تبیان، دستیار زندگی
بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد شاگردان دایی امیدوارند تا استقلال صنعتی ترمز استقلال تهران را بکشد تا بازی بزرگ با حساسیت ویژه تر همراه شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نبرد آبی ها به سود قرمزها


بعد از پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد شاگردان دایی امیدوارند تا استقلال صنعتی ترمز استقلال تهران را بکشد تا بازی بزرگ با حساسیت ویژه تر همراه شود.

استقلال صنعتی خوزستان با استقلال تهران در حالی آخرین مسابقه هفته هفتم لیگ برتر را برگزار می‌کنند که شاگردان ویسی در اندیشه پایان دادن به شکست‌های متوالی خود در لیگ هستند اما شاگردان قلعه‌نویی به فکر رسیدن به پنجمین برد متوالی در لیگ. هدفی که با احتیاط همراه است زیرا آبی‌پوشان تهرانی در کنار تفکر به این بازی، به دیدار روز جمعه هفته آینده در دربی تهران هم فکر می‌کنند.

آخرین دیدار هفته نبرد آبی‌‌پوشان تهرانی و اهوازی است، یک استقلال در اوج موفقیت و دیگری در آستانه بحران. مسابقه‌ای که به خاطر حضور استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از روز پنجشنبه، به روز شنبه موکول شد تا شاگردان قلعه‌نویی زمان بیشتری برای ریکاوری داشته و بازیکنانش کمتر در خطر محرومیت قرار گیرند.

استقلال و صبا

در این بین آبی‌پوشان اهوازی که با هدایت عبدالله ویسی در سه هفته نخست لیگ شکست نخورده و یک گل هم دریافت کرده بودند، در سه هفته پیش سه باخت و 9 گل خورده را تجربه کردند، نتیجه‌ای که آنها را در آستانه بحران عدم نتیجه گیری و انتقادات گسترده هواداران از کادر فنی قرار داده است.

شاگردان ویسی که هرچند بازی بسیاری خوبی را برابر فولاد ارائه کردند اما در دربی اهواز نتیجه را به همشهری خود واگذار کردند تا روزهای سخت‌تری را پیش رو داشته باشند. پس از آن بازی تیم استقلال صنعتی خوزستان به خاطر سن بالای بازیکنانش مورد انتقاد قرار گرفت و در این وضعیت باید از آبی پوشان تهرانی پذیرایی کنند تیمی که در 4 هفته گذشته پیروز بوده است و حتی در دور رفت لیگ قهرمانان بوریرام تایلند را شکست داده است.

نکته اول این بازی رویارویی عبدالله ویسی و امیر قلعه‌نویی است. یک مربی جوان آینده‌دار که بار دیگر با مربی با تجربه موفق تهرانی زورآزمایی می‌کند. این تقابل یادآور روزهایی که ویسی جوان با مصاحبه‌های خود در لفافه سرمربی آبی‌پوشان را مورد انتقاد قرار می‌داد اما پیش از آغاز بازی فصل پیش پیکان با استقلال با روبوسی فوتبالی، تمام آن اتفاقات را پایان بخشید. ویسی برای اینکه تیمش امروزچهارمین شکست متوالی را تجربه نکند و روزهای تلخ پیکان برایش تداعی نشود، می‌خواهد از استقلال آماده و با انگیزه امتیاز بگیرد، نتیجه‌ای که هم به سود صنعتی‌های خوزستان بوده و هم به سود سایر مدعیان لیگ برتر.

در زمین مسابقه هم میلاد میداوودی و ایمان مبعلی قرار دارند که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را داشته و در سال‌های پیش تنش‌‌هایی هم با امیر قلعه‌نویی داشته اند. البته حسین کعبی هم در بین آبی پوشان اهوازی قرار دارد که او نیز خاطرات خوشی از همکاری با سرمربی آبی پوشان تهرانی ندارد. با تمام این تفاسیر اهوازی‌ها تنها به فکر سه امتیاز این بازی هستند تا به شرایط خود در جدول رده بندی سروسامان دهند.

آخرین دیدار هفته نبرد آبی‌‌پوشان تهرانی و اهوازی است، یک استقلال در اوج موفقیت و دیگری در آستانه بحران. مسابقه‌ای که به خاطر حضور استقلال در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از روز پنجشنبه، به روز شنبه موکول شد تا شاگردان قلعه‌نویی زمان بیشتری برای ریکاوری داشته و بازیکنانش کمتر در خطر محرومیت قرار گیرند

در سوی دیگر میدان آبی پوشان تهرانی هم برای کسب پنجمین پیروزی متوالی خود در لیگ و ششمین برد پی‌در پی در رقابتهای داخلی و آسیایی هستند اما قطعا با احتیاط بیشتری جهت رسیدن به اهداف‌شان به میدان می‌آیند زیرا باید نیرو و توان خود را برای دیدار حساس هفته آینده برابر پرسپولیس تهران در دربی پایتخت و دیدار برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر حفظ کنند. آنها که کمتر از سرخپوشان تهرانی برای مهمترین بازی نیم فصل استراحت خواهند داشت، باید در کنار آن مواظب باشند تا بازیکن محروم و مصدوم دیگری را به فهرست نفرات غایب خود برای آن بازی اضافه نکنند. این اتفاقات نشان دهنده کار سخت آبی‌پوشان تهرانی در اهواز است.

در مجموع رقابت این دو تیم آبی‌پوش لیگ سیزدهم هم برای هر دو تیم و هم برای تمام مدعیان صدر و قعرنشینان جدول اهمیت دارد و باید دید کدام استقلال بعد از این بازی به آرامش خواهد رسید.

برنامه دیدارهای هفته هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

شنبه - 9 شهریور

*استقلال صنعتی - استقلال تهران، ساعت 19، ورزشگاه تختی اهواز

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان