تبیان، دستیار زندگی
شرکت فناوری اطلاعات گارتنر اعلام کرد فروش جهانی تلفن های هوشمند در 3 ماهه دوم سال 2013 افزایش یافته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامسونگ همچنان صدرنشین تلفن‌های هوشمند


شرکت فناوری اطلاعات گارتنر اعلام کرد فروش جهانی تلفن های هوشمند در 3 ماهه دوم سال 2013 افزایش یافته است. به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، فروش تلفن های همراه در سراسر جهان به 435 میلیون دستگاه رسیده است. در این بین فروش تلفن های هوشمند نیز به 225 میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به سال قبل افزایش 46.5 درصدی را نشان می دهد.

سامسونگ همچنان صدرنشین تلفن‌های هوشمند

در عین حال فروش کلی تلفن های مرکب Feature phones به 210 میلیون دستگاه رسیده است که کاهش 21 درصدی را نسبت به سال 2012 نشان می دهد.

بر اساس اعلام گارتنر، بالاترین نرخ رشد فروش تلفن های همراه در آسیا، امریکای لاتین و اروپای شرقی گزارش شده است.

در 3 ماهه دوم 2013 ، تلفن های هوشمند 51.8 درصد فروش تلفن های همراه را تشکیل می دهند همین افزایش فروش موجب شده فروش تلفن های هوشمند برای نخستین بار از فروش تلفن های مرکب بالاتر برود.

تلفن های هوشمند قابلیت های بسیاری دارند و می توان با استفاده از آنها به اینترنت متصل شد. اما در مقابل تلفن های همراه مرکب عملکردها و قابلیت های کمتری دارند و ارزان ترند.

تحلیل گران می گویند تحقیقات گارتنر شگفت انگیز نیست چرا که تلفن های هوشمند استفاده از اینترنت و بازی های متنوع آن لاین را برای کاربر امکان پذیر کرده و به همین دلیل این گوش ها با اقبال عمومی رو به رو می شوند.

بر اساس اعلام گارتنر در زمینه سیستم عامل، اندروید گوگل 79 درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. پس از آن iOS اپل قرار دارد که 14.2 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل مایکروسافت نیز در رتبه سوم قرار دارد

بر اساس اعلام گارتنر، سامسونگ همچنان در صدر پرفروش ترین تلفن های هوشمند در سراسر جهان قرار دارد و سهم بازار آن به 31.7 درصد رسیده است. این شرکت بیش از 71 میلیون دستگاه از تلفن های هوشمند خود را طی آوریل تا ژوئن 2013 به فروش رسانده است.

اکنون اپل 14.2 درصد از این بازار را در اختیار دارد که نسبت به 18.8 درصد سال گذشته، افت نشان می دهد. این شرکت 31 میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته است.

سامسونگ همچنان صدرنشین تلفن‌های هوشمند

شرکت های ال جی الکترونیک، لنوو و ZTE در رتبه های سوم تا پنجم فهرست پرفروش ترین تلفن های هوشمند قرار دارند. این شرکت ها به طور قابل توجهی در حال افزایش سهم خود از بازار تلفن های هوشمند هستند.

در زمینه تلفن همراه به صورت کلی، سامسونگ همچنان در رتبه نخست قرار دارد و نوکیا، اپل ال جی  و ZTE در رتبه های بعدی ایستاده اند.

بر اساس اعلام گارتنر در زمینه سیستم عامل، اندروید گوگل 79 درصد از سهم بازار را دراختیار دارد. پس از آن iOS اپل قرار دارد که 14.2 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل مایکروسافت نیز در رتبه سوم قرار دارد.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهر