تبیان، دستیار زندگی
یک وب سایت چینی به نام WeiPhone تصویری از بسته بندی پلاستیکی آیفون جدید به نام iPhone 5C را منتشر نموده است. حال کارشناسان بر این باورند که این تصویر مربوط به بسته بندی آیفون ارزان قیمتی است که مدت ها است شایعه وجود آن به گوش می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیفون ارزان قیمت در راه است؟


یک وب سایت چینی به نام WeiPhone تصویری از بسته بندی پلاستیکی آیفون جدید به نام iPhone 5C را منتشر نموده است. حال کارشناسان بر این باورند که این تصویر مربوط به بسته بندی آیفون ارزان قیمتی است که مدت ها است شایعه وجود آن به گوش می‌رسد.

آیفون ارزان قیمت در راه است؟

عکس بالا که ساعاتی قبل در سایت های چینی یافته شده، یک سبد از جعبه های مخصوص بسته بندی آیفون 5C را نشان می دهد و هر چند هنور نمی توان اصالت این بسته بندی را تایید کرد؛ ولی به نظر می رسد بالاخره نامی با مفهوم برای آیفون ارزان قیمت و رنگارنگ اپل لو رفته باشد، یا شاید هم نمونه هایی قلابی برای سنجش افکار عمومی نسبت به این نامگذاری جدید!؟

C می تواند معادل Color رنگ در نظر گرفته شود، یا با کمی چاشنی طنز معادل Cheap ارزان که هر دو در مورد آیفون ارزان قیمت و ساخته شده از پلاستیک های رنگی، صدق می کنند.

چیزی که باعث می شود با دیده تردید به این نام بنگریمظ¬ این است که این روزها اپل می تواند نام محصولات را در نزدیکی زمان معرفی، نهایی کند و از آنجا که پسوند هایی نظیر 5C در پشت خود محصول درج نمی شوند، بنابراین فقط می ماند دفترچه های راهنما و بسته بندی که ساخت شان در حجم انبوه، نیاز به 2 ماه زمان (مدت باقی مانده به رونمایی احتمالی) ندارد.

آیفون ارزان قیمت در راه است؟

اما خود بسته بندی از جنس مقوا نیست و بیشتر شبیه بسته بندی های خانواده آیپاد است که برای محصولی ارزان تر، منطقی به نظر می آید (هرچند آیپد مینی هم عضو ارزان تر خانواده آیپد است ولی جعبه مقوایی دارد.)

نکته جالب این است که حرف C در داخل مربعی گوشه گرد قرار گرفته یعنی نماد تمام دستگاه های مبتنی بر iOS از ابتدا تاکنون. اما پسوندی که در اینجا استفاده شده شبیه دیگر پسوندهای محصولات های اپل مثل "mini" و "nano" یا حتی 3GS و 4S نیست.

اگر قرار باشد 5C را یک روش ناگذاری جدید در نظر بگیریم آن وقت، بد نیست نظرتان راجع به نامگذاری آیفون 5X برای آیفونی بزرگتر از 4 اینچ را هم بگویید.

سامسونگ در آخرین کهکشانی خود از اینفرارد بهره برده است. حالا نوبت شما است که آیفون خود را به یک ریموت‌کنترل همه کاره تبدیل کنید. اپل تاکنون از ورود اینفرارد به آیفون و iOS جلوگیری کرده است، ولی چه کسی می‌داند؟

نکته دیگر اینکه، اگر اپل در نهایت از عدد 5 در نامگذاری آیفون ارزان قیمت استفاده کرده باشد، این احتمالا نشانه آن است که قطعات و مشخصات سخت افزاری آن مشابه آیفون 5 هستند. چیزی که این می تواند برای محصولی میان رده، جالب توجه باشد.

آیفون ارزان قیمت در راه است؟

با نزدیک شدن به اواخر تابستان و ماه سپتامبر، طرفداران اپل هیجانزده‌تر می‌شوند. چرا که سپتامبر، احتمالا ماه معرفی نسل جدید آیفون است. اما آیفون جدید چگونه می‌تواند طرفداران خود خوشحالتر کند؟ در ادامه با امکاناتی آشنا خواهیم شد که دوست‌ داریم آیفون 6 از آن‌ها برخوردار باشد.

تاکنون وجود هیچ یک از امکانات زیر در آیفون 6 تأیید نشده است. برای همین ما علاوه بر توضیح هر یک از این ویژگی، احتمال وجود آن‌ها در آیفون بعدی را نیز ذکر می‌کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تأیید هویت بیومتریک

آیفون ارزان قیمت در راه است؟

به سختی می‌توان این ویژگی را یک بروزرسانی قلمداد نموده و انتظار داشت در آیفون بعدی پیاده‌سازی شده باشد. اما اینکه به جای وارد کردن کلمه عبور، انگشت خود را بر روی صفحه قرار دهید، ویژگی بسیار خوبی است. از این ویژگی در کنار NFC می‌توان برای پرداخت‌های آنلاین بهره برد. البته اپل تاکنون چند پتنت مرتبط با این امکان ثبت کرده است، تصویر بالا مربوط به یکی از همین پتنت‌ها است.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: 15 درصد

مادون‌قرمز (IR) داخلی

آیفون ارزان قیمت در راه است؟

سامسونگ در آخرین کهکشانی خود از اینفرارد بهره برده است. حالا نوبت شما است که آیفون خود را به یک ریموت‌کنترل همه کاره تبدیل کنید. اپل تاکنون از ورود اینفرارد به آیفون و iOS جلوگیری کرده است، ولی چه کسی می‌داند؟ شاید پروژه تلویزیون اپل در مراحل پایانی باشد و دستگاه iOS شما هم به کمک اینفرارد از آن پشتیبانی کند.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: 10 درصد

فضای ذخیره‌سازی بیشتر

در سال 2010، حرف‌هایی درباره حافظه فلش 128 گیگابایتی توشیبا مطرح شده بود. اما از آن زمان تا به حال بیشترین حجم فضای ذخیره‌سازی در آیفون 64 گیگابایت است که البته غیرقابل افزایش می‌باشد. بسیاری از کاربران گمان می‌کنند 64 گیگا‌بایت، کافی است. اما پس از اینکه آیپد با فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت عرضه شد، خیلی‌ها به این فکر افتادند چرا آیفون 128 گیگابایت عرضه نشود؟ هر چند که احتمالاً نسخه غیر‌قراردادی آیفون 128 گیگابایت قیمتی نزدیک به 500 یا حتی 600 دلار خواهد داشت.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: 20 درصد

آیفون ارزان قیمت در راه است؟

سیری هوشمندتر

تا به حال اپل کاملاً به وعده‌های خود درباره سیری عمل کرده و به طور مرتب به آن رسیدگی می‌کند. سیری در آیفون 5 و البته iOS 7  بهبودهای زیادی داشته اشت. علاوه بر پیاده‌سازی امکانات مختلف، کاربر به انتخاب صدای مرد یا زن برای سیری نیز هست. آیا عمل‌کرد سیری بازهم تغییر خواهد کرد؟ مسلماً بله، اما اعمال یک اساسی در این نسل اتفاق نخواهد افتاد.

احتمال پیاده‌سازی در نسل بعدی آیفون: 90 درصد

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از نارنجی، زومیت