تبیان، دستیار زندگی
هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر گشایش یافت. در این آیین علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، استاندار و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری و استان و محلی به
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور وزیر ارشاد در مشهد مقدس؛

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت گشایش یافت

غرفه تبیان در نمایشگاه قران مشهد

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهر گشایش یافت. در این آیین علاوه بر وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد، استاندار و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری و استان و محلی به همراه جمعی از قاریان برجسته و ممتاز کشور و مردم نیز حضور داشتند.

" سید سعید سرابی " با بیان این که این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین و با کیفیت ترین نمایشگاه ها در سطح کشور از دیرباز مطرح بوده گفت: هماهنگی و همدلی در بین دستگاه های استان خراسان رضوی یکی از مهمترین دلایل این ادعا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: ستاد اجرایی این نمایشگاه از چندین ماه پیش فعالیت خود را با تشکیل جلساتی با محوریت آیت الله علم الهدی، استاندار و معاونین استاندار ،شهردار و نمایندگان دستگاه های استان آغاز کرد.

سرابی یکی از شاخصه های اصلی نمایشگاه قرآن مشهد را حمایت و همکاری همه سازمان ها به صورت داوطلبانه عنوان کرد و گفت : با توجه به مشکلات بودجه ای که امسال سازمان های دولتی با آن مواجه بودند امکان برگزاری نمایشگاه برای ما وجود نداشت که به حمدالله با حمایت ویژه شهرداری مشهد بودجه مورد نیاز تامین شد.وی اظهار داشت: این دوره از نمایشگاه شامل 30 بخش از جمله  قرآن و فرهنگ رضوی، محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته  بین المللی، مشاوره های قرآنی، حفظ قرآن کریم، بخش عترت و ولایت و... است .

سرابی ادامه داد: برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در دهه اول ماه مبارک رمضان، توجه ویژه به بخش سبک زندگی و عفاف و حجاب، تصویب وظایف دستگاه های اجرایی، پوشش رسانه ای صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی از مهمترین ویژگی های این دوره ازنمایشگاه است .مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که مدت برگزاری نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته 3 روز افزایش یافته است، گفت: شعار اصلی هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد نیز سبک زندگی قرآنی است.هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی و قرانی استان و شرق کشور از نهم ماه مبارک رمضان به مدت نه روز در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد مقدس برپا ی شود.

در این رویداد بزرگ قرآنی استانداری خراسان رضوی ،شهرداری مشهد ،معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،شرکت نمایشگاه های بین المللی مشهد ،اداره کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی ،آستان قدس رضوی ، صداو سیمای مرکز خراسان رضوی ،میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و سایر ادارات و نهاد های استان به عنوان عضو ستاد همکاری می کنند.امینی تاکید کرد: با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر الگو قراردادن قرآن کریم در زندگی شعار هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت «سبک زندگی قرآنی » تعیین شد و در همین راستا برنامه های ویژه ای از قبیل برگزاری همایش با موضوع سبک زندگی قرآنی را میزبان هستیم .

همایش سبک زندگی ،همایش فرهنگ رضوی و قرآن ،اجرای نمایش های قرآنی ، جنگ قرآن ویژه کودکان از جمله برنامه های ویژه این دوره است .

برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته  بین المللی ،کارگاه های تصیح نماز ،ارائه مشاوره های قرآنی ،همچنین رونمایی از کتب و نرم افزار های قرآنی از دیگر برنامه های این دوره از نمایشگاه قرآن و عترت است.

هشتمین دوره نمایشگاه در سی گروه تقسیم می شود که بخش نشر مکتوب ،قرآن و نسخ خطی ،مراسم و محافل ،شعرو ادب با محوریت قرآن و عترت فیلم های قرآنی ،هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی است.

بخش تفسیر قرآن کریم ،تجلیل از خادمان قرآنی با معرفی این خادمان ،بخش فرهنگ حجاب و عفاف ،بخش مشاوره های قرآنی ،بخش عترت و ولایت ،و بخش پژوهش از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

در این دوره از نمایشگاه ، ناشران و هنرمندان خارجی و قاریان از کشورهای لبنان ،سوریه ،ترکیه ،عراق ،مصر و سوریه حضور دارند.

هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی از نهم ماه مبارک رمضان به مدت نه روز در محل نمایشگاه های بین المللی مشهد مقدس برپا می شود.

گزارش: محمد ولی طاهری بنکدار

تنظیم: هومن بهلولی