تبیان، دستیار زندگی
شوهرم معتاد بد بین است ودست بزن زیادی هم دارد نمی دانم چه کارکنم می خواهم طلاق بگیرم !!!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شوهرم معتاد است


شوهرم معتاد و بدبین است و دست بزن هم دارد نمی دانم چه کارکنم می خواهم طلاق بگیرم !!!

اعتیاد همسر

شاید شما چنین جملات را زنانی که گرفتار شوهر معتاد هستند شنیده اید ! نمی دانم شما با طلاق موافق هستید ،یا صبر وتحمل ؟ شما خودتان جای او بودید چه کار می کردید ؟

یک سۆال « آیا فرد مبتلا به اعتیاد ، از معتاد بودن خودش خوشحال هست ؟ » مطمئن  باشید که بیشترآنها از اعتیاد خود به شدت رنج می برند !! به خصوص وقتی زن وفرزند دارند. اگر این حقیقت را قبول دارید ، پس به فرد معتاد به عنوان  فرد « مریض » نگاه کنید ودر صدد مداوای او باشید .

بهترین فردی که قادر است که فرد معتاد را نجات بخشد ، همسر اوست!!

شاید این جمله را اغراق آمیز و به دور از واقعیت بدانید !! باور کنید همین گونه است ؛ بنده با تجربه مشاوره ام به این حقیقت رسیده ام .

اگر بپذیریم که فرد معتاد از وضیعت خود ناراحت است ؛ پس باید با او همدردی وهمدلی کرد تا آماده ترک شود .

شخص معتاد دارای روحیه ضعیفی است که باعث می شود که  تا به وسیله مواد مخدر آرامش روحی نسبی کسب کند . این شخص خودش از حالت خود ناراضی است ولی قدرت روحی لازم را ندارد تا بر نفس خود ویا دوستان فاسد خود ، پیروز شود واعتیاد خود را کنار بگذارد ؛ از این رو هرگونه سرزنش ویا درمقابل اوایستادن، کار را پیچیده تر می کند ، برای رفع اعتیاد او باید درکنار اوقرار گرفت تا او آرام آرام قدرت روحی بیشتری بگیرد وقادر برترک چیزی که خودش هم ناراضی است ، شود .

در ما هم  بعضی صفات بد وجود دارد که خودمان ناراضی هستیم  ، ولی به علت عدم درک وهمراهی دیگران ، بر خلاف میل خودمان در صفت بدمان بیشتر پافشاری می کنیم !! کمی فکر کنید آیا این گونه نیست ؟ !! برای ترک اعتیاد شوهرتان ، با صبر وحوصله گام های زیر را برداریم ، انشالله پس مدت زمانی همسرتان  خودش شروع به پاک شدن خواهد نمود.

گام اول : همدردی

از امروز بیایید به جای غُر زدن و تحقیر کردن ، در کنار اوقرار بگیرید ! کنارش با محبت بنشنید ودست نوازش خودتان را بر سر او بکشید ( این کار به عنوان تأیید اعتیاد اونیست بلکه مرحله ای برای آماده کردن اوبه ترک اعتیاد ) وابراز محبت وعلاقه کنید و به او مانند شوهری موفق وخوب بنگرید .

قبول این کار سخت است ولی اگر بپذیرید که شوهرتان « بیمار » است نه « مجرم » کار ساده تر می شود. با هر بیماری این گونه عمل می کنیم تا آرام آرام از بیماری نجات یابد . برای این که این مرحله را قبول نمایید وقدرت عمل کردن بیابید ،به آینده نجات شوهر  وزندگی تان فکر کنید ؛ اصلاً نجات خودتان از این معضل  که بیش از هرکسی  دیگر گرفتار هستید فکر نمایید . وباور کنید که  « طلاق » حتی از همین شوهر معتاد به ضرر شما وفرزندانتان است !!

سعی کنید خودتان وفرزندانتان  محیط گرم ومحترمانه فراهم کنید ؛ به گونه ای که شوهرتان در خانه احساس راحتی کامل نماید وحضور خود در جمع اعضای خانواده اش لذت ببرد .با ایجاد کردن جو گرم ومحترمانه در خانه : شوهرتان بر تداوم پاک بودن ، تشویق نمایید ، واو باکسب قدرت روحی ،  خودش به تداوم وپایداری در  « پاک بودن »  مشتاق شود

گام دوم : رابطه جنسی خوب

افراد معتاد از نظر ارتباط جنسی ضعیف شده  واین امر  بر استرس و ناراحتی آنها می افزاید  و بدتر آن که عموماً موجب بدبینی نسبت به همسرش می شود؛  که این ضعف جنسی و بدبینی به زنش ، روابط  زناشویی شان  را نیز بدتر می کند ؛ هر گونه حرکت همسرش را ، خیانت تلقی می کند وبا عصبانیت برخورد شدید می کند . این بازتاب نادرست با زنش ،اولاً مرد را به سمت اعتیادبیشتر از قبلاً سوق می دهد وثانیاً با برخورد نادرست با همسرش جو خانه رامتشنج تر از قبل می کند وباز تاب همسرش از این بدبینی  ، عصبانیت مرد را بیشتر می کند .

بنابراین سعی کنید روابط جنسی هر چند محدود داشته باشید. این کار اولاً : موجب می شود که مرد احساس قدرت در برآوردن حوایج جنسی همسرش،  نماید وبدبینی اش نسبت به اوکمتر شود  ثانیاً « زن » هم نسبتا از این ارتباط لذت برده وتا حدوی آرامش می گیرد وآماده تحمل بیشتر شوهرش خواهد شد ثالثا ً خشونت مرد کمتر خواهد شد وآرامش نسبی به خانه بر می گردد .

گام سوم : آماده ترک کردن

پس مدتی که این روابط برقرار شود ، مرد قدرت روحیه  گرفته وآماده پذیرش تر ک خواهد شد . وزمانی که شما اورا آماده می بینید ( دقت کنید، عجله نکنید ) با محبت از او بخواهید که مقدار استفاده از مواد اعتیاد را کم کند . اگر شما درست وخوب عمل کنید ، خودش داوطلب ترک خواهد شد . تا چنین جمله ای گفت از او بخواهید به آرامی ترک کنند . در این مرحله می توانید از پزشک مربوطه کمک فکری وعلمی بگیرید تا به تدریج ترک کند . ومصرف مواد غذایی گرم در ترک اعتیاد مفید است .

گام چهارم:بازی سازی شخصیت شوهر درخانه وخانواده

تمام نیروتان در این بگذارید که جایگاه وشخصیت شوهرتان را  اول ، در خانه ودوم در اقوام بازسازی شود . نگاه شما به شوهرتان دراین کار بسیار مهم است . تعریف واحترام شما به شوهرتان ، موجب تثبیت ایشان خواهد شد . لحن محبت آمیز ومحترمانه شما در بازسازی شخصیت نقش فراوان دارد . این بازسازی در توانمند شدن روحی مۆثر است.

سعی کنید خودتان وفرزندانتان  محیط گرم ومحترمانه فراهم کنید ؛ به گونه ای که شوهرتان در خانه احساس راحتی کامل نماید وحضور خود در جمع اعضای خانواده اش لذت ببرد .با ایجاد کردن جو گرم ومحترمانه در خانه : شوهرتان بر تداوم پاک بودن ، تشویق نمایید ، واو باکسب قدرت روحی ،  خودش به تداوم وپایداری در  « پاک بودن »  مشتاق شود .

شوهرم معتاد است

گام پنجم :پر کردن اوقات فراغات با تفریحات سالم

اوقات فراغت خود وشوهرتان را با تفریحات سالم پر کنید . با رفتن به پارک ویا خارج از شهر ، یک روز شاد و گرم را فراهم نمایید . از فرصت هایی که می توانید با او عشق بازی کنید ، هیچ غفلت نکنید واز بیان افتخار کردن خودتان به وجود چنین شوهری ،  فراموش نکنید . در زمان مناسب جملات سازند ونیرو بخش به اوبگویید . واز بیان هر گونه جمله منفی خوداری کنید . به هرحال « زن » می تواند با هنر های زنانه خود « مرد» را اسیر خود نماید.

لطفاً اگر به نتیجه رسیدید به عنوان شکر این نعمت  ، تجربیات خود را به دیگران هم باز گو کنید و خانواده تبیان را از این پیروزی خود آگاه کنید.

غلام عباس سر شور خراسانی

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط:

زناشویی با چاشنی احساس

عشق راهدیه دهید

معجزه خانواده های خوشبخت

عشقم واقعیه اگه...

اندیشمندانه عاشقی کنید

جاودانگی یک عشق

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.