تبیان، دستیار زندگی
96 عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک میزبان المپیک 2020 را اعلام کردند. شهر توکیو پایتخت ژاپن که در 1964 میزبان المپیک بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توکیو میزبان المپیک 2020


96 عضو هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک میزبان المپیک 2020 را اعلام کردند. شهر توکیو پایتخت ژاپن که در 1964 میزبان المپیک بوده است.

توکیو

محمد آخوندی: شاید این لحظه هیچ هیجانی برای ایران نداشت اما تقریبا مردم بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص 3 کشور ترکیه ، ژاپن و اسپانیا تشنه شنیدن نام کشور میزبان بازی های المپیک 2020 بودند. خبری که نشان می داد کدامیک از این 3 کشور تلاش بیشتری برای توسعه ورزش شان در سال های اخیر داشتند و توانستند بهترین ارائه از داشته های شان را به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرآنلاین ؛ در پایان ماه ها تلاش و آماده سازی شهرهای نامزد دریافت میزبانی بازیهای المپیک 2020 (استانبول، مادرید و توکیو) و بررسی اعضای کمیته بین المللی المپیک، در نهایت 96 عضو حاضر این نهاد بین المللی رای اعتماد خود را به شهر توکیو دادند تا در سال 2020 میزبان سی و دومین دوره بازیهای المپیک باشد. این انتخابات در یکصد و بیست و پنجمین نشست اعضای کمیته بین المللی المپیک در شهر بوینس آیرس آرژانتین صورت گرفت.

شهر توکیو برای دومین بار است که میزبان بازیهای المپیک می شود. پیش از این این شهر در سال 1964 نیز میزبان بازیها بود، اما این بار نیز اعضای ستاد برگزاری بازیهای المپیک توکیو توانستند اعضای کمیته بین المللی المپیک را متقاعد کنند تا بار دیگر مشعل المپیک وارد این شهر شود. مسایل مهمی همچون انهدام نیروگاه اتمی فوکوشیما در اثر زلزله از مهمترین موانع این شهر برای میزبانی المپیک بود که در نهایت با دفاع قابل قبول توانست نظر نهایی اعضای IOC را جلب کند.

شهر توکیو برای دومین بار است که میزبان بازیهای المپیک می شود. پیش از این این شهر در سال 1964 نیز میزبان بازیها بود، اما این بار نیز اعضای ستاد برگزاری بازیهای المپیک توکیو توانستند اعضای کمیته بین المللی المپیک را متقاعد کنند تا بار دیگر مشعل المپیک وارد این شهر شود

شینزو آبه- نخست ژاپن در راس هیات پیشنهاد دهنده توکیو اعلام کرد که برگزاری خوب بازیها را گارانتی خواهد کرد و موضوع فوکوشیما ضربه ای به این رویداد نخواهد زد.

بدین ترتیب سی و دومین دوره بازیهای المپیک در تابستان سال 2020 در شهر توکیو انجام خواهد شد.توکیو که در رای گیری اولیه به همراه استانبول به دور دوم رسیده بود از مجموع 96 رای 60 رای را کسب کرد و سهم ترک ها 36 رای بود.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خبرآنلاین