تبیان، دستیار زندگی
همیشه در این بخش چند دلیل خوب برای خوردن یک ماده‌ی غذایی را می‌نوشتیم ولی این بار چند دلیل منطقی برای کاهش مصرف قند ارائه می‌دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 دلیل خوب برای نخوردن قند


همیشه در این بخش چند دلیل خوب برای خوردن یک ماده‌ی غذایی را می‌نوشتیم ولی این بار چند دلیل منطقی برای کاهش مصرف قند ارائه می‌دهیم.

اگر جزو افرادی هستید که عاشق شیرینی و قند هستید این چند دلیل را مطالعه کنید. حتماً در این عادتتان تجدیدنظر خواهید کرد.

قند

قند زیاد به عملکرد مغزتان آسیب می زند

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از فروکتوز عملکرد مغز، حافظه و فعالیت یادگیری را مختل می‌کند. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که رژیم سرشار از فروکتوز (قند) به مغز و همچنین کل بدن آسیب می‌رساند.

مصرف زیاد قند خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

محققان معتقدند که مصرف زیاد قندهای تصفیه‌شده و شربت ذرت سرشار از فروکتوز توانایی بدن را برای کنترل میزان انسولین مختل می‌کند. ترشح انسولین بیش از اندازه باعث رشد تومورها می‌شود. برای همین هم دور از جانتان خطر ابتلا به سرطان را بالا می‌برد.

مصرف زیاد قند خطر دیابت را بالا می‌برد

آب‌نبات‌ها و مواد غذایی شیرین دیگر حاوی میزان زیادی کالری هستند که باعث اضافه می‌شوند. متأسفانه اضافه‌وزن هم یکی از عوامل ابتلا به دیابت نوع 2 می‌شود.

قند موجود در شیرینی‌جات و هله‌هوله‌ها به بدن انرژی می‌دهد اما این انرژی

پایدار نیست و خیلی زود از بین می‌رود. زمانی هم که سطح انرژی‌تان افت می‌کند احساس خستگی و سردرد می‌کنید و دلتان می‌خواهد که باز شیرینی‌جات بخورید

مصرف زیاد قند سطح انرژی را پایین می‌آورد

قند موجود در شیرینی‌جات و هله‌هوله‌ها به بدن انرژی می‌دهد اما این انرژی پایدار نیست و خیلی زود از بین می‌رود. زمانی هم که سطح انرژی‌تان افت می‌کند احساس خستگی و سردرد می‌کنید و دلتان می‌خواهد که باز شیرینی‌جات بخورید.

قند زیاد برابر است با جوش و آکنه

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که ارتباطی بین مواد غذایی سرشار از گلوکز (مانند قند) و بروز آکنه وجود دارد. در واقع شاخص گلیسمی بالا، رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی قندی و مصرف محصولات لبنی از عواملی هستند که احتمال بروز آکنه را بالا می برند. دانه‌های تصفیه‌شده مانند آرد سفید، شیرینی‌جات، کیک‌ها، نوشیدنی‌های گازدار، غلات صبحانه‌ی شیرین و بیسکویت‌ها و غیره شاخص گلیسمی بالایی دارند. توجه داشته باشید که کاهش مصرف این قبیل مواد غذایی هم سلامتتان را تضمین می‌کند و هم اینکه باعث صافی پوست می‌شود.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: plaisirssante

مطالب مرتبط:

قند فراوانم آرزو نیست

8 توصیه برای کاهش مصرف قند

شکر قهوه‌ای رژیمی نیست

9 پیامد تلخ مواد شیرین

زیاده‌روی در مصرف قند = مرگ تدریجی

کدام قندها مفیدند؟

قند طعم‌دار بخوریم یا نخوریم؟

شکر قهوه‌ای چیست؟

نبات و انواع آن

چرا باید قند و شکر را کم مصرف کنیم؟

آیا شکر برای سلامتی مضر است؟

توصیه‌های کاربردی برای کاهش مصرف قند

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.