تبیان، دستیار زندگی
سومین نشست چهارسوق با 6 سخنرانی و میزگرد مدیران مدارس نمونه کشور اندونزی. 6 شهریور 1392، ساعت 16 تا 20
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت‌ نام نشست سوم چهارسوق

فعالان حوزه تعلیم و تربیت کشور فعالیت‌های مفید و جدی ولی پراکنده‌ای دارند و لازم است سازوکاری فراهم آید تا ارتباط موثری میان این افراد و نظرات ایشان برقرار شود تا هم‌افزایی مناسبی در فضای دغدغه‌ها و فعالیت‌ها به وقوع بپیوندد. نشست چهارسوق به دنبال فراهم کردن این فضای تعامل و همدلی سازنده است تا فعالان این حوزه با ایده‌ها و تجربیات یکدیگر آشنا شوند و از آن‌ها بهره بگیرند.

معرفی نشست تعلیم و تربیت چهارسوق

به یاری خدا نشست‌های اول و دوم چهارسوق با 12 سخنرانی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد. استقبال اساتید، فعالان، و علاقه‌مندان حوزه تعلیم و تربیت از نشست‌ها، نشان‌دهنده احساس نیاز جدی به شنیدن ایده‌های نو و تبادل نظر پیرامون مسایل تعلیم و تربیت است. فیلم و متن سخنرانی‌های انجام شده در دو نشست اول و دوم بر روی وب‌گاه چهارسوق قرار گرفته و قابل مشاهده و دریافت است. بازدیدکنندگان از وب‌گاه می‌توانند نظرات و نقدهای خود را در مورد هر سخنرانی در قسمت پایین همان سخنرانی بنویسند.

دبیرخانه چهارسوق تلاش دارد در حد توان خود فضای مناسبی را جهت مطرح، نقد، و بررسی کردن ایده‌های نوی بومی در این حوزه فراهم آورد. از آن‌جایی‌که برگزاری این نشست‌ها با لطف خدا و با استقبال، همکاری، و پیگیری دغدغه‌‌مندانه عزیزان شرکت‌کننده همراه بوده با وجود ضعف‌ها، روند کیفی رو به رشدی را داشته است. با توجه به ماهیت نشست چهارسوق که نشستی عمومی و مشارکتی است، عزیزانی که علاقه‌مند به همکاری در روند برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی، و برگزاری نشست هستند می‌توانند برگه همکاری با چهارسوق را پر کنند تا پس از بررسی در دبیرخانه و در صورت فراهم بودن شرایط همگی از کمک‌های این عزیزان بهره‌مند شویم.

http://www.chaharsoogh.ir

برنامه نشست سوم

سومین نشست چهارسوق در روز چهارشنبه 6/ شهریورماه/ 92 ساعت 16 تا 20 در تماشاخانه مهر حوزه هنری (پل حافظ) با حضور سخنرانان داخلی و مهمان‌هایی از کشور اندونزی برگزار خواهد شد. نشست در روز چهارشنبه و با ظرفیت محدود برگزار می‌شود و درصورت تکمیل ظرفیت، اولویت با بزرگوارانی خواهد بود که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند.

نشست سوم دارای سه بخش سخنرانی‌، گفتگو و پرسش و پاسخ با سخنرانان، و آشنایی با روش‌های آموزشی و تربیتی تعدادی از مدرسه‌های کشور اندونزی می‌باشد که در ادامه شرح داده می‌شود.

سخنرانی‌ها

مانند نشست‌های گذشته سخنرانی‌های ارائه‌دهندگان بخش اصلی نشست را تشکیل می‌دهد. در این بخش شرکت‌‌کنندگان با شش سخنرانی با موضوعات مختلف مرتبط با تعلیم و تربیت روبرو خواهند شد. در این سخنرانی‌ها ایده‌های نو و قابل استفاده، به مخاطبان معرفی می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند با پیگیری موضوع آن را در روش آموزشی و تربیتی خود یا مجموعه مدنظر خود به‌کار گیرند. بخشی از این ایده‌ها به صورت عمومی توسط معلمان و مربیان قابل استفاده است و بخشی دیگر رویکردهای تخصصی هر درس را هدف گرفته‌اند. برخی از سخنرانی‌ها را نیز به مباحث کلان‌تری مانند الگوهای اداره مدرسه می‌پردازند.

پس از برگزاری نشست، فیلم تعدادی از سخنرانی‌ها با نظر دبیرخانه چهارسوق و به تدریج، با کیفیت متوسط، بر روی وب‌گاه قرار خواهد گرفت و فیلم همه سخنرانی‌ها با کیفیت بالا بر روی دی.وی.دی. قابل تهیه خواهد بود. فیلم همه سخنرانی‌های نشست‌های اول و دوم، با کیفیت متوسط، بر روی وب‌گاه در دسترس می‌باشد.

در ادامه عنوان، موضوع، گروه مخاطب پیشنهادی برای هر سخنرانی، و معرفی مختصر سخنرانان نشست سوم را ملاحظه خواهید کرد:

ثبت‌نام نشست سوم

آشنایی با مدارس نمونه کشور اندونزی

با توجه به وجود زمینه‌های مشترک دینی و فرهنگی و دغدغه‌های مشترک فعالان تعلیم و تربیت در کشورهای اسلامی، نیاز به تعامل و تبادل نظر میان اهالی تعلیم و تربیت این کشورها به خوبی احساس می‌شود.

در سومین نشست چهارسوق، میهمان چند تن از مدیران و موسسان تعدادی از مدرسه‌های موفق کشور اندونزی هستیم. این مدرسه‌ها، از مراکز برتر کشور اندونزی از نظر آموزشی و تربیت دینی هستند و برخی از آن‌ها چندین بار عنوان بهترین مدرسه‌های کشور را کسب کرده‌اند.

در این بخش از نشست، حاضرین به طور عمومی با فضای تعلیم و تربیت در کشور اندونزی و برخی الگوهای اجرا شده در مدرسه‌های ذکر شده آشنا می‌شوند.

تعامل و ارتباط با سخنرانان

در نشست سوم امکان ارتباط جدی‌تر حاضران و سخنرانان فراهم است. شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش‌های درنظر گرفته شده به صورت چهره به چهره با سخنرانان گفتگو کنند. همچنین درخواست‌های کتبی شرکت‌کنندگان در قالب فرم‌های ارتباطی در اختیار سخنرانان قرار خواهد گرفت.

به تناسب نوع درخواست و شرایط مربوطه، امکان پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و پیگیری‌های احتمالی بعدی توسط سخنرانان وجود خواهد داشت.

ثبت‌ نام

تاکنون برگزاری نشست‌های چهارسوق با تلاش مضاعف اعضای دبیرخانه و کمک‌های مالی و امکاناتی مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی همراه بوده است. با توجه عدم امکان استفاده از کمک‌های مالی بیرونی به شکل جدی پس از این، مشارکت شرکت‌کنندگان در تامین هزینه‌های نشست برای ادامه برگزاری نشست‌ها ضروری است و برگزاری نشست‌ها بدون آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

درصورتی که عضو وب‌گاه چهارسوق هستید، وارد حساب کاربری خود شده، به بخش ثبت‌نام نشست سوم مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید. در صورتی که عضو وب‌گاه نیستید، یا فرم عضویت وب‌گاه را پر کرده و پس از تایید عضویت، ثبت‌نام نمایید، و یا فرم ثبت‌نام نشست سوم را که برای غیر اعضای وب‌گاه درنظر گرفته شده تکمیل کنید.

بر اساس الگویی که برای محاسبه و پرداخت هزینه شرکت در سومین نشست چهارسوق در نظر گرفته شده است، بلیت این نشست در چند نوع و پس از پایان برنامه و در محل نشست عرضه می‌شود. تصمیم‌گیری درباره تهیه کردن یا نکردن بلیت با شرکت‌کننده خواهد بود. پس از برگزاری نشست چنانچه شرکت‌کننده از نشست بهره برده باشد، بلیت را تهیه کرده و هزینه آن را به‌صورت نقدی پرداخت یا به شماره کارت اعلام شده واریز می‌نماید. درصورتی‌که شرکت‌کننده حضور در این نشست را برای خود غیر مفید تشخیص دهد، می‌تواند بلیت نشست را تهیه نکند. این شیوه به شرکت‌کننده این امکان را می‌دهد که در صورت بهره‌مندی نسبی از نشست هزینه آن را بپردازد و به دبیرخانه چهارسوق کمک می‌کند تا کیفیت نشست‌ها را ارتقا بخشد.

جهت ثبت نام کلیک کنید.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی چهارسوق

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی