تبیان، دستیار زندگی
آخرین رده‌بندی جهان والیبال در رده سنی نوجوانان و جوانان از سوی فدراسیون بین‌المللی والیبال اعلام شد که ایران با 4 پله صعود در رتبه سوم جهان قرار گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانان و نوجوانان والیبال ایران در رتبه سوم جهانی


آخرین رده‌بندی جهان والیبال در رده سنی نوجوانان و جوانان از سوی فدراسیون بین‌المللی والیبال اعلام شد که ایران با 4 پله صعود در رتبه سوم جهان قرار گرفت.

تیم‌های ملی والیبال جوانان و نوجوانان ایران با 182 امتیاز و چهار پله صعود در رتبه سوم جهان قرار گرفتند.

والیبال

در این رده‌بندی روسیه با 236 امتیاز صدر جدول را در اختیار گرفت که این کشور نیز 4 پله صعود در جدول را تجربه کرد. برزیل نیز با 210 امتیاز و دو پله صعود در رتبه دوم و قبل از ایران قرار گرفت.

چین، دیگر نماینده آسیا نیز با 153 امتیاز در مکان چهارم رده‌بندی جهانی ایستاد که نسبت به دوره قبل 6 پله صعود را تجربه کرد.

آرژانتین با 142 امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفت که والیبال جوانان و نوجوانان این کشور 3 پله سقوط داشتند.

در قاره آسیا ایران (182 امتیاز) در صدر قرار دارد و چین (153 امتیاز) دوم است. کشورهای ژاپن (80 امتیاز ) و کره‌جنوبی (52 امتیاز) نیز در مقام‌های سوم و چهارم این قاره قرار دارند.

کشورهای فرانسه (127 امتیاز)، ایتالیا (111 امتیاز)، لهستان (93 امتیاز)، ترکیه (84 امتیاز) و مصر با 83 امتیاز در رتبه‌های ششم تا دهم این رده‌بندی قرار گرفتند.

تیم‌های ملی والیبال جوانان و نوجوانان ایران با 182 امتیاز و چهار پله صعود در رتبه سوم جهان قرار گرفتند

همچنین کشورهای ایالات متحده، ژاپن، تونس، کوبا، مکزیک، صربستان، هند، شیلی، بلژیک و کره‌جنوبی در رتبه‌های 11 تا 20 این رده‌بندی قرار دارند.

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در رقابت‌های جهانی مکزیک موفق به کسب عنوان چهارمی جهان شد و تیم ملی والیبال جوانان ایران در مسابقات جهانی ترکیه موفق به کسب عنوان پنجمی شد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فدراسیون والیبال