تبیان، دستیار زندگی
رویداد تابستانه گالری گلستان،صد اثر صد هنرمند،عصر جمعه 15 شهریور با حضور 177 هنرمند آغاز به کار می کند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صد اثر، صد هنرمند


رویداد تابستانه گالری گلستان،صد اثر صد هنرمند،عصر جمعه 15 شهریور با حضور 177 هنرمند آغاز به کار می کند.


لیلی گلستان

این بیست و یکمین دوره رویداد «صد اثر صد هنرمند» است که از سال 1371 هر تابستان در گالری گلستان برپا می شود و در آن آثار چهار نسل هنرمندان معاصر ایران زیر یک سقف به نمایش و فروش گذاشته می شود.

قدمت این نمایشگاه و استمرار برپایی آن توسط یک گالری خصوصی یک رکورد در تاریخ تجسمی ایران محسوب می شود؛

رویدادی که در فضای کوچک گالری گلستان با حضور تعداد محدودی هنرمند آغاز شد اما امروز تعداد هنرمندان متقاضی شرکت در آن حتی از عنوانش پیشی گرفته است و خانم لیلی گلستان ،مدیر گالری گلستان ،هر سال با کوچک تر نمودن ابعاد آثار این نمایشگاه سعی می کند به انبوه در خواست ها پاسخ مثبت دهد .

به گفته  لیلی گلستان امسال 256 هنرمند با آثارشان برای صد اثر صد هنرمند اعلام حضور کردند که وی با وسواس همیشگی و سخت گیری در کیفیت ،سرانجام آثار 177 هنرمند را انتخاب کرده است.

همه آثار حداکثر ابعاد 50 در 70 سانتی متر دارند تا امکان نمایش همه آنها فراهم شود و بزرگترین اثر به یک نقاشی از« سهراب سپهری » تعلق دارد که 100 در 70 سانتی متر است .

مثل همیشه در صد اثر صد هنرمند آثار چهار نسل هنرمندان ایران چسبیده به هم به نمایش در می آیند که خود برشی از تنوع و تکثر پالت رنگی نقاشی ،نقاشی خط و مجسمه در جامعه تجسمی ایران است؛

حضور پر رنگ پیشکسوتان و هنرمندان صاحب سبک یکی دیگر از ویژگی های «صد اثر صد هنرمند » است که در دوره پیش رو این نمایشگاه هم این وجه تمایز ادامه یافته است :

آثار زیبایی از سهراب سپهری ،فریده لاشایی ، سید محمد احصایی ،پرویز کلانتری ،پروانه اعتمادی ،نصرالله افجه ای ، حسین محجوبی ،ژازه تباتبایی ،محمد علی ترقی جاه ،محمد ابراهیم جعفری ،جعفر روحبخش ،منوچهر معتبر،اردشیر محصص،غلامحسین نامی ،بهمن نیکو،یعقوب عمامه پیچ،بهرام دبیری،ابراهیم حقیقی ،نصرت الله مسلمیان ... در کنار آثار هنرمندانی جوان تر علیرضا سعادتمند ،حسین چراغچی ،دلبر شهباز ،شهرزاد غفاری ... به نمایش در می آید .

گفتنی ست ،بیست و یکمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند » عصر جمعه 15 شهریور در گالری گلستان واقع در خیابان دروس ،خیابان کماسایی ،پلاک 34 آغاز به کار می کند

به گفته خانم لیلی گلستان مثل همیشه قیمت ها در این نمایشگاه بسیار منصفانه و بسیار متعادل خواهد بود و برای اقشار مختلف جامعه با انواع پس اندازها و سرمایه هایشان آثاری برای خرید وجود دارد تا فرهنگ خرید اثر هنری اصیل در متن جامعه رواج یابد .

گفتنی است ،بیست و یکمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند » عصر جمعه 15 شهریور در گالری گلستان واقع در خیابان دروس ،خیابان کماسایی ،پلاک 34 آغاز به کار می کند .

بخش هنری تبیان


منبع: روابط عمومی گالری گلستان