تبیان، دستیار زندگی
فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان در سال گذشته از سوی نشریه اقتصادی فوربس اعلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پردرآمدترین نویسندگان جهان


فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان در سال گذشته از سوی نشریه اقتصادی "فوربس" اعلام شد.

پردرآمدترین نویسندگان جهان

مجله فوربز طبق سنت هرسال پردرآمدترین نویسندگان جهان را درحالی اعلام کرد که چهره‌های سرشناسی چون «استفن کینگ»، «جی.کی رولینگ» و «دنیل استیل» در میان آنها به چشم می‌خورد.

«ای.ال. جیمز»، نویسنده‌ی رمان پرفروش «50 طیف خاکستری» صدرنشین جدول پردرآمدترین نویسندگان فوربس است. وی طی 13 ماه اخیر 95 میلیون دلار از محل فروش مجموعه کتاب‌هایش به دست آورده است.

«جیمز پترسون» دومین نویسنده‌ای است که در این رده‌بندی دیده می‌شود. خالق «ساحره و جادوگر» از 12 ژوئن 2012 تا کنون در سال 2013 بالغ بر 91 میلیون دلار به سرمایه‌اش اضافه کرده است.

سومین نویسنده‌ی فهرست امسال «سوزان کالنیز» خالق رمان‌های «بازی‌های گرسنگی» است که 55 میلیون درآمد داشته است. اکران فیلم اقتباسی رمان اول او از این چندگانه به فروش چشمگیر این آثار بسیار کمک کرد.

«بیل اوریلی» نویسنده‌ی «کشتن لینفکن» چهارمین نامی است که در جدول فوربس خودنمایی می‌کند. وی در سال‌ گذشته 28 میلیون دلار درآمد ادبی داشته است.

«دنیل استیل» که از معروفترین رمان‌نویسان جهان به حساب می‌آید‌، این‌بار رتبه پنجم را کسب کرده است. وی طی 40 سال فعالیت ادبی 128 عنوان کتاب به چاپ رسانده و این به معنای انتشار میانگین سه کتاب در سال است. کتاب‌های او بیش از 600 میلیون نسخه فروش داشته‌اند و در 12 ماه گذشته 26 میلیون دلاری را نصیب وی کردند.

«جف کنی» نویسنده‌ی بعدی در فهرست پردرآمدترین‌ها است که سود 24 میلیون دلاری از فروش کتاب‌هایش او را در رتبه‌ی ششم فهرست فوربس نشانده است.

مجموعه رمان‌های «بچه بزدل» او طی سال‌ گذشته در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفت و تا کنون سه اثر سینمایی با الهام از آن‌ها ساخته شده‌اند. کتاب «سومین چرخ» او سال گذشته بیش از یک میلیون و 400 هزار نسخه فروش داشت.

نویسنده‌ی بعدی «ژانت ایوانوویچ» است که در این بازه‌ی زمانی 24 میلیون درآمد کسب کرده است.

در فهرست مجله فوربس اسم «نورا رابرتز» رتبه‌ هشتم را به خود اختصاص داده است. او که در سال گذشته 23 میلیون دلار درآمد داشته‌، لقب ملکه‌ی کتاب‌های دیجیتالی را یدک می‌کشد. در سال گذشته بیش از سه میلیون و 200 هزار نسخه از رمان‌های او در دنیای دیجیتال به فروش رفتند.

«دنیل استیل» که از معروفترین رمان‌نویسان جهان به حساب می‌آید‌، این‌بار رتبه پنجم را کسب کرده است. وی طی 40 سال فعالیت ادبی 128 عنوان کتاب به چاپ رسانده و این به معنای انتشار میانگین سه کتاب در سال است

«دن براون»، نویسنده‌ی معروف کتاب «رمز داوینچی» سال پیش با انتشار «دوزخ» انقلاب دیگری در بازار کتاب آفرید. کتاب‌های اخیر او یعنی «نماد گمشده» و «دوزخ» فروشی 22 میلیونی دلاری را در 12 ماه اخیر برای وی به ارمغان آوردند.

«استفن کینگ»، جنایی‌نویس سرشناس آمریکایی که آثاری چون «مسیر سبز‌»، «رستگاری در شائوشنگ» و «درخشش» را به دنیای سینما عرضه کرده، سال گذشته 20 میلیون دلار به سرمایه‌ خود افزوده است. «زیر گنبد» و ادامه ‌رمان «درخشش» در ماه‌های اخیر روانه‌ بازار کتاب شدند و به سرعت از سوی کمپانی‌های تلویزیونی مورد استقبال قرار گرفتند.

«جان گریشام»، نویسنده‌ی رمان‌های حقوقی که بسیار مورد توجه سینماگران و کمپانی‌های تلویزیونی هستند،‌ با 18 میلیون دلار سرمایه دوازدهمین نویسنده‌ پردرآمد سال از دیدگاه فوربس لقب گرفت. هجدهمین رمان او با عنوان «شیاد» یکی از پرطرفدارترین تریلرهای جنایی سال شد و دومین رمان با جلد سخت در فهرست پرفروش‌ترین‌های سال 2012 لقب گرفت.

بخش ادبیات تبیان

منبع: ایسنا