تبیان، دستیار زندگی
روز نخست از هفته اول سیزدهمین دوره لیگ برتر با پیروزی تیم های میزبان شروع شد. پرسپولیس تراکتور سازی را برد و استقلال خوزستان از سد ذوب آهن گذشت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ با برتری میزبانان شروع شد


روز نخست از هفته اول سیزدهمین دوره لیگ برتر با پیروزی تیم های میزبان شروع شد. پرسپولیس تراکتور سازی را برد و استقلال خوزستان از سد ذوب آهن گذشت.


مسابقات لیگ برتر

تیم فوتبال پرسپولیس نخستین دیدارش در لیگ سیزدهم را درحالی با پیروزی پشت سر گذاشت که تراکتورسازی از دقیقه 48 با اخراج مرتضی اسدی با 10 بازیکن به بازی ادامه می‌داد. ضمن اینکه شاگردان دایی در نیمه نخست یک ضربه پنالتی هم از دست دادند. به گزارش خبرنگار مهر، دومین دیدار از روز نخست رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 22:15 امشب چهارشنبه بین دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه زادی برگزار شد که در این بازی تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با نتیجه یک بر صفر مقابل میزبان تبریزی‌اش به پیروزی دست یافته و لیگ سیزدهم را با برد غاز کند. در این بازی سرد و کسل کننده که قضاوت ن برعهده محسن قهرمانی بود، سیدمهدی سیدصالحی در دقیقه 80 تک گل برتری تیم پرسپولیس را به ثمر رساند. این بازیکن در دقیقه 86 هم مجددا دروازه تراکتورسازی، تیم پیشین خود را باز کرد که با بالارفتن پرچم کمک داور، این گل به نشانه فساید مردود شد. البته پرسپولیسی‌ها که در دقیقه 11 نیمه نخست یک ضربه پنالتی را توسط رضا حقیقی از دست داده بودند، حتی در شرایطی که مرتضی اسدی مدافع تراکتورسازی در دقیقه 48 به خاطر خطا روی هادی نوروزی از زمین اخراج شده بود هم نتوانستند بازی قابل قبولی را ارائه دهند اما در نهایت روی یک ضد حمله سیدصالحی موفق شد دروازه این تیم تبریزی را باز کرده و زمینه‌ساز این پیروزی ارزشمند سرخپوشان تهرانی شود. پرسپولیس با این پیروزی دومین تیم برنده لیگ سیزدهم لقب گرفت و در حال حاضر پس از تیم استقلال صنعتی خوزستان در رده دوم جدول لیگ برتر قرار گرفته است. دیدار افتتاحیه لیگ برتر که میان استقلال خوزستان و ذوب هن اصفهان برگزار شد با پیروزی یک بر صفر بی‌های اهواز به پایان رسید. این دیدار که در اهواز و با میزبانی استقلال برگزار شد در پایان با دو گل عادل کلاه کج در دقیقه 83 و میلاد میداوودی در دقیقه 89 به پایان رسید.

پیروزی شیرین پرسپولیس با دایی

پرسپولیس تهران(1) – تراکتورسازی تبریز(0)

گل: مهدی سید صالحی(80)

پاس گل: پیام صادقیان(80)

داور: محسن قهرمانی با کمک محمدرضا منصوری وحسین طالقانی

اخطار: محمد ابراهیمی(33) از تراکتور سازی و رضا حقیقی(45) از پرسپولیس

اخراج: مرتضی اسدی(48)

تماشاگر: حدود 40 هزار نفر

ورزشگاه آزادی تهران

سه شنبه دوم مرداد 92 (ساعت22:15)

پرسپولیس: نیلسون(3)، حسین ماهینی(3)، جلال حسینی(4)، محسن بنگر(3)، میثم حسینی(3)، هادی نوروزی(3)(85- حمید علی عسگری)(1)، رضا حقیقی(2)( مهرداد کفشگری)(2)، قاسم دهنوی(3)، محمد نوری(4)کاپیتان، غلامرضا رضایی(2) (65- پیام صادقیان)(3)و مهدی سید صالحی(4)

سرمربی: علی دایی

تراکتور سازی: حامد لک(4)، محمد ایرانپوریان(3)، محمد نصرتی(3)، مرتضی اسدی(2) کاپیتان، حبیب گردانی(3)، مهدی کیانی(3)، علی کریمی(3)(83- میثم بائو)(1)، مهدی کریمیان(3)، جواد کاظمیان(2)(50- فرشید طالبی)(2)، سعید دقیقی(2)(63- حسین ربیع خواه)(1) و محمد ابراهیمی(3)

سرمربی: مجید جلالی

روز نخست از هفته اول سیزدهمین دوره لیگ برتر با پیروزی تیم های میزبان شروع شد. پرسپولیس تراکتور سازی را برد و استقلال خوزستان از سد ذوب آهن گذشت

نگاه کلی: پرسپولیس و تراکتور سازی پرطرفدارترین تیم های لیگ برتر سیزدهمین دوره جام خلیج فارس را افتتاح کردند. دو تیم با تغییرات محسوس به میدان آمدند. در این بین حضور کریمی در جمع تبریزی ها جالب ترین نکته بود. پرسپولیس این بار با هدایت دایی برای نخستین بار سید صالحی، حسینی، دهنوی را در ترکیب خود می دید . در مقابل تراکتور سازی وقتی استفاده از انصاری فرد را از دست داد با حضور کریمی ، ایرانپوریان و دقیقی جدالی برابر را رقم زد. شروع بازی با برتری محسوس مهمان همراه بود اما میزبان با کمک داور صاحب بخت بزرگ این نیمه شد که حقیقی پنالتی را بیرون زد. در ادامه با عقب نشستن تراکتور سازان پرسپولیس بهتر بازی کرد اما این برتری به حدی نبود که به گلزنی منجر شود. بازی کسل کننده دو تیم در انتهای نیمه اول نشان داد که بدنها از شرایط آرمانی فاصله دارد. . نیمه دوم با شوک اخراج اسدی آغاز شد. کاپیتان تبریزی ها نوروزی را پشت محوطه جریمه نقش بر زمین کرد تا تیمش با تصمیم داور ده نفره شود. پس از آن پرسپولیس برتری خود را به رخ کشید و تراکتورسازان کاملا به دفاع رفتند تا با کنترل زمان بازی به حداقل امتیاز برسند. بازی بد دو تیم با گل سید صالحی رفته رفته گرم شدتا چرت ها پاره شود! پیروزی قرمزها شروعی امیدوارکننده برای یاران دایی بود.

لحظه های حساس: در دقیقه 5 ضربه ابراهیمی به شکل خطرناکی با برخورد به پای بنگر به تور بغل دروازه خورد. در دقیقه 7 رضایی این خطر را پاسخ گفت.در دقیقه 12 در میان بهت همگان قهرمانی ارسال نوروزی و برخورد توپش به مدافع تراکتور سازی را پنالتی اعلام کرد. ضربه را لک با پا گرفت و حقیقی زننده این پنالتی توپ برگشتی را از دومتری با ضربه سر به تیر افقی کوبید تا فرصت از دست برود. در دقیقه 20 رضایی روی پاس زیبای حقیقی توپ را از روی سر لک عبور داد که ضربه کم جان او را اسدی کنترل کرد. در دقیقه 30 ارسال خوب نوروزی و ضربه سر نوری باعث شد تا توپ برای دومین بار به تیر افقی بخورد که در این اتفاق نوک انگشتان لک تاثیر گذار بود. در دقیقه 49 نوروزی با خطای اسدی موقعیت خوبی را از دست داد تا داور کارت قرمز را به کاپیتان مهمان نشان دهد. در دقیقه 55 رضایی دو فرصت خوب تیمش را با ضربه های بد از دست داد. در دقیقه 86 علی عسگری در موقعیت عالی توپ را بی دلیل به سید صالحی که در آفساید بود پاس داد تا بخت بزرگ قرمزها هدر رود.

گل: در دقیقه 80 سید صالحی روی پاس عالی صادقیان با بغل پای دقیق گل برتری پرسپولیس را زد.

حادثه ویژه: در دقیقه 12 اعلام پنالتی به سود پرسپولیس با این که منجر به گل نشد اما روند بازی را عوض کرد.

بهترین بازیکن میدان: بازی چهره شاخصی نداشت اما گل مهدی سید صالحی ارزش فراوانی داشت.

گل های سرخابی برای استقلال خوزستان

استقلال خوزستان در هفته اول لیگ برتر توانست به پیروزی دو بر صفر برسد. استقلال خوزستان و ذوب آهن اصفهان در هفته اول سیزدهمین دوره لیگ برتر از ساعت 22 به مصاف یکدیگر رفتند. با توجه به اینکه این مسابقه از هفته اول لیگ برتر بود دو تیم چندان عملکرد خوبی ارائه نکردند و بازی بسیار کم موقعیت بود. تنها در 10 دقیقه پایانی بازی دو تیم موقعیت‌هایی را ایجاد کردند. در نهایت این بازی با برتری دو بر صفر استقلال خوزستان به پایان رسید. گل های بازی را عادل کلاه کج 84 از فاصله 35 متری و میلاد میداودی 89 به ثمر رساندند. عادل کلاه کج بازیکن سابق پرسپولیس و میلاد میداودی که سابقه حضور در استقلال را دارد گل های تیم خود را به ثمر رساند.

-  هواداران نیز از بازی استقبال خوبی به عمل نیاوردند و تنها حدود 2 هزار هوادار به ورزشگاه آمدند.

- استقلال خوزستان اولین دیدارش را در لیگ برتر انجام داد و در اولین گام خود توانست به یک پیروزی شیرین برسد.

- هدایت استقلال خوزستان بر عهده عبدالله ویسی و هدایت ذوب آهن را لوکا بوناچیچ در اختیار دارند.

سازمان لیگ حدود 200 کارت را برای ورود بدون مشکل پیشکسوتان پرسپولیس در اختیار باشگاه قرار داده که حدود 15 پیشکسوت در این جایگاه حاضر شدند

لیگ برتر

حاشیه دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی

*تشویق کریمی و دایی جلوی چشمان کی‌روش

*سرمربی تیم ملی در اولین هفته اول لیگ برتر برای تماشای دیدار تیم‌های پرسپولیس و تراکتورسازی در ورزشگاه آزادی حاضر شد.

*اسکوربورد ورزشگاه آزادی تولد امام حسن (علیه السلام) و آغاز لیگ برتر و همچنین ایام ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

* فروش بلیت الکترونیکی با دردسرهایی روبرو شده است. برخی افراد با در دست داشتن بلیت به شماره صندلی مربوطه خود مراجعه می‌کردند اما زمانی که می‌دیدند شخص دیگری روی صندلی نشسته و آن شخص قبول نمی‌کرد که از روی صندلی بلند شود درگیری به وجود می‌آورد.

*غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات با قبول وجود مشکلاتی در این سیستم اعلام کرد که باید این مسائل را در سامانه حل کنیم.

* کارلوس کی‌روش، سیموئز، گاسپار، مارکار آقاجانیان، افشین پیروانی، محمد پنجعلی، زینی‌زاده و برادران دایی در جایگاه ویژه حضور داشتند.

* هنگامی که بازیکنان مشغول گرم کردن بودند دایی با لباس غیر ورزشی وارد زمین شد که به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

* زمانی که اسامی تیم فوتبال تراکتورسازی اعلام می‌شد هواداران آنها را هو می‌کردند اما وقتی اسم علی کریمی در ورزشگاه برده شد تمام هواداران به شدت او را تشویق کردند.

* ماشین یگان ویژه مشکی‌ رنگی در ورزشگاه حضور داشت که دو بلندگو روی باربند خود داشت و هواداران تراکتورسازی را هدایت می‌کرد.

* بازیکنان تراکتورسازی با پلاکاردی که روی آن میلاد امام حسن را تبریک می‌گفت وارد زمین شدند.

* مهدی کریمیان، سعید دقیقی، مهدی کیانی، محمد نصرتی، بائو،‌ احمدزاده و مرتضی اسدی به سمت نیمکت پرسپولیس رفتند.

پرسپولیس و تراکتور سازی پرطرفدارترین تیم های لیگ برتر سیزدهمین دوره جام خلیج فارس را افتتاح کردند. دو تیم با تغییرات محسوس به میدان آمدند

* علی کریمی همانطور که از قبل موضع خود را مشخص کرده بود سمت نیمکت پرسپولیس نرفت اما جواد کاظمیان که گفته بود برای دایی گل می‌برد این کار را انجام نداد.

* مرتضی اسدی برای انجام مراسم انداختن سکه در ابتدای مسابقه از علی کریمی رخصت گرفت و این حرکتش در نوع خود جالب توجه بود.

* عکاسان ورزشی در پشت دروازه هر دو تیم استقرار پیدا کردند.

* تماشاگران تراکتورسازی از علی کریمی و مرتضی اسدی درخواست کردند سمت آنها بروند که این دو بازیکن به درخواست آنها جواب مثبت دادند.

* هواداران پرسپولیس کارلوس کی‌روش را مورد تشویق قرار دادند.

* چند جانباز دفاع مقدس در کنار زمین حضور پیدا کردند.

* سازمان لیگ حدود 200 کارت را برای ورود بدون مشکل پیشکسوتان پرسپولیس در اختیار باشگاه قرار داده که حدود 15 پیشکسوت در این جایگاه حاضر شدند.

* زمانی که داور مسابقه ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد کادر فنی تراکتورسازی و مجید جلالی به شدت نسبت به تصمیم داور معترض بودند و حتی قصد داشتند داخل زمین بروند که سرپرست تبریزی‌ها مانع این امر شد.

* سر محمد نصرتی مدافع تراکتورسازی شکست و پزشکان سر او را بانداژ کردند.

* هنگامی که داور علیه تراکتورسازی ضربه پنالتی گرفت علی کریمی به سمت هواداران تبریزی رفت و به آنها گفت که آرام باشند و نگران نباشند.

* فرشید طالبی مدافع تراکتورسازی از دقیقه 11 مشغول گرم کردن بود.

* حامد لک دروازه‌بان تراکتورسازی پس از اینکه ضربه پنالتی رضا حقیقی را دفع کرد سجده شکر بجا آورد.

* هواداران تراکتورسازی پس از اینکه داور به سود پرسپولیس پنالتی گرفت شعارهایی علیه او سر دادند.

* در کنار زمین جایگاهی را مخصوص دوربین عنکبوتی تعبیه کرده بودند و افرادی هم در این جایگاه حضور داشتند. این در حالی بود که این دوربین کار نمی‌کرد.

* در جریان نیمه اول مسابقه ضربه نیلسون با دوربین عنکبوتی برخورد داشت و داور بازی را متوقف کرد.

کریمی: سمت نیمکت پرسپولیس نمی روم

بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: سمت نیمکت پرسپولیس نمی‌روم و دلیلی نمی‌بینم این کار را انجام دهم.  علی کریمی ، در مورد این که آیا به سمت نیمکت پرسپولیس می‌رود، گفت: دلیلی نمی‌بینیم این کار را انجام دهم و برای کسی گل ببرم. وی در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای هواداران دارد، اظهار داشت: قبل از شروع بازی حتما به سمت آنها می‌روم به هوداران ادای احترام می‌کنم آنها همیشه به من لطف داشتند و روزهای خوبی را کنار هم داشتیم.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان