تبیان، دستیار زندگی
شاید شما هم از جمله هنردوستان و علاقمندان به آموزش هنر هستید که تاکنون فرصتی برای کشف استعدادهای خود نداشته اید. دانشگاه تهران اقدام به برگزاری کلاسهای هنرهای تجسمی کرده که شما می توانید به صورت دانشجوی آزاد در آن شرکت کرده و زیر نظر اساتید دانشگاه تهران.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بدون کنکور هنرجوی هنر شوید

ثبت نام دوره عالی آزاد هنر دانشگاه تهران آغاز شد


شاید شما هم از جمله هنردوستان و علاقمندان به آموزش هنر هستید که تاکنون فرصتی برای کشف استعدادهای خود نداشته اید. دانشگاه تهران اقدام به برگزاری کلاسهای هنرهای تجسمی کرده که شما می توانید به صورت دانشجوی آزاد در آن شرکت کنید و زیر نظر اساتید دانشگاه تهران، دوره های لازم را ببینید و در پایان مدرک معتبر دریافت کنید.

دوره عالی آزاد دانشگاه تهران

با وجود کلاسهای مختلف در سطح شهر که تعداد آنها هر روز بیشتر و بیشتر می شود ، پیدا کردن یک آموزشگاه معتبر که دارای محیطی امن ، فرهنگی و آرام باشد کار مشکلی است. کلاسی که بتوان در آن اساتید مجرب و حرفه ای را پیدا کرد. دوره آموزشی را به بهترین نحوه زیر نظر آنها گذراند و در پایان مدرکی معتبر دریافت کرد که ارزش ترجمه و ارائه در خارج از کشور را نیز داشته باشد. دوره ای که از نظر هزینه نیز مرقون به صرفه باشد.

در میان انواع آموزشگاه ها ، کلاسهای دانشگاهی همواره جایگاه ویژه خود را داشته اند و در میان دانشگاههای گوناگون، دانشگاه تهران بیشترین اعتبار را دارد.

سال 88 دانشگاه تهران اقدام به تشکیل کلاسهای آزاد برای آموزش هنرهای تجسمی با استفاده از اساتید دانشگاه تهران کرد. از بهار 1390 این دوره ها با برنامه ریزی جدید و مدون برای کلیه هنرآموزان برپا شد و هم اکنون نیز برای ترم پاییز در حال ثبت نام است.

از ویژگیهای منحصر به فرد این دورهها می توان به استفاده از اساتید دانشگاه تهران و تشکیل کلاسها در داخل دانشکده هنرهای زیبا اشاره کرد. در واقع شما می توانید محیط هنری دانشگاه تهران را مانند یک دانشجوی دانشگاهی تجربه کنید و از آن بهره لازم را ببرید.

زمان تشکیل کلاسها چهارشنبه ها بعد از ظهر و پنجشنبه ها صبح و بعد از ظهر است. پس اگر شاغل هستید می توانید با یک برنامه ریزی صحیح ، حداقل بعد ازظهر پنجشنبه را صرف یادگیری رشته مورد علاقه خود کنید، آثاری منحصر به فرد تولید کنید، نمایشگاه بگذارید و چه بسا وارد بازار هنر شده و از این راه کسب درآمد کنید.

معرفی دوره های آموزشی

به دلیل تنوع رشته های هنری، دانشگاه تهران در برنامه ریزی دوره های عالی آزاد، به تفکیک تخصصی انواع هنر پرداخته است. شما پس از گذراندن دروس پایه،رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و تنها دروس ارائه شده مربوط به همان رشته را خواهید گذراند. البته در صورتی که خودتان احساس کنید که نیاز دارید یکی از دروس در رشته دیگر را نیز بگذرانید، مانعی وجود نخواهد داشت.

در پایان نیز موظف به ارائه یک پروژه پایانی خواهید بود و پس از آن مدرک خود را دریافت خواهید کرد.

از ویژگیهای منحصر به فرد این دورهها می توان به استفاده از اساتید دانشگاه تهران و تشکیل کلاسها در داخل دانشکده هنرهای زیبا اشاره کرد. در واقع شما می توانید محیط هنری دانشگاه تهران را مانند یک دانشجوی دانشگاهی تجربه کنید و از آن بهره لازم را ببرید

برخی از رشته  های ارائه شده در دوره های عالی آزاد دانشگاه تهران به شرح زیر است:

- دوره های آموزشی رشته 3D Max ( راندو، مدلینگ، فتوشاپ ، کارتون)

- انیمیشن (فتوشاپ و 3D Max)

- تصویرسازی ( کاراکترسازی، استوری بورد)

- طراحی داخلی (نقشه کشی، ماکت سازی، ارگونومی، سبک شناسی مبلمان، چیدمان)

- طراحی تخصصی (طبیعت بی جان، جنسیت سازی، طراحی فیگور و چهره)

- عکاسی (آموزش فتوشاپ ، عکاسی دیجیتال، عکاسی پرتره، عکاسی مستند)

- کاریکاتور ( شخصیت پردازی، طنز سیاه و سفید، اجتماعی و ژرنالیستی، تکنیک های اجرایی کاریکاتور، کمیک استریپ)

- مجسمه سازی( حجم، قالبگیری، شناخت ابزار و مصالح، نقش برجسته)

- نقاشی با آبرنگ ( طبیعت بی جان، طبیعت سازی، فیگور، تخصصی پرتره)

- نقاشی رنگ و روغن (طبیعت بی جان، طبیعت، فیگور، نقاشی موضوعی –مفهومی)

- نقاشی با پاستل، مدادرنگی، گواش و اکریلیک

- نگارگری (طراحی نگارگی، قلمگیری، ترکیب عناصر مختلف نگارگری)

- گرافیک ( فتوشاپ، Corel, Illustrator,In design، طراحی حروف، صفحه آرایی، بسته بندی، چاپ، تبلیغات، لوگو و آرم)

هزینه ها

به دلیل آنکه دانشگاه تهران یک ارگان دولتی است هزینه ی شرکت در این دوره ها در قیاس با کلاسهای دیگر چیزی نزدیک به یک سوم است. شما می توانید با مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی ، از قیمت کلاس مد نظر خود آگاه شوید.

محل تشکیل کلاسها

دانشگاه تهران، دانشکده هنرهای زیبا

زمان تشکیل کلاسها

دانشگاه تهران این کلاسها را بصورت ترمیک و در دوره های سه ماهه در اول هر فصل آغاز می کند، بدین معنی که در سال چهار دوره آموزشی خواهد داشت. داوطلبان محترم می توانند جهت ثبت نام، دو هفته آخر هر فصل با مرکز ثبت نام تماس گرفته و اقدام نمایند. در واقع اگر می خواهید مثلا در ترم زمستان ثبت نام کنید باید دو هفته آخر پاییز با مرکز تماس بگیرید یعنی ١٥ تا ٣٠ آذر ماه. این دوره ها بدون هیچ گونه وقفه ای ادامه خواهد داشت بنابراین هر زمان که احساس کردید زمان و وقت کافی برای  شرکت در این دوره ها را دارید کافی است با مرکز ثبت نام که شماره آنها در ادامه خواهد آمد تماس بگیرید و یا به دفتر ثبت نام مراجعه کنید.

روزهای تشکیل کلاسها

چهارشنبه ها بعد از ظهر و پنجشنبه ها صبح و بعد از ظهر

نشانی دفتر ثبت نام:

خیابان انقلاب، ضلع شرقی دانشگاه تهران، خیابان قدس، نرسیده به بزرگمهر، پلاک 7، طبقه اول

شماره تماس با مرکز ثبت نام:

66978523  و 66978522

ترجیحا در روزهای تشکیل کلاس ها ( ٤شنبه ها بعدازظهر و ٥شنبه ها صبح و بعدازظهر) تماس بگیرید.

آدرس سایت:

www.Visualarts.ir

پست الکترونیکی:

Azad@visualars.ir

درضمن دوره های عالی آزاد هنر دانشگاه تهران، شعبه دیگری ندارد.

به امید آنکه با شرکت در این کلاسها ، مهارت کافی را کسب کنید و از هنر خود لذت ببرید.

سمیه رمضان ماهی

بخش هنری تبیان


منبع:

پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، دوره های عالی آزاد

مصاحبه تبیان با دکتر زینال زاده، رئیس بخش عالی آزاد