تبیان، دستیار زندگی
نرم افزار چند رسانه‌ای «جنگی که بود؛ جنگی که هست» رویکردی متفاوت به جنگ سخت دیروز و جنگ نرم امروز داشته، در این نرم افزار تلاش شده است تا روند از آشنایی با جنگ‌های سخت مهم تا جنگ‌های نرم امروز سیری تکاملی داشته و مخاطب را طی 9 مرحله با جریانات رخ داده شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگی که بود،جنگی که هست


نرم افزار چند رسانه‌ای «جنگی که بود؛ جنگی که هست» رویکردی متفاوت به جنگ سخت دیروز و جنگ نرم امروز داشته، در این نرم افزار تلاش شده است تا روند از آشنایی با جنگ‌های سخت مهم تا جنگ‌های نرم امروز سیری تکاملی داشته و مخاطب را طی 9 مرحله با جریانات رخ داده شد در این مسیر آشنا کند.


جنگ نرم

مقام معظم رهبری مدظه العالی از تفاوت این دو جنگ در بیانات خود فرموده‌اند:

«در جنگ نظامی هدف دشمن این است که مثلا بیاید پایگاه طرف مقابل یا کشورِ مورد حمله را نابود کند و از بین ببرد، یا سرزمین را تصرف کند...»

در جنگ نرم، هدف این چیزها نیست...

در جنگ نرم، هدف آن چیزی است که در دل شماست، در ذهن شماست، در مغز شما؛ دشمن می‌خواهد اراده شما را عوض کند.

در جنگ 8 ساله تحمیلی سلاح حرف اول را می‌زد و در جنگ نرم بصیرت و بینش حرف اول را می‌زند.

جنگ دیروز و جنگ امروز دارای یک سری اشتراکات و تفاوت‌هایی با هم است، در بیان اشتراکات این دو جنگ، اولین نقطه اشتراکات، اهداف برپا کنندگان این جنگ‌ها است و نقطه بعدی، اهداف افراد حاضر در جبهه خودی است.

در «جنگی که بود و جنگی که هست» هدف دشمن یکی و آن انهدام جبهه مقابل است.

نرم افزار چند رسانه‌ای «جنگی که بود؛ جنگی که هست» رویکردی متفاوت به جنگ سخت دیروز و جنگ نرم امروز داشته، در این نرم افزار تلاش شده است تا روند از آشنایی با جنگ‌های سخت مهم تا جنگ‌های نرم امروز سیری تکاملی داشته و مخاطب را طی 9 مرحله با جریانات رخ داده شد در این مسیر آشنا کند:

تاریخ جنگ

تاریخ جنگ، جنگ‌های مهم تاریخ را مرور می‌کند به انضمام داستان جنگ‌های ایران خودمان در دوره معاصر یعنی از 150-200 سال اخیر تا برسد به دفاع غرورآفرین هشت ساله‌مان.

34 سال دفاع مقدس

این بخش هجمه‌هایی را بررسی می‌کند که از روز اول پیروزی انقلاب به ما تحمیل شد. از جدایی‌طلبی‌ها و آشوب‌ها تا جنگ تحمیلی و بعد از آن که تا همین امروز هم ادامه دارد. دفاع هشت ساله فقط یکی از برش‌های 34 سال دفاع مقدس ما بود.

در جنگ نرم، هدف آن چیزی است که در دل شماست، در ذهن شماست، در مغز شما؛ دشمن می‌خواهد اراده شما را عوض کند

بلد راه

مقام معظم رهبری از اولین افرادی بودند که حتی در اوضاع نابسامان جنگ عازم جبهه شدند و حضور ایشان شور و اشتیاق دفاع و جهاد و شهادت را بین بچه‌ها دوچندان کرده بود. در این بخش به بیانات ایشان درباره دفاع مقدس، جنگ نرم، خاطراتشان از آن سال‌ها و نقششان در مدیریت جنگ می‌پردازیم.

راه آسمان

وصیت‌نامه‌های شهدا یک گنج تمام‌نشدنی برای کسانی است که می‌خواهند راه را پیدا کنند. در این بخش متن صدها وصیت‌نامه از شهدا به صورت موضوعی دسته‌بندی شده و مخاطب می‌تواند با انتخاب یک موضوع، آخرین حرف‌های شهدا را در باره آن موضوع بخواند.

سرداران

آشنایی با سرداران جنگ، هم جنگی که بود و هم جنگی که هست، هدفِ این بخش از نرم‌افزار است. از همت و باکری و چمران بگیر تا مطهری و آوینی.

جنگ نرم

شهیدان زنده

جانبازها، شهیدهای زنده‌ای هستند که دارند بین ما زندگی می‌کنند. شهیدهایی که برای نزدیک شدن به آن‌ها لازم نیست به وصیت‌نامه‌هایشان مراجعه کنیم. کافی است برویم سراغشان، ببینیمشان و پای حرف‌هایشان بنشینیم. در این نرم افزار تلاش شده سراغ چ آن‌ها بروند و توانسته اند با تعدادی از این شهیدها مصاحبه کنند.

گنجینه

عکس‌های به‌یادماندنی جنگ، نوحه‌ها و سرودها و تکه‌های ضبط‌شده یادگار مانده از مکالمه‌های بی‌سیمی چندی از سرداران شهید، هدیه این نرم‌افزار به شماست.

لشگر نقره‌ای

لشگر نقره‌ای، پرونده ویژه این نرم افزارست برای ابزارها و شیوه‌های جنگ نرم. تلاش‌های دشمن برای مسلط شدن بر جان و دل و ذهن و ضمیر ما با کتاب، سایت‌های اینترنتی، شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلم‌ها و سریال‌های ضد ایرانی در این پرونده بررسی شده است.

سبک زندگی

سبک زندگی کوششی است برای به تصویر کشیدن سیره جوان‌های اهل جهاد دوران جنگ و به دست آوردن مختصات زندگی جهادی در دوره جهاد نرم.

بخش فرهنگ پایداری تبیان

منبع: روابط عمومی نرم افزار چند رسانه‌ای «جنگی که بود؛ جنگی که هست»