تبیان، دستیار زندگی
این روزها که شهر پر شده از مانکن‌هایی که فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی را فریاد می‌زنند، هنوز هم هستند افرادی که ولو به بهای سود کمتر، پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و خلاف جهت آب شنا می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک فروشگاه اسلامی در خیابان های برهنه!


این روزها که شهر پر شده از مانکن‌هایی که فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی را فریاد می‌زنند، هنوز هم هستند افرادی که ولو به بهای سود کمتر، پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و خلاف جهت آب شنا می‌کنند.

مانتو

این‌روزها دیگر تشخیص دادن مجلس عروسی با خیابان‌های پایتخت سخت است و دخترانی با صورتی بزک کرده و مانتو‌های بدون دکمه و ساپورت‌های رنگی و تنگ به چشم می‌خورند که نه تنها بدحجابی را گسترش داده بلکه باعث نگرانی خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود می‌شوند چرا که آنها هر روز این ظاهر نامناسب شهر را می‌بینند و شاید در آینده مجبور به همرنگی با جماعت شوند.

متدینین از این وضع حجاب در جامعه ابراز نگرانی و نارضایتی می‌کنند و از سوی دیگر همچنان تولیدی‌ها و توزیع‌کنندگان این پوشاک نامناسب هر روز مانند قارچ در گوشه‌ای از شهر خود را معرفی می‌:کنند.آنهایی که تنها به فکر سود و جیب خود بوده و  عفت و حجاب جامعه را به بازی گرفته‌اند.

در وضعیتی که عمده دستگاه‌ها و مسئولان دیگر خود را به طور کامل از انجام وظایف کنار کشیده‌اند و جامعه را به حال خود رها کرده‌اند، تنها نیروی انتظامی است که در میانه میدان باقی مانده است و با اجرای طرح امنیت اخلاقی که خود دارای نواقص و انتقاداتی است، با ترویج بدحجابی و هنجارشکنان برخورد می‌کند.

در حالی که عمده بوتیک‌ها و فروشگاه‌های پوشاک آخرین مدل‌های بی‌هویت و نامناسب را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند و بسیاری از شهروندان برای تهیه پوشاک پوشیده و مناسب واقعا به زحمت می‌افتند، اما هنوز هم هستند افرادی که ولو با درآمد و مشتری کمتر به اصول و اعتقادات خود و جامعه وفادار مانده و هنوز هم پوشاک اسلامی ارائه می‌کنند و به نوعی برخلاف جریان آب شنا می‌کنند.

خوشبختانه عده‌ای به صورت خود‌جوش به میدان آمده و مانتو و پوششی در شأن دختران و زنان جامعه را عرضه می‌کنند ولی آنقدر حمایت‌ها از این افراد ضعیف است که ممکن است در این رقابت با انبوه فروشندگان لباس‌های نامناسب سخت بتوانند دوام بیاورند بنابراین باید برای گسترش حجاب و عفاف در جامعه از چنین مراکزی حمایت‌های لازم صورت گیرد.

عده‌ای به صورت خود‌جوش به میدان آمده و مانتو و پوششی در شأن دختران و زنان جامعه را عرضه می‌کنند ولی آنقدر حمایت‌ها از این افراد ضعیف است که ممکن است در این رقابت با انبوه فروشندگان لباس‌های نامناسب سخت بتوانند دوام بیاورند بنابراین باید برای گسترش حجاب و عفاف در جامعه از چنین مراکزی حمایت‌های لازم صورت گیرد

همچنین باید الگو‌های پوشش مناسب و بومی و اسلامی از سوی تولید‌کنندگان لباس به بازار عرضه شود تا هر روز شاهد از بین رفتن عرضه مانتو‌های نامناسب و کاهش بدحجابی در جامعه باشیم.

با مسئولان یکی از فروشگاه‌هایی که اقدام به عرضه مانتوهای اسلامی و چادر کرده و حتی برخلاف فروشندگان سایر فروشگاه‌ها حجاب اسلامی را کاملا رعایت کرده‌اند، گفتگویی انجام دادیم که بخشی از آن را در ذیل می‌توانید بخوانید

مانتو در شأن زنان و دختران جامعه

یکی از فروشندگان این فروشگاه در خصوص هدف از راه‌اندازی آن اظهار داشت: ما با فروشندگان محجبه اقدام به فروش مانتو‌هایی در شأن واقعی دختران و زنان جامعه می‌کنیم که هدف اصلی ما گسترش حجاب و عفاف در جامعه است.

وی با بیان اینکه از تمام قشر‌ها برای خرید به فروشگاه ما می‌آیند، ادامه داد: فروشگاه ما در شعبات مختلف و با حمایت‌هایی که قرار است از آن بشود، بنا دارد در استان‌های مختلف نیز راه اندازی شود و  شاهد فروش بیشتر و عرضه چینین مانتو‌هایی که متناسب است باشیم.

این فرد در ادامه با اشاره به اینکه این مانتو فروشی یک تعاونی حمایت می‌شود، گفت: زنان مانتو‌یی نیز وقتی به مغازه ما می‌آیند می‌گویند "می خواهیم مانتویی آزاد و پوشیده خریداری کنیم تا راحت باشیم"؛ در واقع از زنان محبه تا زنان مانتویی جزء خریداران ما بوده و خوشبختانه استقبال زیاد است.

مانتو

مسئول این  فروشگاه گفت: از یقه حجاب، روسری، کفش، مانتو و شلوار، مانتوهای اداری و انواع چادر در فروشگاه ما به فروش می‌رسد که امیدواریم این چنین اقدامی و گسترش چینین محصولات در سطح کشور زمینه‌های گسترش حجاب و عفاف را فراهم کند.یک دختر جوان که به همراه مادر خود به این فروشگاه آمده بود، در پاسخ به این سوال که نظرتان راجع به محصولات این مغازه چیست، گفت: این مغازه در مسیر رفت و آمد بنده است و هنگامی که محصولات آن را با سایر فروشگاه‌ها چه از نظر کیفیت و مدل و چه از نظر قیمت، مقایسه کردم به همراه مادرم به اینجا آمدم تا وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنیم.امیدواریم این فروشگاه‌ها با این سبک را در سطح شهر بیشتر ببینیم و محصولات و تولیدات اسلامی و مناسب جایگزین مانتو‌های نامناسب شوند.

مادر این دختر جوان با تشکر از راه‌اندازی این مانتوفروشی و اینکه باید این موضوعات رسانه‌ای شده و گسترش یابد، گفت: همیشه نگرانی‌هایی در خصوص بدحجابی در وجود ما والدین است که وجود این مانتو فروشی‌ها با این سبک و مدل تاحدودی نگرانی‌های ما را کمتر می‌کند.

پوشش اسلامی با مانتو‌های این مغازه

زن و مردی که در کنار یکدیگر از محصولات این مغازه دیدن کرده و زن به دنبال خرید چادر است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: به نظر بنده مانتو‌های این مغازه مدل‌هایش به شکلی است که با کلیات مد جامعه متفاوت است ولی می‌توان به عنوان مانتویی با پوشش اسلامی از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: خوبی این مغازه این است که تمام محصولات لازم برای یک پوشش کامل را می‌توان در آن پیدا کرد و ما می توانیم از طرح هایی نو با الگو اسلامی استفاده کنیم. البته این مغازه در خیابانی فرعی فعالیت می‌کند و افراد زیادی از وجود آن باخبر نیستند و باید اینگونه فروشگاه‌ها بیشتر در معرض دید مردم قرار بگیرند.

بخش اجتماعی تبیان

منبع : تسنیم