تبیان، دستیار زندگی
نخستین سرویس بانکی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و با همکاری شرکت توسن و باتک قرض‌الحسنه مهر ایران در حاشیه بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با حضور سعید ملک پور، رییس هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سید ولی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین سرویس بانکداری در شبکه‌های اجتماعی رونمایی شد

رونمایی از سرویس بانکداری اجتماعی تبیان

نخستین سرویس بانکی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و با همکاری شرکت توسن  و باتک قرض‌الحسنه مهر ایران در حاشیه بیست و چهارمین همایش بانکداری اسلامی با حضور سعید ملک پور، رییس هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، سید ولی الله فاطمی، مدیر عامل شرکت توسن و مرتضوی معاونت زیرساخت موسسه تبیان رونمایی شد.

توسن، فراهم کننده بستر نرم‌افزاری

دکتر فاطمی مدیر عامل شرکت توسن درخصوص این راهکار نوین بانکی عنوان کرد: با راه‌اندازی این سرویس امکان دسترسی مستقیم به سرویس بانکداری اینترنتی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طریق عضویت در شبکه اجتماعی شرکت تبیان و بر بستر نرم‌افزاری شرکت توسن فراهم می‌شود. به این ترتیب با یک بار ورود به شبکه اجتماعی تبیان، می‌توانید از سرویس‌های بانکداری اینترنتی بدون نیاز به وارد کردن شماره کارت، رمز کارت و اطلاعات دیگر دسترسی پیدا کنید. در واقع این همکاری مشترک از بستر شبکه‌های اجتماعی و پتانسیل‌های موجود در آن بهره برده است تا خدمات بانکداری را به سهولت در اختیار کاربر قرار دهد. وی در ادامه افزود: شرکت توسن به‌عنوان فراهم‌کننده بستر نرم‌افزاری، موسسه تبیان به عنوان فراهم‌کننده بستر شبکه اجتماعی و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان ارائه‌کننده سرویس و خدمات بانکی موضوعی مانند شبکه‌های اجتماعی را که اغلب به عنوان تهدید تلقی می‌شود به فرصت بی‌نظیر برای توسعه تبدیل کرده‌اند.

تبیان، فراهم کننده بستر شبکه اجتماعی

مرتضوی؛ معاونت زیرساخت موسسه تبیان نیز با اشاره به قابلیت‌های بی‌نظیر این سرویس جدید اظهار کرد: در واقع احراز هویتی که در یک شبکه اجتماعی صورت می‌گیرد، به عنوان یک احراز هویت واقعی در شبکه بانکی هم مورد پذیرش خواهد بود، این سرویس به خودی خود برای نخستین بار در کشور ارائه می‌شود. در بستر شبکه‌های اجتماعی امکانات متعدد و بی‌شماری قابل‌راه‌اندازی و تعریف هستند که با ایجاد نخستین نمونه آن می‌توانیم به توسعه کاربردها و نمونه‌های مشابه آن در سراسر کشور امیدوار باشیم.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ارائه‌کننده سرویس و خدمات بانکی

ملک پور رییس هیات‌مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز به بیان یکی از کاربردهای این محصول جدید پرداخت و گفت: یکی از اهداف اساسی این طرح جلب اعتماد کاربران سرویس‌های بانکی به شبکه‌های اجتماعی و همچنین جذب سرمایه‌های خرد به شبکه بانکی است که به‌عنوان نمونه یکی از سرویس‌هایی که هم‌اکنون در این شبکه و بر این بستر قابل‌استفاده است، سرویس پرداخت حق شارژ ساختمان می‌باشد. وی در تشریح این سرویس گفت: به‌عنوان مثال مدیر یک ساختمان با ایجاد یک کانال اختصاصی برای ساختمان خود و افتتاح حساب این امکان را به ساکنان می‌دهد که به جای مراجعه به بانک، حق آبونمان ماهانه را به حساب کاربری وی که همان حساب بانکی او در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است منتقل نمایند. ساکنان نیز با افتتاح حساب کاربری مشابه به آسانی این فعالیت را انجام می‌دهند. در نتیجه بدون نیاز به مراجعه حضوری به افراد می‌توان آبونمان ماهانه را جمع آوری نمود. ضمن آنکه کلیه هزینه‌های انجام شده، بیلان مالی، بدهی‌ها، مطالبات و … از طریق صفحه مدیر ساختمان قابل‌مشاهده و روزآمدسازی است. در ادامه مراسم، این سامانه به‌طور رسمی توسط ملک پور با انجام یک تراکنش واقعی در محیط آنلاین آغاز به کار کرد.

تصاویر مراسم رونمایی از سرویس بانکداری اجتماعی تبیان

تنظیم: هومن بهلولی