تبیان، دستیار زندگی
سنسورهای شناسایی اثر انگشت و دوربینی با دو فلش، شاید داغ ترین ویژگی های آیفون جدید باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از آیفون 5S چه بخواهیم؟


سنسورهای شناسایی اثر انگشت و دوربینی با دو فلش، شاید داغ ترین ویژگی های آیفون جدید باشد.

از آیفون 5s چه بخواهیم؟

اگر بتوانیم روی شایعه های اینترنتی حساب کنیم، قرار است آیفون جدید 10 سپتامبر رونمایی شود.

اگر این اتفاق بیفتد، آیفون در 12 ماه خود را آپدیت کرده است. هرچند که هنوز نمی دانیم در سر تیم کوک و اطرافیانش چه می گذرد، اما با توجه به شایعات و آنچه از iOS7 می دانیم، می توانیم حدس هایی بزنیم!

در اینجا 5 مورد از انتظارات قابل پیش بینی ما از آیفون جدید را بیان می کنیم.

آیفون 5S و خواهر کوچکش 5C!

مراسم نامگذاری اپل برای آیفون دیگر روتین شده است. یک بار عدد است (آیفون 3G، آیفون 4، آیفون 5). ورژن بعدی با یک “S”‌ می آید (آیفون 3GS، آیفون 4S). امسال باید سال “S”‌ باشد!

البته اپل می توانست طرحی نو در این برنامه نام گذاری بیندازد و آیفون خود را صرفاً "آیفون جدید" بنامد! همانطور که آیپدهای خود را نام گذاری کرد، به جای آنکه بگوید آیپد3 یا آیپد4.

به نظر می رسد آیفون 5S پرچمدار جدید اپل باشد، اما شاید گوشی جدیدی در سری گوشی های آیفون با قیمت پایین تر در همین زمان عرضه شود، گوشی که مردم آن را آیفون 5C می نامند.

از آیفون 5s چه بخواهیم؟

آیفون 5C باید قاب پشتی پلاستیکی در رنگ های متنوع داشته باشد.

فناوری لمسی حسابی!

سال گذشته، اپل شرکتی به نام آتن تک معرفی کرد که چیپ هایی برای حسگرهای اثر انگشت می سازد. این حسگرها برای شناسایی دقیق افراد بر اساس ویژگی های منحصر بفرد مانند اثر انگشت آنها، به منظور اهداف امنیتی طراحی شده است.

بر اساس گزارش ها، اپل قصد دارد این حسگر را در آیفون 5S قرار دهد؛ اما چرا؟

این برنامه می تواند دیفالت باز کردن قفل گوشی باشد و یا به عنوان برنامه ای مجزا با اهدافی دیگر. به عنوان مثال اپل می تواند سیستم امنی برای پرداخت موبایلی طراحی کند. با این حساب شما برای پرداخت ها و آزاد کردن پول خود، از اثر انگشت تان استفاده می کنید؛ و یا برای ورود به ساختمان یا محل کار خود از آیفون تان استفاده می کنید.

طرح چنین سنسوری می تواند یک بازی تبلیغاتی باشد، و یا بالاخره شروعی برای افزونه های کاربردی موبایل ها باشد.

این گوشی احتمالا دوربینی حداقل 8 مگاپیکسلی یا بالاتر دارد. برای مقایسه، گوشی جدید موتورولا، موتو ایکس، دوربین 10 مگاپیکسلی و گوشی سامسونگ گلکسی S4، دوربین 13 مگاپیکسلی دارد. اما پدر واقعی دوربین های تمام گوشی های هوشمند، دوربین گوشی نوکیا Lumia 1020 است که 41 مگاپیکسل است

طراحی صاف و ساده!

اپل در ماه جون سیستم عامل iOS7 را معرفی کرد که هم در آیفون و هم در آیپد به کار رفته است. طراحی این سیستم عامل را طراحی صاف (flat design) می نامند. این طرح از ویژگی های همیشگی اپلیکیشن ها اجتناب می کند و طراحی ساده و آینده نگر تر را ترجیح می دهد. همه ی اپلیکیشن ها دارای طراحی ساده تر با رنگ های ساده تر است.

از آیفون 5s چه بخواهیم؟

این تغییرها در iOS7 مشاهده می شود. حتی فونت کلمات در اپلیکیشن ها ساده تر و باریک تر و دکمه ها بدون کادر شده اند. اما به هر حال کاربری iOS7 تغییر چندانی نکرده است. اگر با آیفون و آیپد الان می توانید کار کنید، با iOS7 نیز مشکلی نخواهید داشت!

دوربینی زیبا با دو فلش

شایعه ها حاکی از آن است که آیفون جدید دارای دو فلش LED است. بر اساس گزارش ها، فلش های متفاوت شامل سفید، و به نوعی رنگ زرد کمرنگ برای گرفتن عکس های طبیعی تر در فضای بسته است.

به هر حال این گوشی احتمالا دوربینی حداقل 8 مگاپیکسلی یا بالاتر دارد. برای مقایسه، گوشی جدید موتورولا، موتو ایکس، دوربین 10 مگاپیکسلی و گوشی سامسونگ گلکسی S4، دوربین 13 مگاپیکسلی دارد. اما پدر واقعی دوربین های تمام گوشی های هوشمند، دوربین گوشی نوکیا Lumia 1020 است که 41 مگاپیکسل است!

از آیفون 5s چه بخواهیم؟

هم چنین اپل 4 حالت برای دوربین آیفون 5S تعریف کرده است: حالت  “square”‌ که عکس هایی به سبک اینستاگرام می گیرد، حالت ویدئو، حالت پانوراما و حالت نرمال.

"سیری" باهوش تر!

موفقیت اپل، وابسته به پیشرفته تر کردن برنامه هایش است. "سیری" می تواند نتایج بهتر و کاربردی تری برای کاربرانش داشته باشد. می تواند جنبه های بیشتری از آیفون را در بر بگیرد. شما می توانید به آن بگویید که با کسی تماس بگیرد، رادیوی آیتونز را کنترل کند یا پیام های صوتی را برای شما پخش کند. هم چنین می توانید انتخاب کنید که "سیری" از صدای زن استفاده کند یا مرد!

شما از آیفون 5S چه می خواهید؟!

ترجمه: راضیه کتابچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: readwrite