تبیان، دستیار زندگی
هفته گذشته در مراسمی از سه روحانی، سه خادم و سه نفر اعضای هیات امنای مساجد شهرستان بروجن تجلیل شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالان مساجد در شهرستان بروجن تجلیل شدند

روز جهانی مسجد

هفته گذشته در مراسمی از سه روحانی، سه خادم و سه نفر اعضای هیات امنای مساجد شهرستان بروجن تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی، امام جمعه بروجن در این مراسم با تشریح آیات و روایات اسلامی در زمینه اهمیت مسجد اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه اصلی شكل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار هستند.

حجت الاسلام غلامعلی حسین نژادیان افزود: باید برای جذب جوانان توجه ویژه‌ای به كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شود و همه مسئولان فرهنگی در این زمینه حمایت كنند.

وی اظهار داشت: امروز جهان به سوی اسلام گرایش پیدا كرده كه نشان عظمت دین اسلام است.

فرماندار بروجن نیز در این مراسم مسجد را محور توسعه دانست، گفت: ساخت و توسعه مسجد توفیقی است كه به انسان های برتر اعطا می شود.

فتاح كرمی با بیان اینكه مسجد خانه انسان های باتقواست تصریح كرد: در سایه توجه به دستورات دینی و حضور جوانان در مسجد عمل به فریضه الهی در جامعه عینیت می یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن نیز اظهار داشت: هم اكنون 85 مسجد در سطح شهرستان فعال استكه از این تعداد بیش از 22 مسجد در پرتال ملی مساجد كشور ثبت شده اند اما اكثر مساجد شهرستان فاقد امكانات اینترنتی و رایانه است.

حجت السلام مجید الهیان افزود: هدف از اجرای این طرح اطلاع رسانی جامع و همچنین ایجاد فضای مجازی برای مساجدی است تا كلیه فعالیت های جاری مسجد به سایر مساجد كشور معرفی و با آنها در ارتباط باشد.

وی تصریح كرد: از نقاط مثبت این سامانه برگزاری جشنواره برترین ها، مسابقات مختلف و وبلاگ نویسی است.

وی افزود: متولیان مسجد می توانند به نشانیwww.tebyan-masajwd.ir مراجعه و در گزینه ارتباط با ما، اطلاعات مسجد را وارد پورتال ملی مساجد كشور كنند.

به گزارش ایرنا، 30 مرداد روز جهانی مسجد نام گذاری شده است.

مركز شهرستان بروجن در فاصله 62 كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

تنظیم: هومن بهلولی