‌فروشی تا رفع نیاز‌. این عادت به مسائل مهم زندگی‌مان مثل انتخاب همسر هم تعمیم پیدا می‌کند. زندگی‌هایی که ارزش‌های اصلی در آن نخ‌نما می‌شود و فخر‌فروشی و داشتن‌های سیری‌ناپذیر جای ارزش‌های عمیق انسانی را می‌گیرد‌، خیلی طبیعی است که عقل‌مان به چشم‌مان باشد.

خوب است که بدانید؛

«در انتخاب همسر دنبال شاهزاده‌ی زیبا‌رو نباشید اما این حرف اصلا به معنی آن نیست که به ظاهر هیچ اهمیتی ندهید. زیبایی نباید به عنوان یک ارزش انسانی قلمداد شود اما نعمتی است که بودنش خوب است و ظاهر شریک زندگی‌تان باید برای‌تان قابل قبول باشد.»

زیبایی نسبی است و نباید همسر آینده‌ی‌تان از نظر همه زیبا باشد. شاید کسی که دیگران به آن نمره‌ی متوسط می‌دهند از نظر شما خوب باشد. اگر آدم دهن‌بینی نیستید‌، درباره‌ی ظاهر کسی که قرار است با او ازدواج کنید‌، مشورت نگیرید

زیبایی چه هست و چه نیست:

-زیبایی نسبی است و نباید همسر آینده‌ی‌تان از نظر همه زیبا باشد. شاید کسی که دیگران به آن نمره‌ی متوسط می‌دهند از نظر شما خوب باشد. اگر آدم دهن‌بینی نیستید‌، درباره‌ی ظاهر کسی که قرار است با او ازدواج کنید‌، مشورت نگیرید.

-مطمئن باشید که بانوی اول جهان هم برای همسرش معمولی می‌شود‌. تاثیر مهربانی‌، گذشت و تعقل در دوست داشتنی شدن چهره‌ی طرف مقابل را جدی بگیرید.

-برخی ویژگی‌های ظاهری قابل تغییرند. البته منظور این نیست که به خواستگاری که ظاهرش را دوست ندارید‌، بله بگویید و بعد از ازدواج از او بخواهید‌، مو بکارد‌، بینی عمل کند و غیره. بلکه گاهی رسیدگی بیشتر به ظاهر و برخی تغییرات کوچک، می‌تواند او را برای شما دلنشین‌تر کند.

-هم‌کفو بودن و معیارهای اخلاقی بسیار مهم است، اما شما باید ظاهر همسرتان را دوست داشته باشید. دنبال زیبایی‌های رویایی نباشید که به زودی برای‌تان عادی می‌شود اما با کسی که اصلا ظاهرش را نمی‌پسندید‌، ازدواج نکنید‌. هرچند همه بگویند که موقعیت خوبی برای تشکیل زندگی است. قرار است یک عمر به چهره‌ی او نگاه کنید‌، پس بعد از ایمان و اخلاق و اصالت کسی را انتخاب کنید که ظاهرش به دل‌تان می‌نشیند.

و فراموش نکنید؛

حسن مه‌رویان مجلس گرچه دل می‌برد و دین/ بحث ما در لطف طبع و خوبی کردار بود

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از باشگاه مجردها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.