تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌های فناوری دیجیتال


بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیازهایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.

فلاشر همراه برای گوشی های همراه

فلاشر همراه برای گوشی های همراه

این روزها گوشی‌های تلفن همراه نقش دوربین‌های همراه را هم به خوبی ایفا می‌کنند و تنها نقطه ضعف آنها در مقایسه با دوربین‌های حرفه‌ای عملکرد نسبتا ضعیف فلاشر این‌تلفن‌ها است.

در حقیقت، نوع فلاش به کار رفته در این دوربین‌ها در محیط‌های سرپوشیده کارایی مناسبی ندارد. اگر فکر می‌کنید گوشی تلفن همراه هوشمندتان با داشتن یک فلاشر جانبی از دوربین‌های حرفه‌ای چیزی کم ندارد این گجت که iblazr نام دارد- به دردتان می‌خورد. این فلاشر مجهز به یک باتری است که می‌توانید با یک بار شارژ برای مدت زمان 40 دقیقه از آن استفاده کنید.

کیف های ضد rfid

کیف های ضد RFID

بسیاری از ابزارها و وسایل الکترونیکی که با خودمان حمل می‌کنیم حتی در شرایطی که غیر فعال باشند هم می‌توانند اطلاعات شخصی ارزشمندی را از طریق سرویس‌های به اشتراک‌گذاری مبتنی بر پردازش ابری در اختیار دیگر کاربران قرار دهند.

اما این کیف‌ها از ابزارهای الکترونیکی شخصی شما در برابر سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی محافظت می‌کنند. در حقیقت، این کیف نوعی پوشش محافظتی است که از کارت‌های اعتباری و دیگر کارت‌های مجهز به تراشه RFID محافظت می‌کند. قیمت این کیف‌ها با توجه به ابعاد آنها از 150 تا 540 هزار تومان متغیر است.

تبلت آموزشی برای کودکان

تبلت آموزشی برای کودکان

Lexibook یک تبلت آموزشی اندرویدی است که می‌توان آن را به یک نوت بوک تبدیل کرد.

این تبلت ـ نوت بوک هیبریدی یک نمایشگر هفت اینچی دارد که وضوح تصویر آن 800 در 480 مگا‌پیکسل است. ویژگی منحصربه‌فرد این تبلت این است که اپلیکیشن‌ها و بازی‌های آموزشی روی آن نصب و محتوای کتاب‌های الکترونیکی نیز در آن گنجانده شده است. این تبلت اختصاصی برای کودکان بزودی با قیمت 690 دلار به بازار عرضه می‌شود.

بسیاری از ابزارها و وسایل الکترونیکی که با خودمان حمل می‌کنیم حتی در شرایطی که غیر فعال باشند هم می‌توانند اطلاعات شخصی ارزشمندی را از طریق سرویس‌های به اشتراک‌گذاری مبتنی بر پردازش ابری در اختیار دیگر کاربران قرار دهند
سطل زباله هوشمند

سطل زباله هوشمند

محققان فنلاندی سطل زباله‌های شهری هوشمندی را طراحی کرده‌اند که به محض پرشدن، شماره آن به‌طور خودکار اعلام می‌شود تا در کوتاه‌ترین مدت نسبت به خالی کردن آن توسط کارگران شهرداری اقدام شود. خالی کردن سطل‌های زباله شهری نه‌تنها وقت‌گیر است بلکه موجب افزایش هزینه‌ها نیز می‌شود. اما این سطل‌ها مجهز به حسگرهایی است که وقتی سطل پر می‌شود پیغامی به‌طور خودکار به مرکز بازیافت ارسال می‌کند.

جاروبرقی مینیاتوری

جاروبرقی مینیاتوری

یکی از ویژگی‌های شرکت دایسون طراحی و ساخت گجت‌هایی است که شاید هیچ‌گاه به فکرتان هم نرسیده باشد که به آن نیاز دارید.

برای مثال، این جاروبرقی به‌طور اختصاصی برای آپارتمان‌های کوچک طراحی و ساخته شده و وزن آن 5‌/‌4 کیلوگرم است. موتور این جاروبرقی همان موتوری است که در دست خشک‌کن‌ها از آن استفاده می‌شود.

نکته جالب توجه این که این جاروبرقی هیچ سرو صدایی ندارد، بنابراین در استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارید. در حقیقت این یک جاروبرقی برای فضاهای کوچک است.

دوربین عکاسی دوقلو

دوربین عکاسی دوقلو

این دوربین از دو دوربین کاملا شبیه به هم ساخته شده است.

به محض این‌که کلید دیافراگم دوربین را روی یکی از دوربین‌ها فشار دهید هر دو دوربین همزمان عکس می‌گیرد و این دو تصویر بلافاصله به‌عنوان یک عکس دوقسمتی روی نمایشگر دوربین ظاهر می‌شود.

اگر بخواهید از خودتان عکس بیندازید، می‌توانید یکی از دوربین‌ها را با زاویه مورد نظرتان روی یک سطح مناسب قرار داده و از دوربین دیگر به عنوان کنترل از راه دور استفاده کنید.

بخش دانش و زندگی تبیان

منبع: کلیک