تبیان، دستیار زندگی
رئیس پلیس کشور با بیان اینکه سند فرهنگ عفاف و حجاب در سال آخر دولت خاتمی به تصویب رسید اما نه وی و نه احمدی نژاد آن را اجرا نکردند گفت: سند جدید فرهنگ عفاف و حجاب تا سه ماه آینده به تصویب می رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرنوشت سند عفاف و حجاب در سه دولت!


رئیس پلیس کشور با بیان اینکه سند فرهنگ عفاف و حجاب در سال آخر دولت خاتمی به تصویب رسید اما نه وی و نه احمدی نژاد آن را اجرا نکردند گفت: سند جدید فرهنگ عفاف و حجاب تا سه ماه آینده به تصویب می رسد.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم تقدیر از خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه تبلیغات لباس در فضای مجازی صنف پوشاک با همکاری نیروی انتظامی وظیفه نظارتی دارند. البته برخی افراد با مدسازی سعی می کنند ذائقه مردم را تغییر دهند که این موضوع خلاف است. توزیع کنندگان پوشاک باید بر این حوزه نظارت داشته باشند ضمن اینکه جلساتی با نیروی انتظامی در این خصوص برگزار شده است.

سردار احمدی مقدم

رئیس پلیس کشور  در پاسخ به سوالی که در  مورد انتقادات دکتر روحانی در مورد برخی طرح های امنیت اخلاقی گفت: نظر نیروی انتظامی را در خصوص طرح های امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب به رئیس جمهور منتقل کرده ایم، ضمن اینکه طرح فرهنگ عفاف و حجاب در حال نوسازی است که فکر می کنیم ظرف سه ماه آینده سند فرهنگ عفاف و حجاب به روز شود. نیروی انتظامی در این حوزه سیاست گذار نیست و تنها اجرا کننده قانون است. امیدواریم دولت جدید نیز در این حوزه مشارکت داشته باشد.

وی  ادامه داد: سند فرهنگ عفاف و حجاب در سال پایانی دولت آقای خاتمی تهیه و تدوین شده بود که خودشان نیز به آن انتقاد داشتند. در دوره احمدی نژاد چالش بر سر این موضوع داشتیم و دولت او نیز این قانون را اجرا نکرد. امیدواریم با نوسازی سند این قانون اجرایی شود. هر وظیفه ای که بر عهده نیروی انتظامی قرار داده شود به آن عمل می کنیم.

ممکن است هر فردی با هر خودرویی اقدام به ایجاد مزاحمت و دور دور کند البته ما نباید فرهنگ تجمل گرایی را ترویج کنیم. البته ما پیشنهاد داده ایم تعرفه واردات این خودروهای لوکس افزایش پیدا کند نه اینکه به آنها ارز مرجع  بدهند تا این مدل خودروها را وارد کشور کنند. برخی از رانندگانی ماشینهای میلیاردی سوار می شوند رفتار تکبرآمیزی دارند و جریمه 100 هزار تومانی برای آنها ارزشی ندارد

ماجرای حمله اراذل و اوباش به خودروی رئیس پلیس کشور

احمدی مقدم با بیان اینکه بدحجاب ها بیایند و بگویند که امروز نوبت ماست و زنان با حجاب باید بیایند چادر را از سرشان بردارند درست نیست، تاکید کرد: قبل از ماه مبارک رمضان با خانواده در کرج در حال تردد بودم که فردی به صورت خلاف جهت از روبرو حرکت می کرد، وقتی خودرو را متوقف کردم و به او گفتم که مسیر را باز گردد او به سمت خودرو حمله کرده و به کاپوت ماشین خسارت وارد کرد البته بلافاصله محافظانم وارد عمل شده و او را دستگیر کردند اما چون مردم در منطقه حضور داشتند به آنها گفتم که رهایش کنند که مردم فکر نکنند ما از قدرت مان سوء استفاده می کنیم. البته با تحقیق مشخص شد که این فرد از اراذل و اوباش آن محله بوده است.

وی افزود: قاعده کلی وجود ندارد که بگوییم به دلیل تغییر دولت گستاخی ها بیشتر شده است البته ممکن است برخی از این موارد در سطح جامعه رخ دهد.

انتقاد احمدی مقدم از ورود خودروهای لوکس با ارز مرجع

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس چه برنامه‌ای برای افرادی که اقدام به دوردور با خودروهای لوکس می کنند دارد گفت: ممکن است هر فردی با هر خودرویی اقدام به ایجاد مزاحمت و دور دور کند البته ما نباید فرهنگ تجمل گرایی را ترویج کنیم. البته ما پیشنهاد داده ایم تعرفه واردات این خودروهای لوکس افزایش پیدا کند نه اینکه به آنها ارز مرجع  بدهند تا این مدل خودروها را وارد کشور کنند. برخی از رانندگانی ماشینهای میلیاردی سوار می شوند رفتار تکبرآمیزی دارند و جریمه 100 هزار تومانی برای آنها ارزشی ندارد.

نظر نیروی انتظامی را در خصوص طرح های امنیت اخلاقی و عفاف و حجاب به رئیس جمهور منتقل کرده ایم، ضمن اینکه طرح فرهنگ عفاف و حجاب در حال نوسازی است که فکر می کنیم ظرف سه ماه آینده سند فرهنگ عفاف و حجاب به روز شود. نیروی انتظامی در این حوزه سیاست گذار نیست و تنها اجرا کننده قانون است. امیدواریم دولت جدید نیز در این حوزه مشارکت داشته باشد

وی در پایان با بیان اینکه یکسال حکم ماموریتش در نیروی انتظامی تمدید شده است، تصریح کرد: فکر می کنم وقتی بدانیم که به انتهای زمان فعالیتمان در یک حوزه رسیده ایم این امر موجب تحرک شده و باعث می شود عقب ماندگی ها جبران شود. تلاش می کنم تا هنگامی که نیروی انتظامی را تحویل رئیس بعدی می دهم کمبودها به حداقل رسیده باشد.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : مهر